אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת טרכטנברג: פניות הציבור לוועדה בעיקר בנושאי חינוך, תחבורה ציבורית ורשתות השיווק צילום: אוראל כהן

ועדת טרכטנברג: פניות הציבור לוועדה בעיקר בנושאי חינוך, תחבורה ציבורית ורשתות השיווק

מחברי הדו"ח טוענים כי לא מעט הצעות השפיעו ישירות על אופי ההמלצות הסופיות, לדוגמה בנושא מסי הייבוא בעקבות פנייה של אזרחית

26.09.2011, 17:59 | תומר אביטל

"מפגשי השיתוף והפניות הטביעו את חותמם על חברי הוועדה. גם הצורך של חברי הוועדה להתפנות תוך כדי כתיבה למענה לשאלות מהרשתות החברתיות - כל אלו יצרו חיבור ישיר ושוטף עם האזרחים. כל אלו קיבלו ביטוי בעת גיבוש המלצות הוועדה", כך מבטיחים חברי הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בפרק שעוסק בשיתוף הציבור בעבודתם.

בפרק זה סקרה הוועדה את ערוצי הדיאלוג ושיתוף הציבור שהופעלו על ידה במהלך החודשיים האחרונים. כזכור הוועדה, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, השיקה אתר ייעודי, השתמשה ברשתות החברתיות, ואף ערכה 8 מפגשים פתוחים בהם השתתפו נציגי ציבור שונים.

בפרק זה, שנעדר המלצות יישומיות, סקרו חברי הוועדה את הליכי השיתוף והבהירו כי אלו הפרו את עבודתה, תרמו לעיבוי הדוח, ולרלוונטיות ההמלצות לחיי התושבים. מחברי הדו"ח טוענים כי לא מעט הצעות השפיעו ישירות על אופי ההמלצות הסופיות.

בין השאר, ריבוי פניות בהן הלינו הורים צעירים על הוצאות החינוך הובילה להשמת דגש על תחום זה. כך גם המקרה על תלונות על תחבורה ציבורית, וקובלנות על היעדר תחרות בענף רשתות המזון והשלכותיה על ארנק הקונים. פניות ממוקדות הובילו גם להמלצות ממוקדות. כך למשל, מגיבה אחת התייחסה לנושא מסי הייבוא על רכישות דרך האינטרנט. לדברי הוועדה, תגובה זו תרמה לגיבוש המלצה בנושא.

לפי הפילוח הסופי, לאתר הוועדה נכנסו כ-50 אלף איש, וסך הכל נאספו 3,336 הצעות גולשים (6  נמחקו מאחר וכללו תוכן פוגעני). נתון מעניין מצביע על כך שמתוך 1,391 קבצי רעיונות מלאים שנשלחו לוועדה, 80% מהפונים היו גברים.

הוועדה המליצה כי תהליכי שיתוף הציבור יימשכו בעבודת הממשלה, אך הותירה לממשלה "לקבוע את המרחב לעיצוב המדויק של תהליכי השיתוף".

מעניין לציין שהשר האמון על שיתוף הציבור, מיכאל איתן (ליכוד), שנטל חלק משמעותי בהיבט זה, ביקר ב-15 מאהלים במהלך המחאה.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות