אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בית הדין לעבודה הורה לעובדי הרכבת לסיים את השיבושים צילום: אוראל כהן

בית הדין לעבודה הורה לעובדי הרכבת לסיים את השיבושים

בשישי בבוקר יתקיים דיון בנושא, לאור בקשת הנהלת הרכבת. עיצומי העובדים נמשכו גם בשעות העומס של חמישי בערב, ובשני מקומות - ליד בנימינה ובקריות - הנוסעים פתחו את הדלתות והחלו לצעוד על הפסים. נהג קטר דיווח על זריקת אבנים. "זה כמו חטיפה", אמרה אחת הנוסעות

22.09.2011, 23:12 | מיקי פלד וכתבי ynet

בית הדין לעבודה הורה הלילה (ה') לעובדי הרכבת לסיים את השיבושים לפחות עד דיון שיתקיים מחר ב-8 בבוקר. כך נענה בית הדין לעבודה לבקשת הנהלת הרכבת שהתלוננה על השיבושים.

 

השיבושים בתנועת הרכבות על הפסים נמשכו ביתר שאת גם אחר הצהריים והערב (יום ה'), בשעת השיא של החזרה הביתה לפני סוף השבוע - והמים הגיעו עד נפש. נוסעים ברכבת מבאר-שבע לנהריה פתחו את הדלתות באזור בנימינה כבמקרה חירום, יצאו באמצע הדרך, והחלו לצעוד על הפסים. אירוע דומה התרחש ברכבת פרברית מחוצות המפרץ לחיפה שנעצרה מחוץ לתחנה. אחד מנהגי הקטר גם דיווח שנזרקו לעברו אבנים. איחורים ממושכים נרשמו בכל רחבי הארץ.

הלנה, אחת הנוסעות ב"רכבת האימים" מבאר-שבע, סיפרה כי הנסיעה נמשכת יותר מארבע שעות. בשיחה עם ynet היא קראה לעזרה: "תעשו משהו לחלץ אותנו, הרכבת תקועה ואנשים צועקים ומתעלפים כאן". גם ריטה, חיילת שיצאה הבוקר מבסיסה באילת עדיין מטלטלת בדרכים עקב השיבושים. "הנהג לא זז. הוא נוסע כל הדרך 30 קמ"ש ומתעכב רבע שעה בכל תחנה. הוא גם עוצר איפה שאין לו תחנה, כמו עכשיו בין חיפה ללב המפרץ. אנשים רוצים להגיע הביתה".

נוסעת נוספת סיפרה כי בשל המחנק בקרונות והיעדר מזגן ניסו חלק מהנוסעים לשבור חלונות. "אנשים מנסים להוציא את הפטיש האדום הקטן המשמש למקרי חירום כדי לשבור את החלונות. נוסעים אחרים איימו שידליקו סיגריה בקרון. גם הסדרן הצטרף למחאת הנוסעים וקרא לנהג הקטר שיתחיל לנסוע". "זה כמו חטיפה", אמרה נוסעת אחרת, "לפחות חמישה אנשים התקשרו מהקרון שלי למשטרה. זה לא תקין, עדיף שלא תהיה רכבת, אנחנו חסרי אונים".

גם ברכבות אחרות ברחבי הארץ, קשישים, חיילים ונוסעים אחרים יושבים על הרצפה או מצטופפים עצבניים בקרונות. "אנחנו בלי מזגן ולא נותנים לאנשים לרדת", אמר ניב, חייל שמשרת במרכז ונוסע צפונה. "הרכבת עוצרת כל כמה מאות מטרים, גם אם אין תחנה באזור". ניב סיפר שעלה בתחנת מרכז סבידור בתל אביב בדרך לעכו בשעה 14:50 ורק בשעה 15:20 עזבה הרכבת את הרציף. "שעה וחצי נסיעה זה הזמן שבו אני מגיע במצב נורמלי ברכבת מעכו לתל אביב. אנשים שילמו על כרטיס מבאר-שבע לעכו מחיר של 70 שקלים וירדו באמצע הדרך כדי לברוח מהרכבת".

