אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נהגי הרכבת הקלה בירושלים השביתו את פעולתה במחאה על תנאי העסקתם צילום: ששון תירם

נהגי הרכבת הקלה בירושלים השביתו את פעולתה במחאה על תנאי העסקתם

במאי האחרון התאגדו חלק מעובדי הרכבת בהסתדרות ודרשו לשפר את תנאי העסקתם ואף הוכרז סכסוך עבודה. במהלך החודשים האחרונים מתקיימים שיחות בין החברה לעובדים שלא נשאו פרי

16.10.2011, 08:12 | ליאור גוטמן ומיקי פלד

רק הושקה וכבר שובתים – ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים השבית הבוקר (א') את פעולתה זאת במחאה על תנאי עבודתם, ונכון לשעה זאת הרכבת אינה נוסעת.

הרכבת הקלה בירושלים יצאה לדרכה לפני פחות מחודשיים, זאת לאחר שש שנות עבודה והשקעה של כחמישה מיליארדי שקלים. מדובר ברכבת העירונית הראשונה בישראל, ואין לשביתה שום קשר לשביתות שחלו ברכבת ישראל כיוון שמדובר בזכיין פרטי שמעסיק את העובדים.

חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים הוקמה לצרכי תפעול הרכבת ואחזקתה למשך תקופת הזיכיון. החברה כוללת עשרות עובדים, שעברו הכשרה ייעודית בחו"ל.

במאי האחרוןהתאגדו חלק מעובדי הרכבת בהסתדרות ודרשו לשפר את תנאי העסקתם ואף הוכרז סכסוך עבודה. במהלך החודשים האחרונים מתקיימים שיחות בין החברה לעובדים שלא נשאו פרי.

סמנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה, תומר בס: "ההכרזה על השבתת פעילותה של הרכבת הקלה, ללא התראה מראש ובמיוחד במהלך חול המועד, מהווה מעשה בריונות כלפי ציבור לקוחותיה של הרכבת הקלה בירושלים. אין כל הצדקה לפעילות של השבתה מצד עובדים בחברה ולכן אנחנו רואים צעד זה בחומרה. אני מצפה מנציגי ההסתדרות הכללית לנהוג באחריות כלפי העובדים וכלפי נוסעי הרכבת ולשנות את ההחלטה התמוהה".

לטענתו, ישנה התקדמות רבה במשא ומתן, שלצערנו לא מדווחת לעובדים. "הנהלת חברת ההפעלה הסכימה למרבית דרישות העובדים במסגרת הדיונים ואף יזמה את העלאת שכרם של העובדים, מבלי להמתין להשגת ההסכם הקיבוצי. בסופו של יום, ההנהלה והעובדים פועלים באותה המסגרת ולכן צר לי על ניסיונם של גורמים זרים לפגוע בשיתוף פעולה זה".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אומר כי לא היתה בשביתה שהחלה הבוקר שום הפתעה להנהלת קונקס: "עוד בשבוע שעבר הוצאנו להם מכתב בו הודענו להנהלה שהמשא-ומתן הגיע למבוי סתום ואין לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים". אדרי מסביר, כי העובדים מבקשים שיוגדר להם שכר בסיס קבוע, שכן עד כה השכר שלהם נקבע רק לפי מספר שעות העבודה. "הם לא יודעים מה יהיה השכר שלהם בסוף החודש – פעם מעסיקים אותם 6 שעות ולפעמים 8 וחצי שעות, כאילו מדובר בעובדים שעתיים. אין שום סיבה שהם לא יידעו שיש להם בסיס קבוע כלשהו". אדרי הוסיף, כי "עד לרגע זה אף אחד לא יצר איתנו קשר והם מנהלים משא-ומתן מעל דפי העיתונות. עד שלא תהיה הפתעה בעניין תנאי ההעסקה של העובדים אין לנו ברירה אלא לשבות. עד לרגע זה, קרוב ל-9 חודשים, אין עם מי לדבר".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא אופנתי, אבל ההסתדרות צודקת הפעם. תקראו את הכתבה טוב ותראו עד כמה.
שכר "לפי תפוקה" או "לפי חתיכה" זו הדרך האכזרית ביותר למצוץ את לשד העובדים כשהם צעירים ורעבים ואח"כ לזרוק אותם כאשר יש להם ילדים ומשכנתא. תנו להם משכורת חודשית קבועה ומכובדת עם אפשרות לפטר מי שלא מתפקד ותנו להם לחיות כמו בני אדם. מושחתים יהיו בכל שיטה.
בומבמלה  |  16.10.11
4.
חשבתם למה מתמחים רוצים להתפטר ועובדי רכבת לא אלא שובתים?
כולם יודעים כולל המתמחים כי הם עובדים מקצועיים וטובים שמקבלים פחות ממה שמגיע להם וכל חברה פרטית תשמח לקבל אותם. עובדי רכבת , נמל וחשמל יודעים שאף אחד לא יקבל אותם כי הם מקבלים הר ה מעבר למה שמגיע להם , כלומר הר ה מעבר לתפוקה שלהם אך רוצים לחלוב עוד קצת את הציבור! להפריט , לפזר, לפטר!!! להד יר את הטפילים! מי שחושב שמגיע לו יותר שימצא מקום שישלם לא יותר! הרי תרומתו גבוהה בהרבה ובטוח יש חברות שיעריכו את אותו עובד רכבת שלא סיים בגרות בעשרות אלפי שקלים!
אנטון  |  16.10.11
לכל התגובות