אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרופון לא רוצה שתדעו מה ההכנסות שלה צילום: בלומברג

גרופון לא רוצה שתדעו מה ההכנסות שלה

חברת הדילים, הנמצאת בדרכה להנפקה, משנה את נהליה כך שיהיה קשה יותר לברר כמה כסף נכנס לקופתה: "שקופים באשר לחוסר השקיפות שלנו"

11.10.2011, 11:44 | יוסי גורביץ
חברת הדילים המובילה גרופון הודיעה לאחרונה כי היא משנה את הנהלים שלה, ומעתה לא תציג עוד לצד הדילים שלה את מספר הלקוחות שרכשו אותם. החברה עשתה זאת, על פי פוסט בבלוג הרשמי שלה, כדי למנוע מאחרים לחשב את הכנסותיה.

עד כה הציגו הדילים של גרופון את מספר הקופונים שנרכשו בכל סוג של עסקה. מעתה היא לא תציין, למשל, "נמכרו 76 קופונים", אלא "נמכרו יותר מ-75 קופונים", ותציג את שיעור הקופונים שנמכרו מתוך כלל הקופונים הזמינים.

בחודשים האחרונים, מאז הודיעה על הנפקתה הקרובה, מצאה גרופון את עצמה תחת ביקורת חריפה: מנהגה של החברה לשלם לספקים חודשיים לאחר אספקת המוצר ("שוטף פלוס 60"), תוך הסתמכות על כך שבמהלך החודשיים הללו היא תמכור עסקאות לסוחרים אחרים, גרם לכמה אנליסטים להתייחס אליה כאל מזימת פונזי. למרות זאת, גרופון נמצאת בגירעון עמוק.

היקף הגלישה בגרופון צלל ב-50% בחודשיים שקודם לאוגוסט, קבוצה של עובדים הגישה תביעה יצוגית כנגדה בשל אי תשלום שעות נוספות, היא הודיעה על "תיקון חשבונאי" שחתך כמחצית מהכנסותיה תוך התפטרות הסמנכ"לית התפעולית שלה, ואנליסטים מעריכים כי היא תצא להנפקה קטנה הרבה יותר משתכננה – אולי של חמישה מיליארד דולר, שהם פחות ממה שהציעה בעבורה גוגל לפני כשנה.

בהודעתה הרשמית בבלוג שלה, אמרה גרופון במפורש כי היא נוקטת בצעדים החדשים כדי למנוע מאנשים מלנסות ולחשב את הכנסותיה – נתונים שכחברה ציבורית היא תהיה מחויבת לפרסם – וכי היא מפרסמת את הידיעה על כך "כדי להיות שקופים באשר לחוסר השקיפות שלנו".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה