אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית ת"א רצתה משרדים ואולצה לאשר תחנת דלק צילום: אוראל כהן

עיריית ת"א רצתה משרדים ואולצה לאשר תחנת דלק

בעלי קרקע סמוכה למחלף לה־גווארדיה בעיר זכו בעתירה נגד הוועדה המקומית למרות שתוכניתה למתחם היא לבנייה גבוהה לתעסוקה

22.09.2011, 08:38 | דותן לוי

פסק דין תקדימי שניתן השבוע על ידי בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב קבע כי על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב להוציא היתר בנייה לתחנת דלק של חברת דור אלון ברחוב הרכבת 52 בעיר. בצעד נדיר, פסל בכך בית המשפט את החלטות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וועדת הערר המחוזית שאליה הגישו ערעור בעלי הקרקע. הוועדה המקומית בתל אביב דחתה את בקשתם, בנימוק שהקמת התחנה מנוגדת לתב"ע המייעדת את האזור לבנייה גבוהה לתעסוקה, ולכן תחנת הדלק תשנה את אופי הסביבה הקרובה ומהווה סטייה ניכרת מהתוכנית.

מדובר בשטח של כ־360 מ"ר ברחוב הרכבת, פינת רחוב בני ברק ממערב למחלף לה גווארדיה. כיום ניצב בו מבנה נטוש בן חמש קומות. בעלי הקרקע היזם סילבר אמויאל והחברות א.ר.י־מ.א.י, ס.פ.י.פ שרכשו אותה ב־2008 העריכו כי בציר תנועה מרכזי זה קיים צורך בתחנת דלק. בפברואר 2010 הגישו היזמים בקשה להקמת תחנת דלק מקורה, בין היתר על סמך תמ"א 18 (תוכנית מתאר ארצית לתחנות דלק) הקובעת כי מוסד תכנון רשאי לתת היתר לתחנת דלק שלא על פי תוכנית התדלוק. ועדת הערר דחתה את טענות הוועדה המקומית, אך קבעה כי בניית התחנה תמנע מימוש תוכנית אחרת (תוכנית 3899) לאזור זה, שהומלצה להפקדה בוועדה המחוזית תל אביב.

עוה"ד מאיר פורגס, שירי שירן ודורית גרפונקל ממשרד עוה"ד ש. בירן ושות' שייצגו את בעלי הקרקע טענו מנגד שההחלטה לא התחשבה בתוכנית בעלי קרקע סמוכה אשר תאפשר את הקמת התחנה. בית המשפט קבע כי התוכנית אינה שוללת הקמת תחנת דלק. כעת ניתן יהיה להקימה בקבלת היתר בנייה בלבד.

תגיות