אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקטנה, היקרה והמשפחתית: מכוניות השנה הבאה

הקטנה, היקרה והמשפחתית: מכוניות השנה הבאה

"כלכליסט" בוחן את המכוניות החדשות שיגיעו לישראל בשנה הקרובה ומסמן את העולות החדשות הכי חשובות

03.10.2011, 08:59 | תומר הדר

מיני | פולקסווגן UP

זעירה ומאובזרת

 

הצרכן הישראלי "גילה" השנה את מכוניות המיני הזעירות, הרבה בזכות החיסכון הכספי הניכר שהן מציעות הודות לשימוש בתיבת הילוכים ידנית ומנוע זעיר, שניצלו עד תום את הטבות המס שמציעה מדינת ישראל למכוניות נקיות.

 

פולקסווגן UP פולקסווגן UP פולקסווגן UP

בשנה הקרובה יגיע לישראל דור חדש של מכוניות מיני, ואחת החשובות שבהן היא ה־UP של פולקסווגן, שעד כה לא הציעה לישראלים מכונית עירונית זעירה. לפי הצהרות היצרנית, ה־UP, שאורכה 3.54 מטרים בלבד, מיועדת במיוחד לצעירים בערי אירופה ולכן מצוידת בכל הגאדג'טים האלקטרוניים והבידוריים שדורש קהל היעד.

בשלב זה, היצע מנועיה של ה־UP כולל שתי גרסאות בלבד - שתיהן בנפח של 1 ליטר - אך בפולקסווגן מדגישים שבעתיד יוצעו גרסאות נוספות, ובהן גרסה המצוידת במנגנון הנעה חשמלית.

שטח | ג'יפ רנגלר פנטאסטאר

מלך רכבי השטח זוכה לשדרוג

לפני כל דיון ברכבי שטח חשוב להבהיר עובדה בסיסית אחת: רוב כלי הרכב שנמכרים בישראל ומצוידים במערכת ארבע על ארבע אינם רכבי שטח. רכב שטח אמיתי זקוק להילוך כוח, מנגנון מיוחד שמאפשר מעבר על פני מכשולים. המקפידים שבקרב אנשי השטח מוסיפים דרישה גם לשלדה קשוחה ומסיבית.

ג ג'יפ רנגלר ג

בחינת ההיצע בשוק הרכב הישראלי מגלה שבישראל קיים רק קמצוץ של כלי רכב שעונים על הגדרה זו, ומלכם הוא הרנגלר של ג'יפ. אך חובבי מותג ג'יפ מתלוננים קשות שהרנגלר הנוכחי סובל ממחסור בכוח ועידון.

בקרוב ייובא ארצה דגם חדש של הרנגלר שמצויד במנוע חדש בנפח 3.6 ליטרים המפיק 285 כוחות סוס, במקום 202 בדגם הנוכחי. בנוסף יקבל הרנגלר תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת חמש מהירויות - לעומת ארבע בדגם הנוכחי - שצפויה לטפל בנושא היעדר העידון.

ספורטיבית | פרארי 458 איטליה

הצעצוע האולטימטיבי עושה עלייה

אין ספק שהגעתן הצפויה של מכוניות פרארי לישראל תהיה אחד האירועים החשובים ביותר לענף הרכב המקומי בשנה הקרובה. עם זאת, ברור שמדובר יותר באירוע רגשי ולא כזה שנראה את השפעתו בכבישי הארץ.

פרארי פרארי פרארי

מחירה של מכונית פרארי חדשה, אפילו מהדגמים הבסיסיים שמגיעים רק למהירות של 290 קמ"ש, צפויה להקביל למחירה של דירת שלושה חדרים במצב טוב בשכונות המבוקשות ביותר במרכז הארץ.

