אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיבה לאופטימיות בארה"ב: עלייה בביטחון הצרכנים בספטמבר צילום: shutterstock

סיבה לאופטימיות בארה"ב: עלייה בביטחון הצרכנים בספטמבר

נתון חיובי נוסף: הקריאה שנרשמה בחודש אוגוסט עודכנה מעלה

27.09.2011, 17:49 | סוכנויות הידיעות

למרות נתוני המאקרו הלא מעודדים שפורסמו באחרונה והחששות ממיתון חוזר בארה"ב, מדד ביטחון הצרכנים של הקונפרנס בורד מצביע דווקא החודש על שיפור קל.

מדד אמון הצרכנים עלה בחודש ספטמבר ל-45.4 נקודות מ-45.2 נקודות בחודש אוגוסט.

אחרי הנפילה החדה במדד אמון הצרכנים בחודש אוגוסט בעקבות החששות סביב העלאת תקרת החוב של ארה"ב, נרשם שיפור בחודש ספטמבר בזכות ציפיות הצרכנים לשיפור בשוק העבודה. הכלכלנים שהשתתפו בסקר של מרקטוואץ' ציפו לקריאה של 46.1 נקודות. הקריאה לחודש אוגוסט עודכנה מעלה בהשוואה להערכה המקורית שעמדה על 44.5 נקודות.

בזמנים כתיקונם כאשר הצמיחה הכלכלית בארה"ב איתנה, אז נרשמת קריאה של כ-90 נקודות במדד אמון הצרכנים. ברומטר הציפיות עלה ל-54 נקודות, בהשוואה ל-52.4 נקודות בחודש אוגוסט.

הצרכן האמריקאי אחראי ל-70% מהביקושים לתוצר האמריקאי, כך שהכלכלנים רואים בצריכה הפרטית את המדד החשוב ביותר לחוסנה של הכלכלה.  

תגיות