אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אבודים בפייסבוק: מי צריך את כל השינויים ברשת החברתית? צילום: איי פי

אבודים בפייסבוק: מי צריך את כל השינויים ברשת החברתית?

בעקבות העיצוב החדש והאופציות שנוספו בימים האחרונים, גם אוהבי טכנולוגיה מרגישים מול פייסבוק כמו הדודה שנתקע לה המחשב

27.09.2011, 14:57 | איתי שמושקוביץ
חובבי טכנולוגיה משלמים מחיר על התחביב הזה: הם הופכים לאנשי תמיכה טכנית של חברים וקרובי משפחה. "נעלם לי פתאום ה-My Documents", "סקייפ לא עולה לי" ו"יש איזה הודעה במחשב, לא יודעת מה הוא רוצה" - אלה רק כמה מהדוגמאות המוכרות. ועוד לא דיברנו על הצורך ללמד את הדודה איך להשתמש באימייל.

אבל בימים האחרונים גם חובבי טכנולוגיה ומשתמשי פייסבוק מנוסים מוצאים את עצמם נבוכים מול גל השינויים שעובר על הרשת החברתית. פתאום צץ לו הטיקר בצד ימין למעלה, שאמור להציג רק עדכונים שוטפים ולא ממש חשובים – לייק שעשה חבר לתוכן כלשהו או תגובה שלו לסטטוס של מישהו אחר.

הטיקר אמור לשחרר את הפיד המרכזי ולהשאיר בו רק עדכונים חשובים. אבל בפועל יש כפילויות ותכנים מופיעים בשניהם. רגע, אני מגרד את הראש, אז מה ההבדל? מה בעצם עושה הטיקר הזה שצץ בצד ימין ומתעדכן כל הזמן ללא הפסקה? וגם הפיד מתעדכן בכל כמה שניות! אני מתחיל להרגיש כאילו פייסבוק תיכף תגרום לי להפרעת קשב וריכוז.

ואז אני עובר לטיימליין, ולא מוצא את עצמי בין מגוון האפשרויות החדשות. כמעט לכל עדכון, תמונה או לייק נוספו תפריטים, שמאפשרים להסתיר אותם מהטיימליין, להשאיר או לתת להם מקום נכבד יותר. אפשר לשנות בדיעבד את קבוצת החברים שתיחשף לעדכון, וגם את התאריך שמשויך לתמונה.

אבל רגע, זה לא הכל: כל אחד מהחברים קיבל גם כפתור Subscribe, שבו אני יכול לקבוע על איזה מהגיגיהם אני רוצה לקבל עדכון. האם על כל התכנים, על רוב התכנים או רק על החשובים? אבל מי קובע מה חשוב? ומה זה בדיוק "רוב התכנים"? אם מתעמקים קצת, אפשר להוריד קבלת עדכונים ממשחקים, אבל עדיין לראות תמונות חדשות. אפשר לוותר על עדכוני Life Events (מה זה לעזאזל?), אבל לראות Other Activity - עדכונים שלא נכנסים לאף קטגוריה.

הטיימליין של פייסבוק. קשה להתמצא, צילום מסך: Facebook הטיימליין של פייסבוק. קשה להתמצא | צילום מסך: Facebook הטיימליין של פייסבוק. קשה להתמצא, צילום מסך: Facebook

עדכון בשנה זה מספיק

 

ואם אני מתקשה למצוא את הידיים והרגליים, אני לא רוצה לחשוב על התגובה של אמא שלי, שלא תבין מה קרה לפייסבוק שלה. ובכלל, למי יש זמן למיין את כל התכנים של כל החברים לפי חשיבות? לא כולם יושבים כל היום עם פייסבוק פתוח.

נכון, כל עדכון של פייסבוק גורר בימים הראשונים גלי תלונות וביקורת, אבל הפעם מדובר בשינוי משמעותי במיוחד. בימים האחרונים אני אמנם מרגיש שאני נחשף ליותר תוכן, בין היתר בזכות הטיקר, אבל עדיין לא מבין מה בדיוק הוא עושה.

פייסבוק לא לבד: גוגל שינתה את המראה של ג'ימייל וחילקה את תיבת הדואר שלי לכמה קוביות שונות, ובתוך כל אחת מהן יש סרגל גלילה נפרד. גם שירותי רשת אחרים של גוגל עברו שינוי עיצוב, והבטא של הגרסה הבאה של כרום כבר כוללת עיצוב חדש עם לשונית חדשה וריקה.

אז מותר לשנות ואפילו כדאי, אבל התחושה היא שהחברות מרגישות שהן חייבות להתעדכן כל הזמן ולהציף אותנו באין ספור אפשרויות. ההצעה שלי: תלמדו ממיקרוסופט או אפל. מספיק עדכון אחד גדול בשנה או עיצוב נוח ופשוט, כמו זה שהיה לפייסבוק עד לפני כמה ימים.

תגיות