אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרופ' שכטמן: "צריך ללמד מורים איך להשתלט על כיתות"

פרופ' שכטמן: "צריך ללמד מורים איך להשתלט על כיתות"

זוכה פרס נובל הטרי בשיחה עם "כלכליסט": "אני מבין שמשרד החינוך עושה כמיטב יכולתו, אבל אני לא בטוח שההישגים בתחום מספיקים"

05.10.2011, 19:11 | ליאור בן דוד

"ההשכלה הגבוהה בישראל ראויה לשבחים רבים. אבל ההשכלה הגבוהה היא רק חוד החנית" כך אמר ל"כלכליסט" פרופ' דן שכטמן, שזכה היום בפרס נובל לכימיה. 

לדבריו "צריך להכין תשתית, כדי שהמועמדים להשכלה גבוהה יהיו מצוינים. צריך לייצר את הישראלי החדש, בעל רוח דמוקרטית, שמעריך את המדע, את הספרות והאמנות, וכשהוא מגיע לאוניברסיטאות הוא יהיה מוכן בנפשו וברוחו. ההשכלה התיכונית חשובה".

עוד הוסיף שכטמן כי "המדע הישראלי הוא רב פנים והוא מעולה. יש לנו מדענים מוכשרים ביותר. פרס נובל זה קצה הקרחון, ומתחתיו יש מאגר עצום של מדענים וטכנולוגים, וצריך לדאוג להמשך לדבר הזה. חברי ואני תכף יוצאים לפנסיה וצריך לדאוג להמשך, ואת זה אפשר לעשות רק באמצעות מורים טובים שמקבלים שכר טוב. הישראלי צריך לא רק ללמוד, הוא צריך להיות מחונך – צריך ללמד מורים איך להשתלט על כיתות. הכל קשור למערכת החינוך, והאחריות היא על משרד החינוך. אני מבין שהוא עושה כמיטב יכולתו, אבל אני לא בטוח שההישגים מספיקים".

הפרס הוענק לשכטמן על תגליתו: קיומם של גבישים קוואזי-מחזוריים. ממצאיו הצביעו על כך שהידע בדבר הסדר האטומי בחומרים גבישיים אינו שלם ודורש שינוי והרחבה. לאור תגליתו שונתה ההגדרה המדעית של הגביש, והידע שפיתח הביא לידי הבנה חדשה של מבנה החומרים המוצקים. הפרס ניתן לו על גילוי מצב צבירה חדש שאינו מוצק, גז או נוזל ושלא היה ידוע עד כה. פרופ' שכטמן הוא הישראלי העשירי הזוכה בפרס היוקרתי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
להחזיר עטרה ליושנה: לפתוח יותר בתי ספר מקצועיים
דורון צודק ב-100%. פגשתי תלמידים רבים שלי עם "בגרות ביד" שלא מועילה להם לשום דבר מפאת היותה נמוכה . "העיקר שתעברו" , "שיהיה לכם בגרות ביד" - זה מה שדחפו להם במוח ועכשיו הם מסתובבים מתוסכלים באין מקצוע. הם מרגישים שסידרו אותם, "דפקו לנו את השכל,לפחות היינו לומדים מקצוע". יש כאלה בארץ עשרות אלפי בחורים. אפילו לרדת מהארץ הם לא מסוגלים כי הם נחשבים לחסרי-מקצוע בכל מקום בעולם. זוהי תעודת הקלון הגדולה ביותר של שרי החינוך בארץ ולא נעשה דבר עד עצם היום הזה. נדמה לי שתהליך סגירת המגמות המקצועיות החל בצורה דרסטית מתקופת לימור ליבנת. ומה עם גדעון סער? איפה ארגוני המורים בכל זה? - מתי הם יתעוררו?
משה פריגן , חיפה  |  06.10.11
5.
עוד חתן נובל שמשמיע דברי הבל על חינוך
לפניו הושמעו שטויות מפי זוכים קודמים. פרופ' שכטמן משתלט על הסטודנטים בשיעוריו, כמצליחן - שיתן עצות למורים...... מה זה להשתלט? ומה יקרה אחרי שישתלטו? האם אפשר להכריח לעשות משהו מעבר להיות נשלטים? לעניין של דורון: להיות מכונאי בטכנולוגיות של היום צריך יותר שכל מאשר לסיים תיכון ברבע העליון של הציונים. כך גם להיות נגר - נסה לתכנן ולבצע ארון קיר ותיווכח בנכונות טענתי. נסה לתקן בעיית צנרת בבניין או בעיית חשמל - תראה מיד כמה חוכמה (גם ידע) צריך. מי שנכשלו בלימודים עיוניים יתקשו מאוד להיות אנשי/נשות מקצוע: יתחילו כשוליות, יתקדמו מעט ומי שלא יהיו די מוכשרים בחשיבה מופשטת יישארו ברובם עובדי כפיים ללא עתיד (איזה עתיד יש לשרברב או מכונאי? עוד צנרת ועוד מכונית ועוד.... )
רון מוושינגטון , ירושלים  |  06.10.11
לכל התגובות