אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריבוק תשלם 25 מיליון דולר בשל פרסומים בנוגע ל"נעליים מחטבות" צילום: shutterstock

ריבוק תשלם 25 מיליון דולר בשל פרסומים בנוגע ל"נעליים מחטבות"

יצרנית הנעליים הגיעה לפשרה עם סוכנות המסחר הפדראלית בארה"ב בנוגע לפרסומות שלפיהן נעלי "איזיטון" שלה "הוכחו" כמחטבות את שרירי הישבן והרגליים

28.09.2011, 20:11 | בלומברג
ריבוק הסכימה לשלם 25 מיליון דולר כדי ליישב תביעה מצד הממשל שיצרנית נעלי הספורט טענה באופן מטעה כי "הנעליים המחטבות" שהיא מייצרת מסייעות לחזק את שרירי הרגליים והישבן.

הפשרה עם סוכנות המסחר הפדראלית נוגעת לפרסומות החל מ-2009 לנעלי ההליכה וכפכפי האצבע "איזיטון" (EasyTone) של ריבוק ונעלי הריצה "רן-טון" (RunTone) . סוכנות המסחר הפדראלית טענה כי הפרסמות הציגו טענות שאינן נתמכות מדעית שהנעליים "הוכחו" כמחטבות את שרירי הישבן ב-28% יותר מאשר נעליים אחרות ושהן בונות את שרירי השוקיים ב-11% יותר.

"בחנו את הראיות שהחברה הציגה במשך זמן רב ומצאנו כי הן לוקות בחסר", אמר דיוויד ולאדק, ראש חטיבת הגנת הצרכן של הסוכנות במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון היום. "הפשרה הזאת נועדה גם כדי להזכיר למפרסמים גדולים כקטנים כי הם חייבים לספק הוכחות מתאימות לפני שהם מציגים טענות בפרסומות", הוא אמר.

ולאדק סירב להגיד אם הרשות בוחנת יצרניות נעליים אחרות בנוגע לטענות דומות.

לפי הסכם הפשרה ריבוק, יחידה של אדידס שבסיסה בגרמניה, תהיה מנועה מלהציג טענות שאינן נתמכות מדעית לגבי חיזוק או חיטוב שרירים בעקבות שימוש בנעליים שהיא מייצרת, הודיעה הסוכנות. סוכנות המסחר הקימה אתר עם הסבר לצרכנים כיצד הם יכולים לקבל החזר כספי לגבי הנעליים הקשורות לתביעה.

תגיות