הרכבות מתעכבות עד שעה והעומס גדל
העובדים ממשיכים בעיצומים בהם החלו אמש ומאיימים להשבית את חניכת הקו החדש לת"א מראשל"צ ביום ראשון. אם האיום יתממש הרכבת תבקש צווי מניעה מבית הדין לעבודה
העיכובים ברכבת מגיעים בשעות אלו לשיא של 40 דקות עד שעה, בעקבות עיצומי העובדים שהחלו אמש.
משרד התחבורה תיגבר בכ-200 אוטובוסים את קווי התחבורה הציבורית, אך מכיוון והיום משתחררים חיילים רבים לחופשת הסוף שבוע, צפויים עומסים קשים בקווים השונים. העובדים מאיימים להשבית גם את חנוכת קו הרכבת שאמור להיחנך ביום ראשון מראשון לציון לתל-אביב. במקרה כזה, אומרים בהנהלת הרכבת, תיעשה פנייה לבית הדין לעבודה על-מנת להוציא צווי מניעה נגד העיצומים.
הרכבות עצמן נוסעות, אך כמעט כל רכבת שיוצאת מתעכבת כ-15 עד 20 שקות ועיכוב נוסף נעשה בכל תחנה. בשל כך, לדוגמה, הרכבת מתל-אביב לעכו הבוקר הגיעה שעה מאוחר יותר מהמתוכנן.
למרות העיצומים, כרגע אין שיחות בין העובדים להנהלת הרכבת ומשרד התחבורה והעיצומים יימשכו עד להודעה חדשה.
העיצומים החלו עקב התנגדות העובדים לכך שהקרונות החדשים של חברת בומברדייה יתוחזקו על-ידי הספק, כחלק ממדיניות גדולה יותר של משרדי האוצר והתחבורה שעובדי הרכבת יעסקו רק ב"ליבה העסקית" כפי שהמשרדים מגדירים אותה, כלומר בתפעול רכבות נוסעים ומטען בלבד ללא התחזוקה עצמה, השירות לנוסע בתחנות, עבודות המסילה וכדומה. השניים האחרונים גם כך נמצאים היום במיקור-חוץ.
העובדים חוששים כי ככל שהקרונות הישנים ייצאו והחדשים ייכנסו, כך גם עבודתם של 300 עובדי התחזוקה תתייתר. בהנהלת הרכבת אמנם מבטיחים לעובדים אלו שיועקו עד יציאתם לפנסיה, אך המשמעות היא כי גם כוחם הארגוני של העובדים יקטן ביחס ישר לכמות עובדי מיקור-החוץ והקבלן שיועסקו בה. אם כך יקרה, אומרים בוועד, יהיה קשה יותר לעובדי לנהל משא-ומתן על הסכם קיבוצי. בהסתדרות רואים בעובדי הרכבת מאבק עקרוני, כחלק מהתנגדות גופרת יותר שהחלה לתפוס תאוצה לאחרונה בלשכתו של היו"ר, עופר עיני, לצורת העסקה לא ישירה, כפי שאירע עם עובדי ההוסטלים לניצולי שואה.
5 תגובות לכתיבת תגובה