אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עתירה: נוצר מונופול בתחום תשלומי החניה צילום: עומר הכהן

עתירה: נוצר מונופול בתחום תשלומי החניה

חברת איזי פארק הגישה עתירה בטענה שנוצר מונופול של חברת מילגם, המאפשרת חניה באמצעות הסלולר. "מדובר בפגיעה בציבור כיוון שפתרון החניה הסלולרי יקר יותר", נכתב בעתירה

09.10.2011, 18:36 | מארק שון
חברת איזי פארק הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה עתירה מנהלית נגד החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (משכ"ל) וחברת מילגם, בטענה ליצירת מונופול בתחום כרטיסי החניה האלקטרוניים. לטענת החברה, משכ"ל אינה מפרסמת מכרז חדש ובכך יוצרת למעשה מונופול של חברת מילגם בתחום.

איזי פארק, שמשווקת כרטיסים חכמים לצורך תשלום על חניה ברחבי הארץ, יוצאת נגד שיטת האופציה הסלולרית שמשווקת על ידי מילגם. לטענתה, האופציה הסלולרית מאלצת את המשתמשים לשלם עלויות נוספות, בין היתר, דמי הפעלה וסיום בגין כל פעולת חניה. "לא ייתכן כי יישאר אמצעי אחד לתשלום חניה בשוק", נכתב בעתירה, "כוונת המחוקק הייתה להקל על הנהגים".

בפברואר האחרון פרסמה משכ"ל הזמנה לחברות להביא פתרונות להסדרי חניה, אך עד היום לא פרסמה מכרז בעניין. לטענת איזי פארק, השלטון המקומי מתעלם מהצעתה לשווק מסלול נוסף שיאפשר לה להתחרות מול מילגם ומערכת פנגו שהיא מפעילה.

החברה טוענת עוד כי השלטון המקומי מאפשר הצבת שלטים ותמרורים בחלק מהרשויות המקומיות, המפנים את תשומת לב הנהגים לאפשרות לשלם בסלולר, ללא אזכור מקביל לכרטיסי איזי פארק.

"הכוונה לחסל את השימוש בכרטיס האלקטרוני נובעת מרצון להשאיר את פתרון החניה הסלולרי כתחליף בלעדי ויחידי בישראל לכרטיסי החניה הישנים מנייר", נכתב בעתירה, "מדובר בפגיעה בציבור כיוון שפתרון החניה הסלולרי יקר משמעותית מהשימוש בכרטיס האלקטרוני".

השופט אילן שילה קבע דיון בנוכחות הצדדים ל-7 בנובמבר. את העתירה הגישו עורכי הדין תומר רייף, תום אפלשטיין ואייל פייבל ממשרד זיסמן אהרוני גייר.

ממשכ"ל נמסר בתגובה, כי "החברה פעלה ופועלת בשנים האחרונות להפעלת הסדרי חניה ארציים לטובת ציבור הנהגים ולטובת הרשויות המקומיות בישראל. במסגרת זו הופעלו כרטיסי חניה מנייר, הכרטיס האלקטרוני איזי פארק ושירות החניה באמצעות טלפון סלולרי - פאנגו. כבר כעת החברה דוחה על הסף כל טענה בדבר מונופול כלשהו בכל הקשור להפעלת שירות החניה הארצית לסוגיה. עתירת חברת איזיפארק התקבלה היום בחברה. החברה לומדת את הטענות שבעתירה ותגיב בהתאם".

מחברת מילגם לא נמסרה תגובה.

תגיות

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
אני כבר 4 שנים עם האיזיפארק ועוד לא החלפתי סוללה.
אם לא היה צריך לשלם זמן אוויר על חיבור וניתוק מחניה באמצעות הסלולר (שלא לומר האזנה להקדמה בפתיח שנועדה להרוויח על זמן אוויר), ייתכן שהייתי עובר לסלופארק או אחר. אבל מכיוון שלא, אמשיך להשתמש אייזיפארק. עוד 100 או 200 שלים מראש לא יהרגו אותי (אם איני טועה אפשר גם להטעיןב50).
לא מובן  |  10.10.11
לכל התגובות