אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל משרד התחבורה על השביתות ברכבת: הגענו לדו שיח של חרשים צילום: טל שחר

מנכ"ל משרד התחבורה על השביתות ברכבת: הגענו לדו שיח של חרשים

דן הראל אמר בוועדת הכלכלה, שמשרד התחבורה לא שואף להפריט את רכבת ישראל. יו"ר ועד עובדי הרכבת: "נקטנו עיצומים אחרי שלא הצלחנו להידבר עם ההנהלה"

02.10.2011, 19:43 | ליאור גוטמן

דו שיח של חרשים עם העובדים – כך הגדיר היום (א') מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל את העימותים שהתנהלו בשבועיים האחרונים בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים, ששיאם היה השבתת קווי הרכבת וכליאת חלק מהנוסעים בתוך הקרונות.

הדברים נאמרו במסגרת דיון מיוחד שערך יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה-הכהן בנושא העיצומים ברכבת. הדיון כונס לאחר ששאמה-הכהן הבהיר ש"הוועדה אחראית גם על נושאי התחבורה אבל גם על כל מה שקשור לפגיעה בצרכנים, ולכן אי אפשר לעמוד מנגד לנוכח הפגיעה בנוסעים".

כזכור, ערב החג הודיעה נשיאת בית הדין לעבודה השופטת נילי ארד על "הפסקת אש" בין ההנהלה לוועד העובדים, במסגרתה נושא מיקור החוץ של תחזוקת הקרונות החדשים יוקפא עד ל23 באוקטובר, ואילו העובדים מצידם ימנעו מצעדי עיצומים או השבתות עד אז. עם זאת, ארד לא התערבה בהחלטת הנהלת הרכבת לתבוע תביעות נזיקין אזרחיות את העובדים שהתפרעו לכאורה בשביתה במאי האחרון או אלו שמנעו את השקת קו החדש מתל אביב לראשל"צ לפני כשבוע.

הראל התייחס לנושא ואמר שמשרד התחבורה לא שואף להפריט את רכבת ישראל והכיוון אליו הוא שואף הוא קניית קרונות חדשים עם חבילת אחזקה לתקופה של 15 שנה. מנכ"ל הרכבת בעז צפריר הבטיח שאף עובד ברכבת לא יפוטר וכי בכוונת החברה לגייס כ-300 עובדים נוספים תוך שנתיים.

מנגד, יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי אמרה שהעובדים נקטו בעיצומים אחרי שלא הצליחו להידבר עם ההנהלה. לטענתה, עובדי הרכבת יכולים לתחזק את הקרונות שמתכוננת החברה לקנות מבומברדייה הקנדית במחיר שנמוך ב-30% ממחיר חבילת האחזקה שמציעים לה. בנוגע למניעת הקו החדש מתל אביב לראשל"צ, טענה אדרעי, שטרם ההשקה פנו העובדים להנהלה וטענו כי אין מספיק כוח אדם להפעיל את הקו וכי נהגים נרדמים בקרונות בשל עומס העבודה.

יו"ר אגף התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הסביר שבכל הקשור לעיצומים ההסתדרות לקחה את המושכות לידיים, והיא תתנהל בצוקה שוקלה ומידתית. "אין שביתות לוקסוס, אם נצטרך נעשה זאת (השבתה – ל"ג) באופן מסודר ומידתי ובאישור יו"ר ההסתדרות", הבטיח.

ח"כ שאמה-הכהן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה התכנסה כדי לוודא שהשיבושים שהיו ערב החג לא יחזרו על עצמם. "לא נוכל להסכים שדברים כאלה יקרו ולא נסכים שמראות כאלה יישנו ואנו מקיים שתצליחו להגיע לעמק השווה", אמר.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לממשלה כדאי לסגור את הרכבת או לפחות לסגור כמה שיותר קווים. כך ירוויחו דלק , מכוניות ...
פקקים - שיגרמו לעוד ביזבוז דלק - טיפולים במוסכים דיור יקר בקירבת תל אביב, ועל הכל המדינה מקבלת מיסים כיד המלך (מידי האזרחים המסכנים). כבר שנה סגורה תחנת רמלה "לשיפוצים" .הרכבות לראשון לוקחות פי שלוש זמן מאוטו .לירושלים הרכבת תחזור קצת אחרי המשיח . קווים חדשים לא מקבלים אישור מהממשלה - ברור - למה לאשר קווים שיביאו לפחות פקקים? יביאו להורדת מחירי הדיור בתל אביב? לפרנסה לאלפי אנשים ? - הרבה יותר קל לשלוט באנשים רעבים.
חיים 2 , שרון  |  02.10.11
2.
יש לבצע רוויזיה ב"זכות" השביתה
ה"זכות" הזאת מפקידה בידי צד אחד - העובדים - כח בלתי סביר: לתבוע לשפוט ולבצע. לא אחת העובדים מוטטו את מקומות העבודה שלהם. לא אחת הם גורמים לציבור לשלם משכורות מנופחות ללא הצדקה. ראה חברת חשמל, ראה עובדי נמלים. החלטת הרכבת לתת את ביצוע הבקרה והתחזוקה של הרכבות החדשות לגורם אחר - אינה בתחום סמכותם של העובדים ואין להם שום זכות לעכב או לדרוש דבר כלשהו בעניין זה. חיים
חיים  |  02.10.11
לכל התגובות