אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זהירות, סכנה: תשעה טיפוסים שכדאי להיזהר מהם בעבודה צילום: shutterstock

זהירות, סכנה: תשעה טיפוסים שכדאי להיזהר מהם בעבודה

המערער, המעופף, הדכאוני או הפה הגדול - למרות שאת הקולגות במקום העבודה אי אפשר לבחור, כדאי לדעת למי כדאי להתקרב יותר ולמי פחות

21.10.2011, 23:10 | סוכנויות הידיעות

אנחנו יכולים לבחור את החברים שלנו ואת מקום העבודה שלנו, אבל את הקולגות במקום העבודה אנחנו יכולים לבחור בערך כמו את המטלה הבאה שנקבל מההנהלה. לכן לא מפתיע שלא כל הקולגות טובות. לפי מחקר עדכני במימון today.com ו-self.com, ל-84% מהאנשים יש חברים "רעילים", ורובם נמצאים בעבודה.

כשחברויות במקום העבודה נהרסות, הביצועים המקצועיים גם נפגעים. אחד מכל ארבעה משיבים בסקר אמר שסיום חברות במקום העבודה יצר מתחים גם ביחסים המקצועיים. "יש הבדל בין עבודה עם חברים לבין התיידדות עם האנשים שעובדים איתך", אומרת העורכת הבכירה של Today, ג'וליה סומרפילד. "לרוב האנשים אין ברירה אלא להתחבר עם הקולגות, אז צריך להפיק מכך את המירב".

הדרך הטובה ביותר להימנע מחברויות רעילות במקום העבודה שעלולות לדרדר את הקריירה שלכם היא לזהות את הסממנים של תשעת סוגי האישיות הרעילים ביותר ולהתרחק מהם, לפחות באופן רגשי.

הפה הגדול

ל-27% מאיתנו היה חבר או חברה שגילו לאחרים את הסודות שלנו, ובמקום העבודה פליטת פה אחת עשויה לעורר מבוכה לא קטנה. חבר לעבודה שמדבר יותר מדי יכול להיות גרוע יותר מהקיר בפייסבוק. שימרו בזהירות על המידע האישי והסודות שלכם בעבודה כשאתם עובדים עם אנשים שנוטים להיות חברותיים יתר על המידה.

פה גדול, צילום: shutterstock פה גדול | צילום: shutterstock פה גדול, צילום: shutterstock

 

המשפיע לרעה

המשפיע לרעה הוא בדרך כלל גם החבר הכי כיפי בעבודה, מה שעשוי להפוך אותו למסוכן ביותר. זהו חבר ליציאות לשתייה, ארוחות צהריים ארוכות ו"רק עוד קוקטייל אחד". הבעיה היא ש-23% מהמשיבים בסקר אימצו את ההרגלים הרעים האלה. אז תיהנו בחברתו, אבל תיזהרו מגישת המגיע-מאוחר-יוצא-מוקדם שלו.

השפעה רעה, צילום: shutterstock השפעה רעה | צילום: shutterstock השפעה רעה, צילום: shutterstock

 

הבוגד

הבוגד ימכור אתכם למנהל הראשון שישאל שאלות. 35% מהמשיבים אמרו שחבר הפקיר אותם, ובמקום העבודה ניתן לזהות בקלות את החבר הרעיל הזה -  זה שאף פעם לא נוטל אחריות על הטעויות שלו. ראו הוזהרתם, אתם לא רוצים להיות השעיר לעזאזל הבא.

בגידה והלשנה, צילום: shutterstock בגידה והלשנה | צילום: shutterstock בגידה והלשנה, צילום: shutterstock

 

המדכא הכרוני

"חבר לעבודה שהוא מדכא כרוני יכול לגרום לנזק הגדול ביותר לקריירה שלכם, וגם לבריאותכם הנפשית", אומרת סומרפלד. 59% מהמשיבים אמרו שהם מכירים את הטיפוס. גישה שלילית עשויה להיות מדבקת - חבר מדכא יכול למשוך אתכם לנתיב של שליליות, ופתאום "אתם והחבר שלכם מבזבזים זמן ואנרגיה בתלונות אינסופיות". מה שעשוי להיות חמור יותר הוא שההנהלה תקלוט את התלונות והמוניטין שלכם ייפגע. נסו באופן מודע שלא להתלונן עם עמיתים וחברים במקום העבודה. גם אם החברות שלכם עם מר שליליות תיפגע ברגע שתפסיקו להזין את הדכאון שלו, עדיף לאבד חבר ולא מקום עבודה.

