צילום מסך: microsoft.com
דורך במקום: גם הקינקט לא גורם ליפנים לאהוב את מיקרוסופט
הבקר לאקסבוקס, המאפשר לשלוט במשחקים באמצעות תנועה, רושם שיאי מכירות בעולם. אז למה בארץ השמש העולה לא ממהרים לאמץ אותו?
17.09.2011, 17:03 | דור צח
כבר 10 שנים, מאז השקת האקסבוקס הראשון, שהקונסולה מבית מיקרוסופט היא האופציה המועדפת על לא מעט גיימרים בארה"ב, אירופה - וגם ישראל. אבל באחד השווקים המרכזיים בעולם בתחום הגיימינג, יפן, ענקית התוכנה פשוט לא מצליחה לצבור תאוצה. מלבד התחרות הקשה מול שתי ענקיות מקומיות, בדמותן של סוני ונינטנדו, מיקרוסופט גם קיבלה לאורך השנים החלטות שהתאימו יותר לשווקים המערביים: בין היתר התמקד האקסבוקס המקורי במשחקי ירית בגוף ראשון, שאינם זוכים לפופולריות ביפן.
במיקרוסופט קיוו שהקינקט יבשר על מהפך בתחום הזה: הבקר לאקסבוקס נעזר בטכנולוגיה של פריימסנס
הישראלית כדי לאפשר שליטה במשחקים באמצעות תנועה, ורשם שיאי מכירות בעולם. במרץ האחרון התברר שהקינקט אף שבר שיא גינס והפך למוצר האלקטרוניקה שנמכר במהירות הרבה ביותר, עם 8 מיליון יחידות בחודשיים מאז השקתו.
אלא שהנתון הזה, מסתבר, לא מרשים את השחקנים היפנים: טקאשי סנסוי, ראש חטיבת האקסבוקס 360 של מיקרוסופט ביפן, נאלץ להודות בסוף השבוע שהקינקט "עדיין אינו מוּכר לציבור הרחב". הוא לא מסר מידע מדויק על היקף המכירות של הקינקט עד כה, אך הודה בפני MarketWatch: "אם להיות כן, הקינקט לא ענה על ציפיותינו ביפן".
4 תגובות לכתיבת תגובה