אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופטימיות בבריטניה: מדד אמון הצרכנים עלה לראשונה מזה ארבעה חודשים צילום: MCT

אופטימיות בבריטניה: מדד אמון הצרכנים עלה לראשונה מזה ארבעה חודשים

המדד עלה בנקודה אחת מה שמשקף את האופטימיות של בריטים לגבי עתידה של הכלכלה המקומית: "החשיבות היא לא סטטיסטית אלא בעיקר פסיכולוגית"

30.09.2011, 12:34 | סוכנויות הידיעות

מדד אמון הצרכנים בבריטני עלה בספטמבר לראשונה מזה ארבעה חודשים, כך מדווחת היום (ו') סוכנות הידיעות בלומברג. המדד עלה בנקודה אחת מה שמשקף את האופטימיות של בריטים לגבי עתידה של הכלכלה המקומית. יחד עם זאת העלייה במדד הייתה נמוכה מהצפוי לאחר שתחזיות של אנליסטים דיברו על עלייה של 4 נקודות במדד.

"למרות עלייה בחששות בכלכלה הגלובאלית, צרכנים בריטיים חשים את עצמם מלאי תקוות וסומכים על המדינה שתנהל את הכלכלה הפנימית כראוי", כך אומר מנכ"ל מכון המחקר GfK ניק מון המפרסם את המדד. מחברי הדו"ח מציינים כי עלייה במדד אמון הצרכנים אינה משמעותית במובן הסטטיסטי אך יש לה חשיבות רבה במובן הפסיכולוגי. לדבריהם מדובר בבלימת תחושות שליליות ששררו בבריטניה עד לאחרונה. הבנק המרכזי של בריטניה מקבל פידבק מהציבור שמאותת כי המהלכים שהוא נוקט מתקבלים על ידו כאיתותים חיוביים.

למרות העלייה בספטמבר, מדד עדיין נשאר ברמה של מינוס 30 נקודות כלומר כ-10 נקודות מתחת לרמתו בספטמבר אשתקד. אנליסטים מציינים כי שיעור האינפלציה הגבוה בבריטניה הוא הפוגע באמון הצרכנים וכך גם התקציב הגדול ביותר של המדינה מאז מלחמת העולם השנייה. בתוך כך מדד המחירים הקמעונאים נמצא בשפל של 16 חודשים בספטמבר זאת לאחר שמשקי הבית צמצמו את ההוצאות המזון שלהם והוצאות על הלבשה והנעלה.

הבנק המרכזי ממשיך לתמרץ את המשק בכך שהוא משאיר את הריבית ברמה של 0.5% בלבד וממשיך בתוכנית רכישות אג"ח בהיקף של 200 מיליארד ליש"ט.

תגיות