אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באילו ענפי ספורט צופות נשים בטלוויזיה? צילום: איי אף פי

באילו ענפי ספורט צופות נשים בטלוויזיה?

45.9% מתוך 111 מיליון הצופים בסופרבול 2011 היו נשים, שמהוות גם כשליש מהצופים באירועים מרכזיים אחרים בספורט האמריקאי כמו גמר ה-NBA, הוורלד סירייס, הסטנלי קאפ ועוד

02.10.2011, 13:22 | סוכנויות הידיעות

באילו ענפי ספורט צופות נשים בטלוויזיה? כן, וואמבק במונדיאל הנשים בכדורגל וסרנה וויליאמס בגמר היו.אס.אופן היו בחירות פופולאריות השנה. אך כדורגל וטניס עדיין מחווירים ביחס לפוטבול, כדורסל, בייסבול וגם Nascar - ליגות של גברים, מלבד נהגת המרוצים המזדמנת.

הנשים מהוות יותר משליש מ-14 מיליון הצופים באירועים המרכזיים כמו גמר ה-NBA, הוורלד סיריס, דייטונה 500 וגמר הסטנלי קאפ, כך עולה מהנתונים שאספו בנילסן מדיה ריסרץ'. ולגבי אירוע הספורט המוביל של השנה, הסופרבול, נתוני 2011 מזנקים ל-45.9% מ-111 מיליון הצופים, שהן קרוב ל-50 מיליון נשים שעודדו את הסטילרס או הפאקרס. החנות המקוונת של ה-NFL מציגה קולקציה שלמה של מוצרים המיועדים לנשים עבור כל קבוצה.

"אני לא חושב שאנשים מבינים את גודל הקהל הנשי", אמר סטיבן מאסטר, שעומד בראש מחלקת הספורט של נילסן, למגזין "פורבס". ואפילו לא מדובר במגמה כזו חדשה - מאסטר מציין שנשים מהוות חלק ניכר מהצופים בכל העשור האחרון, לפחות באירועים המרכזיים.

5.2 מיליון נשים צפו בגמר מונדיאל הנשים בין יפן וארצות הברית (בהשוואה ל-8.3 מיליון בגמר הגברים), והפכו אותו לאירוע הספורט החמישי הנצפה ביותר בקרב נשים. משחק רבע הגמר של ארצות הברית נגד ברזיל נכנס אף הוא לעשירייה העליונה, מעל לגמר הנשים והגברים בווימבלדון (גם במקרה זה היו הרבה יותר צופים גברים).

מספר הצופות במשחק רבע הגמר אף עקף את משחק חצי הגמר של ארצות הברית נגד צרפת, שמוכיח את מקור המשיכה של יריבה חזקה. הכדורגל הנשי התגלה כדומה לבייסבול גברים, הוקי וכדורסל - כולם נסמכים על קהל נשים יציב של 30% כדי להשלים את אחוזי הצפייה הנשלטים על ידי גברים. אפילו לגמר הנשים ביו.אס.אופן, שבו גברה סמנתה סטוסור על סרינה וויליאמס, היו פחות צופים גברים (2.4 מיליון) מאשר צופות (2.7 מיליון).

בקרב עשרת אירועי הספורט הנצפים ביותר על ידי נשים, היחיד שבו יש רוב לצופות הוא החלקה על הקרח: כ-70% מתוך 3.9 מיליון הצופים באליפות ארצות הברית בהחלקה על הקרח בינואר. כך שלרוב, אף שנשים אינן אלה שמניעות את שיעורי הצפייה בספורט (אפילו לא בכדורגל או טניס נשים), הן כן מהוות נתח משמעותי מקהל הליבה של ענפי הספורט שנהנים מפופולאריות כללית.

אם כך, האם המפרסמים מנצלים את הצופות? לא ממש, טוען מאסטר. הקהל הרחב של אירועי הספורט הגדולים נוטה למוצרים הכלליים, שלרוב פונים לשני המינים. הפרסומות לבאדוויזר מכוונים לגברים. אך מכיוון שרוב הנשים אחראיות על הקניות בבית, פפסיקו יכולים לשווק את המשקאות הקלים והדוריטוס לאמהות בנוסף לאבות.

תגיות