אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשת המים צילום: אוראל כהן

פרשת המים

מנכ"ל ארנה העולמית מספר ל"כלכליסט" על התחרות מול ספידו ועל ההכנות לאולימפיאדת לונדון 2012

09.10.2011, 09:59 | קרן צור

במטה של ארנה בעיר טולנטינו שבאיטליה העובדים נכנסים בחינם למכון הכושר ולבריכה, מספר כריסטיאנו פורטס, מנכ"ל ארנה העולמית. "את הפסקת הצהריים רבים מהם מנצלים לשחייה, ובמקום להתגלגל למשרד אחרי הארוחה, הם חוזרים רעננים. אני ממליץ על זה לכל מנכ"ל שרוצה לשפר את תפקוד עובדיו".

פורטס שמכהן בתפקידו 11 שנה מבקר לראשונה בישראל, וכמנכ"ל אירופי הוא מגיע מוכן ומעודכן בנתוני השוק המקומי. הוא יודע שישראל ניצבת במקום התשיעי בדירוג המכירות של ארנה (מחזור של 10 מיליון שקל בשנה), שמשווקת ביותר מ־100 מדינות. הוא גם מתמצא בטעמן של נשות ישראל (לא מוותרות על חזייה פנימית, בניגוד לאירופיות שמעדיפות בגדי ים יותר קלים).

פורטס מתמקד בימים אלה בהכנות לאולימפיאדת לונדון, ובניסיון להחזיר לארנה את יוקרתה שנפגעה באוליפיאדת בייג'ינג מהלייזר רייסר, חליפת השחייה של ספידו. פורטס קרא בזמנו לפינ"א (הפדרציה הבינ"ל לשחייה) לפסול את החליפה, שמיוצרת מגומי סינתטי וחומר פולימרי, בניגוד לחוקי הארגון שמתירים שימוש רק בבדי טקסטיל. פינ"א דחתה את הבקשה, והחליפה של ספידו סייעה לרשום בבייג'ינג הישגים חסרי תקדים: שמונה מדליות זהב למייקל פלפס, 21 שיאי עולם ו־65 שיאים אולימפיים.

"התחרות היתה לא הוגנת", אומר פורטס, "החליפה של ארנה, מטקסטיל בלבד, לא יכלה להתחרות בחליפה מחומרים מציפים. לאחר האולימפיאדה התחלנו לפתח חליפה לפי הכללים החדשים, והוכחנו שאנו יכולים לעשות זאת יותר טוב. באליפות העולם בשחייה ב־2009 ברומא השיקה ארנה את ה־Power Skin, חליפת שחייה שעשויה פוליאוריתן, והיא הצליחה לגרוף יותר מדליות מחליפת הלייזר".

בשנה שעברה פינ"א פסלה את השימוש בהן. מה הוביל לשינוי?

"החליפות האלה ספגו הרבה ביקורת, ועוררו דיון אתי על גבול ההתערבות בהישגי השחיינים. התחרות עברה מהשחיינים לחליפות. מתחרים על טכנולוגיות מתקדמות ולא רק על יכולת אישית".

מה ילבשו השחיינים בלונדון?

"רק טקסטיל. הגברים ילבשו מכנסיים, שלא יחרגו מהחלק שבין הברכיים והמותניים, והנשים ילבשו חליפות קצרות. עם חליפות יותר פשוטות זה אתגר גדול לשבור את השיאים שנקבעו עם חליפות הלייזר והפוליאוריתן".

כריסטיאנו פורטס. "התחרות עברה מהשחיינים לחליפות", צילום: אוראל כהן כריסטיאנו פורטס. "התחרות עברה מהשחיינים לחליפות" | צילום: אוראל כהן כריסטיאנו פורטס. "התחרות עברה מהשחיינים לחליפות", צילום: אוראל כהן

 

אילו חידושים תציגו שם?

"אם אספר לך, אצטרך להרוג אותך".

ובכל זאת?

פורטס: "אני רק יכול להגיד שעכשיו אנו עוסקים בבחינות אחרונות של החליפה, שמאמצים רבים הושקעו בפיתוחה. את החליפה של ארנה ילבשו 15 נבחרות ויותר מ־35 שחיינים מפורסמים".

איך האולימפיאדה משפיעה על מחזור המכירות שלכם?

"בניגוד לכדורסל ולכדורגל, שמקבלים סיקור תקשורתי כל הזמן, השחייה זוכה לחשיפה גדולה רק באולימפיאדה. במדינות שמהן מגיעים השחיינים שמככבים בתחרויות גל של אנשים מתחיל לשחות וזה מקפיץ את המכירות".

באילו מדינות ארנה זוכה לפופולריות הכי גדולה?

"איטליה, צרפת, גרמניה, ספרד ורוסיה מובילות. אחת המשימות שלנו השנה היא להתחזק בארה"ב. המיתון שם קיצץ את תקציבי הבריכות העירוניות והוביל לסגירת בריכות פרטיות, אבל עדיין שחייה נפוצה שם מאוד. הם מתחילים לשחות בגיל צעיר, וכמעט בכל תיכון ואוניברסיטה יש בריכה ונבחרת שחייה".

בתעשיית הכושר מהמרים על התעמלות במים כטרנד הבא. אירובי, פילאטיס, ספינינג וריצה בבריכה.

"ארנה כבר השיקה קולקציה מיוחדת לחובבי 'אקווה פיטנס', שמלבד בגדי ים כוללת מכנסי רכיבה לספינינג בבריכה. התחום צובר תאוצה, ובאיטליה יש כבר יותר ממיליון אנשים שגילו את ההתעמלות במים. בינתיים זה לא משפיע על המכירות, כי לא כולם מבינים את חשיבות השימוש בבגדי ים מקצועיים. אני מאמין שבעתיד זה ישתנה. זה מה שקורה בעולם הריצה: רצים מתחילים עלולים להתפתות למותגי אופנה, אבל בהמשך הם מפתחים את המודעות המתבקשת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות