אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווחים בדנמרק: מחלוקת בין בטר פלייס לשותפתה בפרויקט המכונית החשמלית צילום: אוראל כהן

דיווחים בדנמרק: מחלוקת בין בטר פלייס לשותפתה בפרויקט המכונית החשמלית

לפי הדיווחים, דונג אנרג'י הודיעה השבוע כי לא תוכל להעמיד לפרויקט את המשך המימון הדרוש לו בסך 370 מיליון קרונה, ולא התחייבה להשקיע מעבר ל-200 מיליון קרונה שכבר העבירה

13.10.2011, 19:19 | סוכנויות הידיעות

צרות בממלכת דנמרק? דונג אנרג'י, שותפתה של בטר פלייס בפרויקט המכונית החשמלית בדנמרק, הודיעה השבוע שלא תוכל להעמיד לרשות הפרויקט את המשך המימון הדרוש לו - הלוואה בסך של 370 מיליון קרונה, כך מדווחים הבוקר (ה') מספר אמצעי תקשורת במדינה. על פי הדיווחים, לטענת אנשי בטר פלייס התחייבו בטר פלייס ודונג אנרג'י להשקיע בפרויקט כ-770 מיליון קרונה, ואילו על פי טענות אנשי דונג אנרג'י התחייבה החברה להשקיע סכום ראשוני של 200 מיליון קרונה ולא ביצעה כל התחייבות לגבי המשך ההשקעה.

לדברי דובר בטר פלייס דנמרק, מיקל לינט,"כפי שהודענו, המימון הראשוני לפרויקט של בטר פלייס ודונג אנרג'י בדנמרק מתקרב ל-770 מיליון קרונה, סכום אשר מבוסס על מיזוג של מזומן והתחייבויות מצד בטר פלייס ודונג אנרג'י". לדברים אלה הגיב טורבן הולם, מנהל הפרויקט בדונג אנרג'י, באופן חריף. לדבריו, "כשהתחלנו את הפרויקט התחייבנו ל-200 מיליון קרונה בלבד. כמו כן, בנוגע להמשך מימון הפרויקט, קיימנו שיחות עם בטר פלייס בנוגע לאשראי ספקים הקשור בעובדה שאנו נספק עבודה לבטר פלייס בשוק הרכב הדני. גובה הסכום שהובטח מעבר ל-200 מיליון הקרונות תלוי בבחירה שלנו ולא בהבטחה שניתנה לבטר פלייס". על פי הגדרות אמצעי התקשורת בדנמרק, מדובר ב"מחלוקת רצינית שמשפיעה על החברה, אשר נמצאת בימים אלה תחת לחצים כבדים".

פרויקט הרכב החשמלי של בטר פלייס בדנמרק נחשב ל"פרויקט דגל" עבורה. מדובר בפרויקט הראשון של בטר פלייס באירופה, וגם לראשון שבו בטר פלייס חוברת לחברה אירופית למטרת חדירה לשוק ביבשת.

תגיות

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
השקר הגדול ביותר שנקרא בטר-פלייס יתגלה בקרוב מאד
המכונית החשמלית של בטר-פלייס עולה הרבה מאד כסף וחוסכת מעט מאד ואין ספק שכדאי לקחת רכב בליסינג שזה יותר זול איך שתבדקו את זה. לשלם כ-1000 שקלים לחודש בנוסף לרכישת הרכב במחיר מלא זה שוד לאור היום. גם רכב היברידי של הונדה או טויוטה הרבה יותר זול ויותר חסכוני.
שוקי מרה , הרצליה  |  16.10.11
40.
שוב עבדו עלינו
אוקטובר 2019 11:00, יומני היקר. עוד מעט חצות ועדיין כבישי ישראל פקוקים, כל הארץ רנו רנו רנו...ומחציתם תקועים בצידי הדרך חזרתי ממחאת החשמל, שרפנו עצים בכיכר לאות מחאה על מחירי החשמל השערורייתיים. חיברתי את הרנו המגושמת לשקע הטעינה המגושם שבטר פליים התקינו לי באמצע החצר וללא מפסקי מגן וקיללתי שוב את אגסי. אני יודע שאת זרם הטעינה לרכב שלי אתחיל לקבל רק ב 5 לפנות בוקר, זאת שיטת הטעינה ה "מנוהלת אוטומטית" זו אפלייה על פי חוק ע"י מקבלי ההחלטות בבטר פלייס, אם הייתי עובד מדינה, חבר כנסת, שוטר או עובד בטר פלייס הייתי מקבל עדיפות בתור ,זרם מיידי לטעינת הרכב. במדרגות פגשתי את עמוס השכן החשמלאי, מה קורה אחי? שאלתי אותו, שמעתי שעצרו אותך על טעינה לא חוקית. כן ענה עמוס, מישהו הלשין לעירייה שחיברתי את הרכב למטען הפרטי שלי, המטען של הקלנועית עלה לי בסה"כ 200 שקל ומתאים גם לטעינת הרנו. קיבלתי קנס 5000 ש"ח והתראה לפני מעצר. קיללנו שוב את אגסי תוך שאנחנו עולים במדרגות ברגל. החוק נגד הפעלת מעליות בשעות הלילה גמר אותנו סופית. לא נראה לי שהציבור ייתן לממשלה הזו להמשיך להתעלל בנו. ואגסי הזה איך הוא בנה את עצמו על חשבון הציבור ועוד בשיא עידן המחאות. אתמול שודרה תכנית תחקירים מרתקת המציגה כיצד הגיע שוק הרכב הישראלי להיות מסורבל ונצלני כפי שהוא כיום. הכל התחיל לפני עשור כשיזם ממולח למרות כשלונו בכל מדינות אירופה הצליח דווקא בבית לכפות על האזרח הישראלי מס דרקוני על חשמל. כיצד חברו אגסי והאחים עופר לשלטון ושיחדו את מקבלי ההחלטות. לפני עשור שילמנו על מכונית יפנית מחיר כפול מזה שהיפני שילם. היום אנחנו משלמים מחיר משולש על רנו לעומת המחיר שאירופאי משלם, לעזאזל מישהו נרדם בשמירה, כיצד הגענו לזה? מישהו רוצה אגס?
רונן  |  16.10.11
לכל התגובות