אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממשיכה לחקות: פייסבוק מציעה אפשרות לעקוב אחרי משתמשים צילום: אי פי

ממשיכה לחקות: פייסבוק מציעה אפשרות לעקוב אחרי משתמשים

אחרי שהציגה תחליף למעגלים של גוגל+, פייסבוק מאפשרת למשתמשים לעקוב אחרי אחרים מבלי להיות חברים שלהם – בדומה לטוויטר

15.09.2011, 10:26 | יוסי גורביץ

חיקוי הוא הצורה הכנה ביותר של חנופה? פייסבוק, שלפני רק ימים ספורים החלה לאפשר למשתמשיה לארגן את ה"חברים" שלהם ברשימות שהזכירו באופן חשוד את המעגלים ברשת החברתית המתחרה גוגל+, החלה אתמול (ד') לאפשר למשתמשים לעשות "מנוי" על פיד החדשות של משתמשים אחרים – מבלי להיות חברים מאושרים שלהם.

כל משתמשי פייסבוק יוכלו לבחור להתקין פיצ'ר אופציונלי - הוספת כפתור Subscribe לדף שלהם. הכפתור מוגבל למשתמשים, ולא לדפי מותגים וחברות. לאחר ההתקנה, אחרים יוכלו לעקוב אחרי המשתמש שבחר להפעיל את הפיצ'ר בעזרת הכפתור, מבלי שיצטרכו לעבור את תהליך ה"חברות", הדורש את אישורו.

התקנה של כפתור Subscribe תציג למנוייו של המשתמש את כמות המידע שיבחר העוקב לקבל: את כל הפיד של המשתמש, את רוב העדכונים, או רק את העדכונים החשובים ביותר. לצורך כך, וכדי שהמידע יוכל להגיע למשתמשים שאינם "חברים" של המשתמש, העדכונים צריכים להיות פומביים, ולא מוגבלים ל"חברים". הפעולה של מעקב אחרי משתמש היא פומבית, והמשתמש יהיה מודע לה.

אתר הטכנולוגיה All Things D שאל את נציגת פייסבוק מה, בעצם, ההבדל בין "מנוי" ובין עוקב בטוויטר, וזו מסרה בתגובה שהוא מיועד יותר לקבלת עדכונים בפיד החדשות של המשתמש. נציגת פייסבוק אמרה עוד כי אחת המטרות העיקריות של הפיצ'ר החדש היא להתגבר על בעיה מובנית של פייסבוק: מגבלת 5,000 ה"חברים".

משתמשים שהגיעו לרף הזה נאלצו לפתוח לעצמם עמודים רשמיים ולאסוף "לייקים" ממשתמשים אחרים. התקנת כפתור Subscribe תעביר אוטומטית את כל האנשים שעשו Like לעמוד המשתמש למנויים בשיטה החדשה. לקטינים, שפייסבוק אוסרת עליהם לפרסם עדכונים פומביים, לא תהיה אפשרות להשתמש בשיטת המנויים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות