אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיסז'ניקוב: "הקוטג' יקר, הדיור יקר וגם החופשה בישראל יקרה" צילום: אלכס קולומויסקי

מיסז'ניקוב: "הקוטג' יקר, הדיור יקר וגם החופשה בישראל יקרה"

שר התיירות באירוע לרגל השנה החדשה שערכה התאחדות המלונות: "נעשה מאמצים להוריד עלויות שמושתות על הצרכנים, כך שהחופשה תהפוך לזולה יותר"

19.09.2011, 21:11 | יסמין גיל

"אם הקוטג' יקר לנו, הדיור יקר לנו והבנזין יקר לנו - גם החופשה בארץ יקרה לנו, הן לישראלים והן לתיירים. חופשה בישראל צריכה להיות זולה יותר וזמינה יותר", כך אמר הערב (ב') שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, באירוע שערכה התאחדות המלונות לרגל השנה החדשה.

באירוע, שנערך בתל אביב, נכחו, בין היתר: אלפרד אקירוב בעלי קבוצת אלרוב, מנכ"ל קונטיננטל בישראל אבי פרידמן, מנכ"ל התאחדות המלונות שמואל צוראל, מנכ"ל השטיח המעופף אייל קשדן, בעלי אופיר טורס בועז וקסמן ומנכ"ל רשת מלונות דן עמי הירשטיין.

"נעשה מאמצים להוריד עלויות שמושתות על הצרכנים, כך שהחופשה תהפוך לזולה יותר", אמר מיסז'ניקוב, "אין זה אומר שאתחיל להיאבק בבתי מלון על יוקר המחירים. אך יש ליקויים שבתי המלון סובלים מהם ולכן המחירים שהם נאלצים לגבות מושתים על הצרכנים. אחרי החגים אקים ועדה ציבורית כדי לבדוק איפה אפשר לתקן את נושא העלויות".

"בתי המלון הם חלון הראווה של תעשיית התיירות", המשיך השר, "אומרים שזה זוהר, אומרים שזה כייף, פאן. אבל יש בזה גם הרבה מאוד עבודה, הרבה סיכון. אנשי תעשיית התיירות הם אלה שעומדים בפרונט, ומסתכנים. יכול להיות שאחר כך הם מרוויחים, אחרת הם לא היו משקיעים - אבל נדרש אומץ ואורך רוח".

בהתייחס למצב הגיאופוליטי, אמר השר: "שנת 2011 נפתחה עם תמורות גיאופוליטיות באזור שלנו. כשתייר בוחר לעצמו יעד תיירותי, הוא בוחר אזור, ולכן כל מה שקרה מסביבנו פגע גם בנו". נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אמר באותו נושא: "התיירות היא ברומטר רגיש לכל מה שקורה, ולכן כל דבר משפיע עלינו, אך בו בזמן אנחנו אופטימיים. אנחנו רבי ניסיון ב"מכות" שנחתו עלינו במשך השנים".

פדרמן התייחס לנושא ההשקעות המועטות במלונאות בארץ, ואמר: "אנחנו לא רואים משקיעים עומדים בתור להשקיע במלונאות וזה צריך לעורר מספר שאלות. התפוסה טובה, המחירים טובים, אבל אין משקיעים. וזה מעורר שאלה, כי אם הפרמטרים טובים, משהו פגום. את הפגמים האלה צריך לשפר, על מנת שנוכל לפתח את הענף טוב יותר. אולי זה מסביר מדוע כל יום פותחים סניפי סופרמרקט חדשים, אבל לא פותחים מלונות חדשים".

תגיות