אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי הרכבת באולטימטום: הסכמה עד יום רביעי או שנתחיל במאבק צילום: אוראל כהן

עובדי הרכבת באולטימטום: הסכמה עד יום רביעי או שנתחיל במאבק

בית הדין לעבודה לא קיבל את דרישת עובדי הרכבת לפתוח בעיצומים ושלח את הצדדים להמשיך במו"מ שבועיים נוספים; העובדים חוששים כי תחזוקת הקרונות החדשים ע"י קבלן פרטי היא חלק ממגמת הפרטת הרכבת

18.09.2011, 15:14 | מיקי פלד

עובדי הרכבת וההסתדרות הודיעו כי אם בפגישה עם נציגי האוצר והנהלת הרכבת לא תהיה הסכמה שתחזוקת הקרונות החדשים תיעשה על-ידי עובדי הרכבת בלבד, הם יחלו במאבק. העובדים מסתמכים על כך שבית הדין לעבודה לא הורה למנוע שיבושים כלשהם, אלא רק ביקש מהצדדי לשוב אל שולחן המשא-ומתן.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה כאמור בצהריים את בקשת עובדי רכבת ישראל להתיר להם להתחיל בעיצומים. בית הדין קבע, כי על עובדי הרכבת להמשיך במשא-ומתן מול הנהלת הרכבת ומשרדי התחבורה והאוצר, בחסות בית הדין. השופטת אפרת לקסר לא קיבלה את טענת ההסתדרות והעובדים כי המשא-ומתן מוצה.

לדברי עובדי הרכבת, אין טעם במשא-ומתן כי באוצר קיבלו החלטה עקרונית לפגוע בכח המאורגן של עובדי הרכבת בשל כך שהם מתעקשים שהקרונות החדשים יתוחזקו על-ידי חברת בומברדייה ולא על-ידי עובדי הרכבת עצמם. במשרד האוצר טוענים, כי לא מדבר בהפרטה וטענות עובדי הרכבת הן הטעיית הציבור.

באוצר ובהנהלת הרכבת מדגישים בימים האחרונים, כי אין כוונה לפטר עובדי רכבת אלא אף להגדיל פי 3 את מצבת העובדים במסגרת תהליך הגידול של הרכבת בשנים הקרובות. הסיבה, לדבריהם, להוצאת תחזוקת הקרונות החדשים למיקור חוץ היא רצון שהרכבת תתמקד בפעילות הליבה שלה, כפי שהממשלה רואה אותה – כלומר תפעול הרכבות עצמן. זו הסיבה מדוע כבר היום השירות לנוסע בתחנות מתופעל על-ידי חברה פרטית ולא על-ידי עובדי הרכבת. העובדים, לעומת זאת, חוששים כי מדובר רק בעוד שלב בכרסום הכוח הארגוני, דבר שיפגע בשלב מאוחר יותר בתנאי העבודה, שכן יכולת המינוף שלהם את היותם מאוגדים תהיה קטנה יותר במשא-ומתן קיבוצי עתידי מול ההנהלה.

ממשרד האוצר נמסר עוד, כי "ועד עובדי הרכבת מתרץ את ההשבתה הכוחנית שלהם והפגיעה באזרחי ישראל בכסות של מאבק חברתי. ועד עובדי הרכבת מעוניין רק בחיזוק כוחםו ומעמדו ולכן אנשיו מנסים לסכל כל ניסיון לשיפור השירות. רכישת ציוד עם חבילת אחזקה היא נוהג מקובל והכרחי. אחזקת הציוד על ידי היצרן, מעלה את רמת התחזוקה ולרוב מביאה גם לחסכון בעלויות .כ -85% מחברות הרכבות הממשלתיות במערב אירופה החלו בתהליך של הוצאת תחזוקת הציוד הנייד. כיום, רמת אחזקת הציוד הנייד ע"י הרכבת אינה עומדת בנדרש, על פי הוראות היצרן, כאשר מתבצעים רק 55% מכמות הבדקים העמוקים. על כן, אין כל הצדקה לשיבוש כוחני של פעילות הרכבות על ידי ועד עובדי הרכבת, דבר שעלול לפגוע בעשרות אלפי לקוחות החברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר כי "במידה וביום רביעי יתבצר האוצר בעמדתו להכניס עובדי קבלן למערך התחזוקה ברכבת, באמצעות העברת הטיפול בקרונות החדשים לחברה חיצונית, לא תהיה לנו שום ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים. לא ננהל מו"מ על פירוק העבודה המאורגנת. אנחנו לא מתאבדים ואין לנו כוונה לעשות זאת".

יו"ר הועד, גילה ארדעי, סיכמה ואמרה כי "מדובר כאן במאבק עקרוני. לא נסכים להכנסת עובדי קבלן גם אם משרד האוצר יציע לנו פיתויים בדמות תוספת שכר או הטבות אחרות. הם צריכים להבין שמבחינתנו תם עידן הפגיעה בעבודה המאורגנת ברכבת".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אין מנוס. לסגור את החברה
חוצפת עובדי הרכבת היא בלתי נסבלת. לא יעילים, לא עובדים וגורמים לתאונות, שריפות, איחורים, אי הגעה כלל לתחנה ועוד. ידוע שהם לא יעילים כי יש עודף כל אדם ב-30% וזה בסך הכל חברת רכבות קטנה. אין הצדקה לשום דבר שהעושים האלה דורשים. בין כה וכה זאת בדיחה אז שיסגרו את הרכבת. הנזק הוא לא משמעותי. הינה לכם הוכחה שהמדינה שמעודדת תחבורה ציבורית בטוחה לא יודעת לספק לאזרחיה. כץ, שתלך לעזאזל. אתה אפס ומקומך באיזה קיוסק נידח בעיירת פיתוח ששניתן מזמן.
נוסע ברכבת  |  19.09.11
7.
הלוואי שיסגרו את החברה הזו
מוכן לשלם מחיר של נסיעה שנה שלמה באוטובוסים ובלבד שיסגרו את החברה הזו. שיפטרו את כל העובדים. וישיביאו קבלן רציני מחו"ל שיפעיל אותה מחדש תוך קליטת כ"א מהארץ אבל תחת ניהול זר עם נהלי עבודה מסודרים ולוחות זמנים ללא פשרות כמו שכל מדינה מערבית מסודרת יכולה להעניק לאזרחיה. דרך אגב, גם את רשות הנמלים הייתי סוגר. מאותן סיבות בדיוק.
נועם  |  19.09.11
5.
מנהלי. שירות
האם. משהו בדק. מי. הוא. הסמנכל. נוסעים. שמתחבא. כל. הזמן. והשירות. היחיד. שהוא. נותן. זה. להכניס. כמה. שיותר. מקורבים. כן. רבותי. הסמנכל. הוא. נהג. קטר. לשעבר. שקודם. בעזרת. הועד. לשעבר. איש. שאין.לו. את. הכישורים. אבל. כנראה. קשרים. יש. כי. אחרת. אי. אפשר. להסביר. את. השערוריה. וככה. נראה. כל. השירות. לנוסע. ברכבת. ישראל
אילנה. , לוד  |  19.09.11
לכל התגובות