דכאון בעבודה, צילום: shutterstock דכאון בעבודה | צילום: shutterstock דכאון בעבודה, צילום: shutterstock

 

המבקר

ל-55% מאיתנו היה חבר מתנשא שאהב לשפוט אותנו. באופן מפתיע, משיבים מועטים דיווחו שהחברים המבקרים הם במקום העבודה. "נראה שתופעת החבר השיפוטי אינה גורמת לחיכוכים בעבודה כמו האישיות", היא אומרת.

קולגות ביקורתיות, צילום: shutterstock קולגות ביקורתיות | צילום: shutterstock קולגות ביקורתיות, צילום: shutterstock

 

המעופף

אתם מכירים את המעופף - החבר לעבודה שתמיד צריך להציל, או זה שמודיע שהוא חולה ביום של פגישה חשובה מבלי להתריע אפילו במייל. "המעופף יכול לבזבז זמן ולעורר תחושות של מרירות וניצול", אומרת סומרפילד. הימנעו מהתחברות לטיפוס הזה בכל מחיר, או לפחות השתדלו לאכוף מועדי-יעד נוקשים כדי שלא תיתקעו אף פעם. עדיף להיות משטרת הפרודוקטיביות מאש לא להיות מוכנים בבוקר של הפגישה הכי חשובה בקריירה שלכם.

עובדים מעופפים, צילום: shutterstock עובדים מעופפים | צילום: shutterstock עובדים מעופפים, צילום: shutterstock

 

הנרקיסיסט

החבר הרעיל המפורסם ביותר הוא הנרקיסיסט, זה שמתרכז רק בעצמו. 65% מהמשיבים לסקר סבלו חבר כזה, אבל במקום העבודה קל לזהות אותם ולהתמודד עמם. "אם יש לך חברה נרקיסיסטית", אומרת סומרפילד, "את נהנית מהסיפורים המפורטים שלה בידיעה שהיא כנראה לא תשאל מה שלומך. אל תתני לה את ההזדמנות לקחת את הקרדיט על משהו שאת עשית במשרד".

נרקיסיזם בעבודה, צילום: shutterstock נרקיסיזם בעבודה | צילום: shutterstock נרקיסיזם בעבודה, צילום: shutterstock

 

היריב

היריב הוא חבר תחרותי מדי, מה שנראה כמו האיום הגדול ביותר במקום העבודה - אבל סומרפילד מדגישה שיש משהו ישיר ופשוט בחבר כזה. "כשאתם מנסים לקבל את אותו הקידום, אתם יודעים איפה אתם עומדים. אתם בטח לא תתחברו עם מישהו כזה, בטח לא בעבודה".

יריבות במקום העבודה, צילום: SHUTTERSTOCK יריבות במקום העבודה | צילום: SHUTTERSTOCK יריבות במקום העבודה, צילום: SHUTTERSTOCK

 

