אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות ראש השנה: קנינו פחות, שילמנו יותר צילום: עמית שעל

מכירות ראש השנה: קנינו פחות, שילמנו יותר

סל הקניות הורכב השנה מפחות מוצרים, שעלותם גבוהה יותר לעומת מחירם בתקופה המקבילה אשתקד

06.10.2011, 08:40 | גיל קליאן

חברות המחקר נילסן וסטור נקסט טרם פרסמו את הדו"חות הרשמיים שמנתחים את מכירות ראש השנה האחרון, המסמן, לצד חג הפסח, את שיא המכירות של רשתות המזון לאורך השנה. עם זאת, נתונים של נילסן על המכר בקופות הרשתות בכל הארץ לחודש ספטמבר שופכים מעט אור על המגמה בקניות החג, ולפיה עם ישראל קנה פחות מוצרים אך שילם עליהם יותר כסף.

ערב ראש השנה חל ב־28 בספטמבר. המכירות לקראת החג החלו כשבועיים קודם לכן, כך שמכירות חודש ספטמבר כולו משקפות את המכירות לחג השנה. עם זאת, בשנת 2010 חל ערב ראש השנה ב־8 בספטמבר, וכך מכירות ערב החג החלו כבר בחודש אוגוסט. לכן, כדי להבין את השפעת החג על המכירות, יש לבחון את המכירות המצרפיות של אוגוסט־ספטמבר.

בין שתי התקופות נרשם פער של 2.9%, המשקף, לכאורה, צמיחה בסל הקניות. עם זאת, מדד מחירי המזון הכולל פירות וירקות עלה בין אוגוסט 2010 לאוגוסט 2011 ב־4.2% לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מכאן עולה שסל הקניות הורכב השנה מפחות מוצרים, שעלותם גבוהה יותר לעומת מחירם בתקופה המקבילה אשתקד.

השאלה שתישאר פתוחה בשנה החדשה וכבר עכשיו מטרידה את כל העוסקים בתחום המזון: האם באמת מי שקונה פחות בראש השנה יקנה פחות כל השנה?

תגיות