אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסדי דוטומי משיקים את ה'אייטיונס הישראלי' שיתחרה באפל

מייסדי דוטומי משיקים את ה'אייטיונס הישראלי' שיתחרה באפל

שירות סטרימינג חדש וישראלי יאפשר לכם להקשיב למוזיקה שלכם מכל מכשיר, בכל שעה ובכל מקום ללא הורדה

15.09.2011, 14:19 | אסף גלעד

תמיר קוך, ממייסדי חברת הפרסום המקוון דוטומי שנמכרה בחודש שעבר עבור 295 מיליון דולר, משיק שירות מוזיקה חדש המיועד להתחרות באייטיונס. השירות הושק במסגרת חברת Triplay, הפועלת מישראל ומניו-יורק והוא עובד כ"מחסן מדיה דיגיטלי" - כלומר, הוא מאפשר למשתמשים להאזין לאוסף המוזיקה הפרטי מכל מכשיר: המחשב האישי, הסמארטפון, הטאבלט והטלוויזיה.

אמש הושק השירות בכל העולם, בכלל זה בישראל. החברה מציעה לכל משתמש שטח אחסון לקבצים בנפח של 2 גיגה-בייט. השירות מוצע בחינם לכל המשתמשים, אבל בדומה לדרופבוקס, אמזון וגוגל, ניתן להגדיל את שטח האחסון כשירות פרימיום. העלות לשטח אחסון של 5 גיגה-בייט הוא 10 דולר לשנה.

המשתמש יוצר לעצמו חשבון אישי, ומטעין לשם את אוסף קבצי המוזיקה שלו. לאחר מכן, הוא יכול להאזין לקבצים ללא הורדתם במתכונת סטרימינג, בדומה לשירותים דומים מבית גוגל ואמזון.

במקביל, משיקה טריפליי חנות מוזיקה דיגיטלית  שפעילה כעת בארה"ב, קנדה ובריטניה בלבד. החנות, המכונה MyMusicCloud, מציעה 11 מיליון שירים במחיר של 19 סנט לרצועה.

טריפליי מתחרה באופן ישיר מול שירות וחנות המדיה של אפל אך בחברה הישראלית טוענים כי אין כיום נגן שירים איכותי שמאפשר להאזין לספרייה האישית מכל מכשיר. עם זאת, בעלי מכשירי אייפון או אייפד לא יוכלו בשלב זה להאזין לקבצים דרך טריפליי, עד שאפל תאשר את האפליקציה - דבר הצפוי לקרות בימים הקרובים.

השירות של טריפליי הישראלית כבר זכה למחמאות מכיוון "פי.סי מגזין" וחברת המחקר גרטנר כשירות מהיר שניתן לצריכה מכל מכשיר. מאפיין מעניין שהשיקה טריפליי, היחודי לה מבין שירותי הסטרימינג השונים, הוא ממשק פייסבוק המאפשר לקשר את הטעם האישי ותחומי העניין המוזיקליים לאלה של החברים ברשת.

בטריפליי 20 עובדים, מתוכם חמישה בישראל. החברה גייסה כ 5 מיליון דולר מתמיר קוך וטל ברנוח, שנטלו חלק באקזיט בן 300 מיליון הדולר של דוטומי מהחודש שעבר, וממשקיעים פרטיים נוספים דוגמת אלי שקד, ממייסדי 888, עודד פדרבוש ועירא עפרון.

תגיות