המערער

ל-45% מהמשיבים לסקר יש חברים שנותנים מחמאות בתוספת עקיצות, תופעה שנוטה להיות נפוצה במיוחד בעבודה. "החבר הזה מתנהג כאילו הוא בצד שלכם", מזהירה סומרפילד, "אבל מערער אתכם עם מחמאות מפוקפקות, במיוחד מול הבוס או קולגות אחרות". לדוגמה: "עשית עבודה מעולה עם הדו"ח, כמעט טובה מספיק כדי שאני ארצה לקחת לעצמי את הקרדיט!".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
אנני יודע אם מגיב מס' 17 התכוון להיות ציני
אך זה בדיוק הענין, לסווג בני- אדם, לשפוט אותם ולקטלגם הינו הדבר המאוס ביותר. ואת ה"ידע" הזה מתכוונת הכתבה להנחיל לנו. אך בינינו, כל מקרה צריך להישפט לגופו, ללא הכללות ותיוגים. גם מי שיש לו "פה גדול", או אחד שנחשד כ"מלשן בוגד", או סתם מאן דהוא עם איזו "סריטה", אפשרי מאד שיהיו דוקא חיובים בתחומים אחרים, ובתנאים ומצבים מסוימים, יתפקדו היטב, יוכיחו כשרון ויכולת ויהיו חיונים לסביבתם. כלומר, עדיף במסגרת העבודה, פיקוח ויעוץ חברתי מקצועי של מישהו מוסמך, היכול לתת מענה הולם לבעיות ספציפיות. זה פשוט משתלם לכל הנוגעים. ושיואיל כל אחד מאיתנו לעסוק בתחום הסמכתו בלבד.
השפוי האחרון  |  28.10.11
16.
ל 14 ו 15
אני לא אכתוב יותר איך אמור להראות סדר יום של עבודה בהייטק. וסדר לוז של צוות. גם מכיוון שלכל אחד יש את עולם המושגים שלו. ושימוש במושגים לא מוכרים עלולים להפחיד. וגם מעצם העובדה שעצם זה שאני בכלל מדבר על הנושא זה כמו הודאה בעקיפין שאני לא יודע איך נראה סדר יום בהייטק, ולכן זה מביא לתוצאה הפוכה, וזה מרגיז מאוד. אני גם יודע שהלחצים וחוסר שקט שילכו ויתגברו הם לא נובעים מחוסר אימון אישי בי. אלה מרמת הסיכון וסכומי הכסף שמונחים בהימור. ומהלחץ שנובע מהצורך להבטיח תפוקה מכסימלית מהמשאבים כדי לעמוד ביעדים לפי לוח זמנים. אחרת הכסף פשוט מתאייד ללא תוצאות . מבחנתי הכי חכם זה להיות שקט, לשתף פעולה מתוך הבנת הסיטואציה. לא לזרוק לחלל האוויר מונחים בומבסטים. לבנות את לוח הזמנים האישי והצוותי חכם. ולנצל היטב את פרקי הזמן שמכנסים את כולם כדי להביא דעה אישית, וזה הכל !!!!!
spider(black widow algorithm , curpetino  |  23.10.11
15.
שכחתם עוד טיפוס - חולה ה OCD
מקרה אמיתי. בנאדם שמסתובב עם המוןןן שקיות שלך תדע מה יש בהם. מביא חצי בית איתו לעבודה. בגדים שכנראה הוצאו מפח האשפה הקרוב (הריח בהתאם). חייב כל בוקר למשש לכם את הבגדים כדי לבדוק ממה הם עשויים, כמה עלו ואיפה קניתם. חייב לבדוק ממה עשוי כל מאכל ומאכל שמישהו אוכל במשרד. שוב: ממה עשוי, כמה עולה, איפה נקנה והאם המרכיבים בריאותיים. כמובן חייב *לגעת* לכם באוכל כדי להיות בטוח. מתערב בעבודה של המזכירה (מתי יגיע השדכן שהזמנתי? X עשר פעמים בשעתיים), המנקה וכל מי שמסביבו, אבל אף פעם לא מסיים את הפרוייקט שלו. כשלא מקבל תשובה על הדקה (נגיד המזכירה בדיוק בטלפון, פוצח במריבה ורץ להתלונן). נכון, זה לא המקרה הקלאסי של אלה ששוטפים ידיים יותר מדי, זה סוג קצת פחות מוכר, ולטעמי האישי, הרבה יותר הרסני. כי בהתחלה לפחות הוא נראה כאחד האדם, ועשה הרבה נזק תדמיתי לעובדים סביבו, עד שקלטו שהוא הבעיה.
22.10.11
לכל התגובות