אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיעור חינם בניהול משברים

שיעור חינם בניהול משברים

לא צריך יועצי ניהול המשברים. צריך לקחת אחריות, ולגלות מנהיגות ושקיפות

12.10.2011, 07:50 | עינת מירון

מנכ"ל יקר, הרשה לי לתת לך עצה בחינם - ותר על כל יועצי ניהול המשברים שאתה שוכר עכשיו, במחירים מופקעים, כדי שיגידו לך את המובן מאליו. אתה לא באמת צריך קמפיינים מגוחכים שנפתחים ב"אנחנו קשובים למחאה הציבורית". ותר עליהם כי אתה המנכ"ל, כי למדת, עברת בחייך כמה וכמה דברים, צברת ניסיון, אתה יודע מצוין מה באמת צריך לעשות.

ניהול משברים הוא בעצם מכבסת מילים לצ'ק שמן הרבה יותר מאשר צ'ק שניתן עבור שירותי יחסי ציבור. הארגון עשה טעויות בהתנהלות שלו, הוא מבוקר, עם הגב לקיר ורק רוצה שיירדו ממנו. כדי שזה יקרה הארגון מוכן לשלם כל מחיר, לכל מי שיבטיח להוריד עבורו את הירח.

ניהול משברים הוא תחום חיוני שחייב להיות מובנה בסל השירותים של כל משרד יחסי ציבור. זוכר איך סולי, הרל"שית של פולישוק דרשה בצרחות מקוזו להשיג מיידית יועצת משברים אישה, שמבינה בתקשורת וגם באנשים? זו בעצם התורה כולה.

המחאה החברתית הציפה את מה שכולם ידעו כל הזמן. הפערים גדלים, אין התאמה בין השכר שלא משתנה ובין עליית המחירים, ממליכים כאן מלכים והיומיום כל כך קשה ומסורבל שאנשים התרגלו לחטוף על הראש ולשתוק.

עם ההבנה הבסיסית הזו, חשוב שתדע מנכ"ל יקר, שהלקוחות שלך, הצרכנים, אזרחי המדינה, לא באמת רוצים לפגוע בכיס שלך. הם לא רוצים את הראש שלך ולא רוצים שאף חברה עסקית תקרוס.

הם רוצים - וזו העצה התקשורתית שמנהלי המשברים לא יתנו לך - שתפעיל היגיון. שלא תאיים בקריסת המפעל ובאפשרות של פיטורי עשרות ומאות עובדים שמרוויחים שכר מינימום כשבמשכורת השנתית שלך אפשר לקנות שתי דירות ועוד יישאר עודף לעיצוב, חו"ל, חסכון לנכדים ואוכל ממעדניות.

גלה מנהיגות, חתוך את שכבת השומן שמקיפה אותך בדמותם של יותר מידי סמנכ"לים ודירקטורים. בחר לעצמך רכב מנהלים קצת פחות מנקר. תודה שהרווחיות יכולה להיות 300 מיליון ולא 420 מיליון. ברור שיש לך דירקטוריון שרוצה יותר, אבל כמנכ"ל אתה יכול למצוא את האיזון. להסביר שסעיף ההוצאה על "תרומה לקהילה" יכול להיות קטן יותר אם תתנהלו אחרת.

כשתנהג באחריות, תנהל את העובדים שלך בכבוד, תדאג לרמת מחירים ריאלית והוגנת, אני מבטיחה לך - לא תצטרך להשקיע מיליוני שקלים בקמפיינים אגרסיביים ובסרטוני תדמית שאף אחד לא באמת מאמין להם. שנה את הרטוריקה - אנשים לא רוצים מבצעים, אנשים רוצים מחיר הוגן וקבוע. אנשים רוצים שתזכור שגם בקריית שמונה ודימונה מגיע להם ליהנות מאותם המחירים שאתה נותן לתושבי המרכז.

ניהול משברים הוא בעצם דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי להוריד ממך את התקשורת ואת הביקורת - שקיפות וקבלת אחריות. זה לא משנה אם חתולים טיילו על דלפקי הבשר בסופר שלך וזה לא משנה אם נאלצת להוריד מהמדפים מזון לתינוקות או שאתה עושה תספורות לבעלי עסקים שחייבים לך סכום גדול יותר מזה של כלל הלקוחות האחרים או שנציגי השירות שלך צולמו במצלמה נסתרת מחתימים קשישים על שירותי דור שלישי במכשיר שבכלל לא תומך בטכנולוגיה הזו.

כל האסטרטגיות והרעיונות הקריאטיביים קורסים ברגע שמיישרים מבט למצלמה ואומרים טעינו. נגררנו. לא הרגשנו שאנחנו מגזימים. התנתקנו.

אתה (וגם את, זה נכתב בזכר משיקולי נוחות בלבד) אתה באמת צריך סקר שיגיד לך שלציבור נמאס? גלה מנהיגות ואחריות, בצע את השינויים הנדרשים, שתף את התקשורת בהחלטות הניהוליות שלך ואני מבטיחה לך - לאף אחד לא יהיה עניין להחרים ולבקר ולצלוב אותך כשאתה יוצא ב-7 בבוקר לעוד יום ארוך של עבודה ולחצים במשרד.

אגב, כבוד ראש הממשלה - אותו הדבר, רק פוליטית.

הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בעבודה עם חברות עסקיות ומסחריות. www.meyron-mc.com

תגיות