אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זול. בלי הפופוליזם צילום: גלעד קוולרצ'יק

זול. בלי הפופוליזם

החברה הבאה שתיאלץ להתמודד מול חרם צרכנים לא תשתמש מן הסתם בצמד המלים "פופוליזם זול" כנגד מנהיגי החרם. תנובה כמשל

02.10.2011, 11:32 | שלומי דונר

"פופוליזם זול" - בתגובה יהירה זו לדרישת אגודות הסטודנטים להוריד מחירים, ניסתה תנובה לבטל את תחילת חרם הצרכנים נגדה. שלושה שבועות עברו מאז, והרבה דברים קרו לחברה שנראה כי למרות מחאת הקוטג', המחאה החברתית, האוהלים ברחובות, ועדת טרכטנברג ומאות אלפי האנשים בהפגנות - לא הצליחה להפנים את העוצמה החדשה של הצרכן הישראלי.

תרשו לי גם לחטוא בטור זה בפופוליזם זול. ונתחיל מהסוף. זהבית כהן, יו"ר תנובה, התפטרה היום. במקביל החברה הודיעה על הוזלה של עשרות מוצרים מתוצרתה בשיעור של עד 15%. בדרך רשות ההגבלים פשטה על משרדי החברה בטענה להסתרת מידע, כשלפני כן החברה יצאה בסדרת מבצעים כדי לפתות צרכנים לרכוש את המוצרים שלה על מנת לנסות ולהביס את החרם.

אלא שתנובה לא הצליחה לנצח את החרם, והצרכנים יחד עם ארנקם גברו על הענקית. וזו כבר עובדה. כל שצריך הוא להקשיב למנגינה השונה שעלתה היום מפיו של אריק שור, מנכ"ל החברה, שלושה שבועות בלבד לאחר ההתבטאות האומללה של החברה ("פופוליזם זול", זוכרים?). "תנובה קשובה לקולו של הצרכן". אמר שור. "המחאה על יוקר המחיה בישראל הצליחה. זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בישראל. אני מאמין שכחברה מובילה בשוק המזון הישראלי הצעד חסר התקדים שבו נקטנו היום יהווה דוגמה", הוסיף.

שור אגב, יודע על מה הוא מדבר. כי רוב הסיכויים שעד סוף היום המתחרות של תנובה, שטראוס וטרה שנהנו בשלושת השבועות האחרונים מעלייה במכירות, יודיעו על הורדות מחירים שיהיו די זהות – אם לא זהות לחלוטין - לאלו של תנובה. לעיתים, כך נראה, ניחוחות הקרטל חזקים אף יותר מאלו של חלב חמוץ. אבל גם עם זה אנחנו חיים.

עם מה אנחנו לא חיים? עם זה שמנצלים אותנו, שמזלזלים בנו ושלוקחים אותנו כמובן מאליו. נכון, חיינו ככה עד אביב 2011, אבל לא עוד. מקרה תנובה הוא עוד דוגמה לניצחון הצרכנים, ויהיו מן הסתם עוד מאבקים כאלו בשנים הקרובות. מה שבטוח הוא שהחברה הבאה שתיאלץ להתמודד מולנו לא תגיב בצמד המלים "פופוליזם זול", אלא תלך יותר לכיוון הזול, בלי הפופוליזם.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אבל זה לא רק תנובה...
כל החברות מיישרות קו - בואו נקווה שגם בהוזלת הן תיישרנה קו. בהתחלה חשבתי שאולי כדאי פשוט בכל פעם לקנות מוצרים של חברה אחרת, אבל בסוף בממוצע זה משתווה וזה לא "כואב" להן בכיס. נראה יותר הגיוני שאם חרם על חברה אחת יעבוד והיא תוריד מחירים בצורה דראסטית, האחרות ילכו בעקבותיה כדי לא להפסיד נתח שוק, ואז אולי נזכה למוצרים במחירים שפויים
יאיא , תל-אביב - יפו  |  02.10.11
לכל התגובות