אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראיון "כלכליסט": שייקר, הזוכה הישראלית בתחרות TechCrunch Disrupt

החברה הישראלית זכתה ב-50 אלף דולר, תתחיל להרחיב את הנוכחות שלה בארצות הברית ומגייסת עובדים

15.09.2011, 10:26 | עומר כביר

"הזכייה בתחרות TechCrunch Disrupt תאפשר לנו לזכות בהכרה הדרושה על מנת להתחיל ולבנות את הנוכחות שלנו בארה"ב" - כך אומר ל"כלכליסט" יונתן מאור, אחד ממייסדי שייקר (Shaker), שזכתה הבוקר בתחרות הסטארטאפים היוקרתית של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי TechCrunch.

שייקר מפתחת אפליקציית פייסבוק שמטרתה להמציא מחדש את הצ'ט המקוון ברשתות החברתיות. עם הפעלתה, מציגה האפליקציה למשתמש פאב וירטואלי ובו אוואטרים המייצגים את כל המשתמשים הפעילים בחדר הצ'ט. מעל כל אוואטר מוצגת תמונת הפרופיל, וגם תחומי עניין משותפים.

המשתמש יכול להסתובב בפאב, לראות אילו שיחות מתנהלות כרגע, ולהצטרף אליהן עם לחיצת כפתור אחת. השיחות, נכון לעכשיו, הן שיחות טקסט בלבד. על מנת לדמות את חוויית הפאב בצורה הטובה ביותר, ברקע מתנגנת מוסיקה רועשת ומשתמשים אף יכולים לקנות אחד לשני דרינקים.

מסך הכניסה לשייקר, צילום מסך: facebook מסך הכניסה לשייקר | צילום מסך: facebook מסך הכניסה לשייקר, צילום מסך: facebook

החברה הוקמה על ידי תשעה איש, חברים טובים ורובם אף גרים באותו בניין דירות. המייסדים הם: יונתן מאור, עופר רונדשטיין, גד מאור, מישר מאירי, יוסי סעדון, אדם רכיב, אלדד אבל, אריק בן ארי ויונתן קארס.

שייקר כבר גייסה כבר שלושה מיליון דולר, מתוכם מיליון דולר הגיעו דרך יזם ההייטק ומו"ל מעריב לשעבר זכי רכיב - שהוא גם אביו של אחד המייסדים. את שאר הסכום השקיעה קרן ההון סיכון פיטנגו.

רמי ברכה, אחד השותפים בפיטנגו, אמר: "החלטנו להשקיע בשייקר בשלבים מאוד מוקדמים של הפיתוח, מתוך אמונה ביזמים וההבנה שמדובר ברעיון חדשני ויוצא דופן המשתלב בעולם הדיגיטלי. הזכייה מחזקת את הפוטנציאל האדיר הטמון בשייקר, ואנו גאים על הצלחתה".

בנוסף, החברה עתידה לקבל השקעה גם מהעורך היוצא של TechCrunch, מייקל ארינגטון. "אני מעריץ גדול, אני משקיע", הוא אמר במהלך התחרות. "אני מופתע תמיד מהרוחב והעומק של הסטארטאפים הישראליים... לו הייתי מאריסה מאיירס (סגנית נשיא בכירה בגוגל ואחת השופטות בתחרות; ע"כ), הייתי אומר שאנחנו קונים את החברה הזו היום, ומיד מקשר אותה לגוגל+".

זכייה בהפרעה

בדרך לגביע הדיסראפט הביסה שייקר כ-30 חברות אחרות, ביניהן שתי חברות ישראליות אחרות - פארמיגו וטונארה. זוהי הזכייה השנייה של חברה ישראלית בתחרות היוקרתית, אחרי שלפני כשנה וחצי הסטארטאפ הישראלי סולוטו קטף את הגביע.

בתחרות הקודמת, שנערכה לפני כחצי שנה בניו-יורק, זכתה GetAround, חברה אמריקאית אשר בין מייסדיה נמנה הישראלי יהונתן אדירי. בנוסף לגביע הדיסראפט היוקרתי, מייסדי שייקר יביאו לישראל גם צ'ק בסך 50 אלף דולר.

 

 

מתערוכת טק-קרנצ מתערוכת טק-קרנצ' דיסראפט | צילום: Techcrunch מתערוכת טק-קרנצ

 

את יונתן מאור תפסנו לשיחה זמן קצר אחרי הזכייה, כאשר היה בדרכו לפאב - לא וירטואלי - לחגוג את הניצחון. "יצאנו לבלות עם GetAround", הוא סיפר. "יש מסורות שהזוכים האחרונים מוציאים את הקודמים לבלות. אני כבר לא יודע עם מי אני מדבר, יש כאן מאה שיחות ממתינות".

את הקרדיט על הזכייה נתן מאור לעובדי החברה שנשארו בישראל: "אנחנו מאוד מתרגשים וגאים, בעיקר בחברה בארץ. הזכייה הזאת נוצרה מרחוק. מה שהיה בקדמת הבימה זה מה שהחבר'ה בארץ עשו, ומה שהצגנו בהופעה עצמה זה הכל החבר'ה בארץ. ישראל שיחקה מהלך מכריע. כולם ראו את ההצלחה המקומית והאמינו שיקרה אותו דבר בארה"ב. כל עוד הם בארץ תפקדו כמו שצריך, כאן זה היה קלי קלות".

לדברי מאור, שייקר זכתה בגביע בזכות החזון הברור שהציגה. "העיניים נשואות לתחום החברתי", הוא הוסיף. "המהפכה של פייסבוק גורמת לאנשים לחשוב שיכולות לקרות עוד מהפכות גדולות. מה שמחפשים בתחרות זה את החידוש שירעיד תעשייה מסויימת. לשייקר יש את כל הפוטנציאל לשנות את האופן שבו אנחנו משתמשים ברשתות חברתיות, ולהוסיף מימד של חוויה טבעית שמוכרת מהעולם האמיתי ושלא הייתה קיימת עד היום".

הפרס הגדול ביותר של הזכייה, אמר מאור, לא היה הכסף שקיבלה החברה אלא הפרסום וההכרה: "זאת ההכרה בנו בתור חברה שמתכוונת להוביל מהפכה בחוויה ברשתות החברתיות. הזכייה בתחרות זה כרטיס ביקור שיפתח דלתות בכל מיני מקומות".

מאור גם ביקש לנצל את "כלכליסט" על מנת להפנות קריאה לעובדים פוטנציאלים: "אנחנו מגייסים כעת בכל המחלקות". פניות ניתן לשלוח לדואל: jobs@atshaker.com.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות