אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוללת את הדרך: פאוורמט הישראלית תשתף פעולה עם דורסל

סוללת את הדרך: פאוורמט הישראלית תשתף פעולה עם דורסל

יצרנית הסוללות מבית פרוקטר אנד גמבל תיצור עם החברה מיזם שיקדם את פיתוחם של משטחי הטענה אלחוטיים לסמארטפונים ולטאבלטים. בעבר גייסה פאוורמט 5 מיליון דולר מג'נרל מוטורס

14.09.2011, 14:40 | עומר כביר
שדרוג משמעותי לפעילות הבינלאומית של פאוורמט (Powermat) הישראלית: יצרנית משטחי ההטענה האלחוטיים למכשירים ניידים נכנסת לשיתוף פעולה עם פרוקטר אנד גמבל, אחד התאגידים הצרכניים הגדולים בעולם, באמצעות חטיבת הסוללות של החברה - דורסל.

לפי סוכנות הידיעות AP, פאוורמט ופרוקטר אנד גמבל משיקות יוזמה משותפת לייצור משטחי הטענה, אשר תכונה Duracell Powermat. מטרתן היא להחדיר את התחום הזה, שכרגע מהווה שוק קטן יחסית, למיינסטרים של העולם הצרכני.

"התוצאה של השותפות הזו, אם נצליח, תהיה שכאנשים יקנו סמארטפון או טאבלט בעוד חמש, שש שנים הם יצפו שהמכשיר יתמוך בטענה אלחוטית", אמר ל-AP מנכ"ל פאוארמט, רן פוליאקין. הפעילות שתושק תהיה בבעלות משותפת של פרוקטר & גמבל (55%) והחברה הישראלית (45%). בנוסף, עתיד התאגיד הבינלאומי לבצע השקעה משמעותית בפאוורמט. החברות מעריכות שהעסקה תושלם והפעילות המשותפת תצא לדרך בתחילת 2012.

פאוורמט, שפעילה מאז 2009, מייצרת משטחים המאפשרים לטעון מכשירים ניידים באמצעות אינדוקציה אלקטרומגנטית: כל שהצרכן צריך לעשות הוא רק להניח מכשיר תומך על המשטח , והוא יחל להיטען. שבב RFID מאפשר למכשיר לתקשר עם המשטח, וכך ליידע אותו מה מצב הטעינה ומתי יש להפסיק אותה. בנוסף, החברה מוכרת כיסויים מיוחדים למכשירים דוגמת אייפון, אייפד ובלקברי שמאפשרים להטעין אותם במשטחים שמייצרת החברה.

מוצרי החברה נמכרים בחנויות בשדות תעופה שונים, וגם על-ידי רשתות קמעוניות גדולות דוגמת Target. בינואר האחרון היא גייסה 5 מיליון דולר מג'נרל מוטורס, במסגרת ההשקעה הראשונה של ענקית הרכב בישראל. החברה הגיעה למקום הראשון בדירוג 50 הסטארט-אפים המבטיחים של "כלכליסט", שנערך ביום העצמאות.

אחת ממתחרותיה של פאוורמט בתחום הינה דורסל עצמה, באמצעות מותג myGrid. ואולם לפי ההערכות, מוצר זה זכה להצלחה פחותה מזו של החברה הישראלית. נשיא דורסל, סטאסי אנאסטאסוב, אמר ל-AP שהשילוב בין הטכנולוגיה של פאוארמט ליכולת של פרוקטר אנד גמבל להגיע לבסיס צרכנים רחב יותר יציב את היוזמה "בעמדה חזקה מאוד" בשוק שעשוי לגדול משמעותית בעתיד.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
יחס לקרינה: מודעות או התעלמות?
אפשר בטח לטמון את הראש בחול ולהתעלם. הרי בכל מקום יש מכשירים סלולאריים, רשת אלחוטית, כבלי חשמל ועוד. מצד השני אפשר למדוד ולשמור על מרחק בטוח ממכשירים מזיקים במיוחד. ברור שמשטח הטעינה יוצר שדה חשמלי. אחד התוצרי לוואי זה שדה מגנטי שהוא לא בריא. צריך למדוד באיזה מרחק יש עדיין שדה מגנטי מהמשטח הזה. ניחוש שלי שבמרחק של כמה עשרות סנטימטרים מהמשטח כבר לא אמורות להיות רמות מסוכנות. כל מוצר חשמלי מקרין, כל השאלה מה העוצמה והמרחק הבטוח. מה שאני אומר: צריך למדוד את המשטח על ידי אירגון בלתי תלוי (יש ועדות כאלה ואני בטוח שכאשר המוצר ייצא לשוק יהיה תקן), אם לא מסוכן במרחק סביר - אין כל מניעה לא להשתמש בו. הרי זה אל כרית כדי להניח אליו את הראש. הרי כל מוצר שיוצא לשוק מיצרן מכובד עובד בדיקות על ידי ועדות שונות ומקבל אישור על עמידה בתקנים. לכן לדעתי בסופו של דבר לא צריך לחשוש.
MASTER LEE  |  15.09.11