בתחנת רכבת ארלוזורוב בתל-אביב הורגשו עומסים ברציפים. אחת לכמה דקות נמסרה הודעה במערכת הכריזה כי עקב שיבושים ייתכנו עיכובים בהגעתן לתחנה. נוסעים מבולבלים שהגיעו לעמדת המודיעין קיבלו תשובות לא-מדויקות בנוגע לשעות ההגעה של הרכבות. הנוסע יוסי גבאי סיפר: "או שישבתו ולא תהיה רכבת או שיעשו משהו אחר. אני כמעט איחרתי לפגישה". נוסעת בשם אילנה הוסיפה: "איחרנו בארבעים דקות. חיכינו בקרונות עד שהרכבת תזוז. בכל תחנה עצרנו עשר דקות".

הנוסע יחיאל קרם מתח ביקורת גם על פעילות חברות האוטובוסים לנוכח השביתה: "האוטובוסים עמוסים. ניסיתי לחכות בתור אבל לא היה לי מקום. הייתי אמור להגיע לבאר-שבע 16:00. אני צריך להגיע למצפה רמון. אשתי מחכה ואני לא יודע מתי בכלל אגיע. לא הוסיפו קווים". בתחנת תל-אביב מרכז ניגשו נוסעים אל המודיעין כדי לברר מה לעשות, אך קיבלו תשובה אחידה: "לא יודעים, ממליצים לנסוע באוטובוס".

סוער בפייסבוק של "הרקבת"

 

"הנהלת רכבת ישראל מבקשת ליידע את ציבור הנוסעים כי בימים הקרובים צפויים שיבושים בתנועת הרכבות ועיכובים בלוחות הזמנים... הנהלת הרכבת מתנצלת על אי הנוחות הזמנית ותעשה ככל שביכולתה להביא לסיומם של השיבושים" - זו ההודעה שהעלתה רכבת ישראל לדף הפייסבוק שלה אתמול בערב. את הנוסעים המתוסכלים זה לא הרגיע, ובמהרה הפך הקיר הרשמי של רכבת ישראל, לזירת הוצאת הקיטור של נוסעיה.

"לידיעת ציבור נוסעי 'רקבת' ישראל, על איחור של חצי שעה במועד הגעת הרכבת ליעד, יש לדרוש מהקופאית או ממחלקת פניות הציבור כרטיס פיצוי" כתבה הנוסעת הזועמת מיכל, וטענה כי "הנהלת הרכבת לא מודיעה על כך ולא שמה שלט שיבהיר לנוסע שיש לו זכויות לפיצוי כלשהו, הקופאיות גם לא יגידו את זה לנוסע".

אחרים הפנו את הגולשים להצטרף לקבוצה שנפתחה בשביתה הקודמת, בחודש שעבר - "מחאת הרכבת הגדולה - עושים סוף להתנהלות הקלוקלת של 'רקבת' ישראל", שחבריה דורשים את הפרטת הרכבת. הגולש הזועם ליאור קרא לרכבת לעשות לזה סוף: "תגאלו אותנו מהיסורים ותפשטו רגל כבר". לעומתם הגולש הצעיר אבי תמה: "מה שונה מכל יום אחר? מתי הרכבת הגיעה בזמן? העיקר אתם 'מתנצלים על האיחור שנגרם'".

הנהלת הרכבת קראה הערב לוועד העובדים לשוב אל שולחן הדיונים, לנהוג באחריות ולהפסיק לאלתר את הפגיעה בציבור הנוסעים. "הוועד מגלה אטימות מוחלטת ואינו קשוב לציבור הנוסעים. בכך הם פוגעים בראש ובראשונה במקום עבודתם והכל בשל אינטרסים אישיים של יו"ר הועד", נמסר בהודעה.

בהכנת הידיעה השתתפו יואב מלכה, שחר הזלקורן, מאור בוכניק, אילנה קוריאל, אביאל מגנזי ואחיה ראב"ד

תגיות