אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: גוגל השקיעה מעל חצי מיליארד ד' בהפיכת יוטיוב למתחרה לכבלים צילום: בלומברג

דיווח: גוגל השקיעה מעל חצי מיליארד ד' בהפיכת יוטיוב למתחרה לכבלים

ענקית הרשת מנסה להפוך את אתר הסרטונים לספק תוכן עצמאי גדול, במטרה להפוך אותו לרווחי ואולי גם לקדם את גוגל TV

18.09.2011, 11:46 | יוסי גורביץ
גוגל משקיעה בחשאי סכומים גדולים מאוד ביוטיוב, שעשויים להסתכם ביותר מחצי מיליארד דולר, במטרה להפוך אותו למתחרה של ממש לטלוויזיה בכבלים - כך דיווח בסוף השבוע "הביזנס אינסיידר", בהסתמך על שני מקורות בגוגל. לידיעה אין אישור ממקור רשמי.

גוגל רכשה ב-2006 את יוטיוב בכ-1.65 מיליארד דולר: מאוחר יותר הודה מנכ"ל גוגל דאז, אריק שמידט, שהיא שילמה על האתר מיליארד דולר יותר מדי. מאז העסקה מנסה ענקית הרשת להפוך את יוטיוב לרווחי, עד כה ללא הצלחה. בשנים האחרונות מנסה גוגל לשנות את תדמיתו של יוטיוב כאתר פרוע של תוכן משתמשים, ולמקד אותו בתוכן מקצועי ואיכותי.

על פי המקורות של "הביזנס אינסיידר", גוגל משקיעה בתקופה האחרונה סכומים גדולים מאוד ברכישת תוכן. הסכומים המדויקים לא ידועים, אבל נמסר שהם נעים בין 600-100 מיליון דולר.

במקביל, גוגל היא אחת החברות שמנסות לרכוש את אתר הווידיאו הולו, ורכישת מוטורולה מוביליטי צפויה להעניק לה שליטה על חברה מובילה בתחום ה-Set Top Boxes, שמאפשרים קליטה של שידורי טלוויזיה במחשב. המוצר של גוגל עצמה בתחום, גוגל TV, נחשב לכישלון.

מנכ"ל גוגל, לארי פייג', אמר בעבר כי החברה טרם ויתרה על פרויקט גוגל TV, למרות אי הצלחתו, ועל פי שורה של מקורות פייג' מעורב ישירות בנסיונות לרכוש את הולו. אחת הסיבות לכשלונו של גוגל TV היתה העובדה שאף ספקית תוכן גדולה לא היתה מוכנה לשדר בו תוכן. אם תצליח גוגל להפוך את יוטיוב לספק תוכן עצמאי גדול, מצב זה עשוי להשתנות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות