אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מערכות החיוב על גלישה אינן תומכות בשיטות תמחור מתקדמות" צילום: מנו קונטררס cc-by-nd

"מערכות החיוב על גלישה אינן תומכות בשיטות תמחור מתקדמות"

לקראת ועידת Mobile 2012 של "כלכליסט": זוהי אחת התלונות של מנהלים מתחומי המחשוב והשיווק, לפי מחקר של Heavy Reading

02.10.2011, 15:44 | כתב כלכליסט

חברת אמדוקס פרסמה היום (א') ממצאים של סקר גלובלי שערכה חברת האנליסטים Heavy Reading, בנוגע לחיוב צרכנים על חבילות גלישה (Data). לפי אמדוקס, ממצאי המחקר מעידים כי מערכות החיוב הקיימות אינן תומכות בחיוב מנויים לפי חווית הלקוח, ומחלקות השיווק מעוניינות להשיק תוכניות מתוחכמות יותר של תמחור בהמשך.

ועידת Mobile 2012 של "כלכליסט" ומכון היצוא, שתיערך ב-27 באוקטובר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, תעסוק בהרחבה בעתידו של התחום.

המחקר של Heavy Reading התבסס על 64 ראיונות איכותניים עם מקבלי החלטות בתפקידי דירקטורים, סגני נשיא ומנכ"לים מתחומי המחשוב והשיווק, ב-32 ספקיות שירותים מאירופה, צפון אמריקה ואסיה. 83% מהמשיבים העידו שמערכי השיווק מבקשים ממחלקת המחשוב לאפשר מסלולים חדשניים לתמחור נתונים, ויותר מ- 90% אמרו שהחברות שלהם שואפות להציע חבילות עסקיות לכל סוגי הלקוחות, ובשיטות תשלום מגוונות.

86% מהספקים מתכננים להשיק מסלולי תמחור לפי היקפי ודפוסי שימוש, ואילו 82% מתכננים להשיק תוכניות נתונים אחידות למגוון התקנים (למשל, חיוב אחיד לצריכת נתונים בטאבלט או בסמארטפון). כשני שליש מהעונים מתכננים להשיק מסלולים משפחתיים.

כדי לאפשר את מסלולי התמחור המתוחכמים יותר, יש צורך ביכולות משולבות של חיוב וניהול מדיניות: 85% מהמשיבים לסקר דיווחו על צורך כזה כדי לאפשר לספקים להציע חווית לקוח טובה יותר.

עם זאת, 80% סבורים שהמערכות הקיימות לניהול מדיניות, אשר נפרסו כדי לתמוך בשימוש ברשת (ניהול רוחב פס, שימוש הוגן, מניעת "הלם חשבונית" כאשר המנויים מקבלים את החשבון) אינן מסוגלות לתמוך בתרחישי שימוש מתקדמים יותר, כגון תוכניות תמחור במספר רב של קווי עסקים, שיטות תשלום, צריכה מוגדרת מראש ועוד. 10% ניסו לבצע בעצמם אינטגרציה של מערכות החיוב וניהול המדיניות, אך נכשלו.

"סקר זה מעיר על הצורך בבניית יכולות משולבות וטובות יותר של חיוב וניהול מדיניות, אשר יאפשרו לספקי השירותים ליצור, להציע ולתרגם לערכים כספיים את הדור הבא של שירותי הנתונים", אמרה רבקה פראדום, סגנית נשיא לשיווק מוצרים ופתרונות באמדוקס. "אנו חייבים לזכור שגם לקוחות הקצה רוצים לקבל את השירותים החדשים שלהם באופן פשוט ואינטואיטיבי יותר. זה בדיוק מה שתמחור מבוסס ערך אמור לספק. לדוגמה, לקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר עבור חבילת סרטים פשוטה יותר להבנה ומותאמת לצורכיהם, המגדירה מראש את נפח הנתונים ומהירות ההורדה".

תגיות