אך למרות חוסר הנגישות של מכוניות אלה, הגעתן של מכוניות פרארי ממצבת את ישראל סוף סוף כמדינה שעשיריה יוכלו לרכוש לעצמם את הצעצוע האולטימטיבי. והצעצוע האולטימטיבי הוא הפרארי 458 איטליה: 4.5 ליטרים, 562 כוחות סוס, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־3.4 שניות ומהירות מרבית 325 קמ"ש.

מיניוואן | אופל זאפירה

ראש בראש מול מכוניות המנהלים

 

שוק המיניוואנים הישראלי עשוי להידמות למי שאינו מצויד בשלושה ילדים ומעלה כשוק מנומנם למדי, אך בפועל מחירם של דגמי מיניוואן רבים אינם שונים משמעותית ממחיריהן של מכוניות מנהלים. נתון זה מביא גם משפחות שאינן מרובות ילדים לוותר על מכונית המנהלים לטובת מיניוואן גבוה ומרווח.

 

אופל זאפירה אופל זאפירה אופל זאפירה

 

הזאפירה החדשה של אופל, שצפויה להגיע השנה לארץ, מסתמנת כאחת המתמודדות הבולטות בקטגוריית המיניוואנים. הדורות הקודמים של הזאפירה נמכרו בישראל במספרים מצומצמים בידי היבואנית הקודמת UMI, אך היבואן החדש שלמה שמלצר צפוי למקד את מאמצי השיווק בשוק המוסדי - מה שיבוטא ככל הנראה בתמחור שמיועד "לגנוב" לקוחות ממכוניות מנהלים.

מי שיבחר בזאפירה יקבל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.4 ליטרים ומערכת מושבים מתקפלים המיועדת להסעת שבעה נוסעים.

יוקרתית | לקסוס GS450H

מוחצנת וידידותית לסביבה

לקסוס היפנית חדרה לשוק הרכב הישראלי לפני שנים ספורות בלבד, אך מאז כבר הספיקה לתפוס מקום של כבוד בטבלאות המסירות של מותגי הפרמיום, ולא בכדי. עבור ישראלים רבים שלא חפצו בסמל מנקר עיניים של מותג גרמני, הלקסוס התאימה כמו רולקס ליד.

לקסוס לקסוס לקסוס

אך למרות ההצלחה ללקסוס היה חסר משהו: נועזות. כעת, לאחר שנות נוכחות רבות בזירה העולמית, לקסוס מציגה את הדור החדש של מכונית המנהלים GS, והפעם היא לא מתביישת. ה־GS החדשה מעוצבת באופן מוחצן שנועד למשוך אל המותג קהל פחות שמרני.

המוחצנות לא באה על חשבון נאמנות לסביבה: אחת הגרסאות הבולטות בהיצע הדגמים של ה־GS החדשה היא ה־450H, גרסה היברידית שמצוידת במנוע בנזין בעל שש בוכנות ומנוע עזר חשמלי.

משפחתית | סובארו אימפרזה

מוכנה לקרב מול מאזדה ויונדאי

סובארו אימפרזה סובארו אימפרזה סובארו אימפרזה

שנים רבות חלפו מאז שהיתה סובארו המכונית של המדינה בשנות השמונים. ביבואנית סובארו יפנאוטו מקווים לשוב ולנגוס בשנה הקרובה מעוגת המכוניות המשפחתיות עם דגם חדש לחלוטין של סובארו אימפרזה.

הדגם הנוכחי של האימפרזה פספס לחלוטין את השוק הישראלי בשל מנועים לא מתאימים והגעה מאוחרת של גרסת ארבע הדלתות. הדגם החדש מצויד בכל הדרוש להתמודדות ראש בראש מול מאזדה ויונדאי: מנוע 1.6 ליטרים, תיבת הילוכים אוטומטית יעילה וממדים נדיבים - האימפרזה החדשה משתרעת על 4.58 מטרים.

בניגוד לדגמי סובארו הנוכחיים, שטרם נטשו סופית את פילוסופיית ה"מעט זה הרבה", האימפרזה החדשה צפויה להיות מצוידת בתא נוסעים איכותי ומאובזר בנדיבות.

תגיות