אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר מוכיח: לא כיף להיות בעבודה צילום: shutterstock

טוויטר מוכיח: לא כיף להיות בעבודה

מחקר חדש שפורסם במגזין Science סקר את ציוציהם של 2.4 מיליון אנשים ב-84 מדינות וגילה כי למרות שהרוב מרגישים טוב בבוקר ובשעות הערב, בשעות העבודה מתגבר הייאוש ואיתו השימוש במילים שליליות

03.10.2011, 17:28 | בלומברג

זקוקים להוכחות שהעבודה שלכם מלחיצה? חפשו אותה בטוויטר. עובדים בכל רחבי העולם מתעוררים מאושרים, אבל מצב הרוח הזה נעלם ברגע שהם מגיעים לעבודה - כך עולה מסקירה בת שנתיים של ציוצי טוויטר של 2.4 מיליון אנשים ב-84 מדינות, שפורסם היום בכתב העת "סיינס" (Science).

בעוד מדענים יודעים כבר זמן רב שעבודה, שינה ואור שמש הם בעלי השפעה על הרגשות שלנו, המחקר הזה הוא בין הראשונים שמשתמשים במדיה החברתית כמקור לראיות בנוגע לקשרים הללו, מסבירים החוקרים מאוניברסיטת קורנוול. מספר האנשים שמשתמשים ברשתות החברתיות כמו טוויטר או פייסבוק צפוי להכפיל עצמו ל-1.85 מיליארד עד 2015, על פי חברת המחקר IDC, ובהתאם לכך מתפתח כיום עידן חדש של מחקרים על התנהגות אנושית המבוססים על האינטרנט.

"טוויטר פחות או יותר מקליט כל דבר שקורה בחיים", אומר סקוט גולדר,המחבר הראשי של המחקר וסטודנט לתואר שני לסוציולוגיה בקורנל. "ציוצים רגילים, חסרי חשיבות ודיבוריים מהווים ארכיון עצום של עקבות דיגיטליות".

המחקר השתמש בתוכנות לניתוח טקסטים כדי לעקוב אחר השינויים במצב הרוח בציוצים בטוויטר. הציוצים מוקדם בבוקר ובשעות הערב המאוחרות הכילו לרוב מילים שמחות יותר כגון "מעולה" ו-"פנטסטי", מסביר גולדר, אולם במהלך יום העבודה התווספה שפה שלילית יותר להודעות - כולל מילים כמו "פאניקה" ו"פחד".

העובדים האמריקאיים מעבירים בממוצע 62 דקות בכל יום בשימוש פרטי ברשתות החברתיות, בהשוואה ל-37 דקות לצרכים עסקיים - כך עולה מסקר שנערך ביולי על ידי מכון פונמון.

תגיות