אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הספוטים בסופרבול נמכרו בתעריף שיא של 3.5 מיליון דולר ל־30 שניות צילום: MCT

הספוטים בסופרבול נמכרו בתעריף שיא של 3.5 מיליון דולר ל־30 שניות

4 חודשים לפני המשחק, מלאי הפרסומות למשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית כמעט ואזל. התעריף גבוה בחצי מיליון דולר לעומת 2011

04.10.2011, 09:13 | ניר נתן, לוס אנג'לס

ארבעה חודשים לפני סופרבול 2012 בפברואר, מלאי הפרסומות למשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית כמעט אזל בתעריף שיא של 3.5 מיליון דולר לספוט בן 30 שניות.

על אף המשבר בכלכלה האמריקאית, המפרסמים הגדולים לא מתמהמהים. לפי אתר הפרסום AdWeek מתוך 63 ספוטים בסופרבול נותרו שישה בלבד, כשחברות כפפסי, מרצדס, יצרנית הרכב הקוריאנית קיאה וחברת אחסון האתרים Go Daddy כבר רכשו זמן פרסום.

תעריף הספוטים גבוה בכמיליון דולר מבסופרבול 2009 ובכחצי מיליון דולר משל משדר הסופרבול ב־2011, שהיה המשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית ורשם ממוצע של 111 מיליון צפיות.

תעריף הפרסומות בסופרבול מגמד גם את תעריף השיא של גמר "אמריקן איידול", שעבורו שילמו המפרסמים לרשת פוקס 700 אלף דולר ל־30 שניות פרסומת, שנחשב לתעריף השיא בשעות הפריים־טיים לתוכנית חוזרת. התעריף הממוצע למשדר טיפוסי של "אמריקן איידול" עומד על 475 אלף דולר לספוט.

חרף ירידת הרייטינג המתמדת בשנים האחרונות לטובת אלטרנטיבות דיגיטליות כמשחקי מחשב, רשתות חברתיות ושירותי וידיאו מקוונים, הטלוויזיה היא עדיין הזירה המרכזית להשקת קמפייני פרסום ארציים. תעריפי הפרסום בטלוויזיה עדיין גבוהים לאין ערוך מאלה המקובלים באינטרנט.

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח כי על אף ירידה של 2% בצפייה של בני 18–34 בעונת השידורים 2010/11, התשלום עבור חשיפה לצופים עלה ב־10%. לפי חברת המחקר Magnaglobal, הפרסומות בטלוויזיה היוו 34.4% מהוצאות הפרסום בארה"ב שעמדו על 174 מיליארד דולר, והן צפויות לגדול בשנה הבאה ל־35.95%.

תגיות