אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היקף שוק חסויות הספורט בעולם: 48 מיליארד דולר צילום: אי פי אי

היקף שוק חסויות הספורט בעולם: 48 מיליארד דולר

לפי דו"ח שפורסם בארגנטינה, הסכמי חסות בספורט הוא ענף הפרסום הצומח ביותר ביבשת הדרום אמריקאית - בעל קצב גידול הכפול מזה שבאמצעי התקשורת הגדולים

21.10.2011, 11:48 | רונן וודלינגר

סך הסכמי החסות בעולם הספורט יסתכם השנה ביותר מ-48 מיליארד דולר. ארצות-הברית מובילה כצפוי את הרשימה עם 18 מיליארד דולר, כשאחריה סין עם 10 מיליארד דולר – כמעט פי שלוש מאמריקה הלטינית כולה (כ-3.8 מיליארד). באירופה מובילות בהשקעה בחסויות ספורטיביות ספרד, גרמניה ובריטניה.

בתוך כך, בשורה טובה לחובבי הכדורגל הארגנטיני, ענף שרק מייחל לאספקת מזומנים. לפי מחקר של חברות שיווק מקומיות, אשר פורסם בעיתון "לה כרוניסטה", היקף הסכמי החסות בתחום הספורט במדינה זינק בין 2008 ו-2010 ב-116% והסתכם בשנה שעברה ב-2.4 מיליארד פסו (כ-615 מיליון דולר). נתונים אלה מציבים את ארגנטינה במקום השלישי באמריקה הלטינית אחרי מקסיקו וברזיל – בכל אחת מהן הסתכמו בשנה שעברה הסכמי החסות הספורטיביים ביותר ממיליארד דולר.

לפי הדו"ח, פרסום באמצעות הסכמי חסות בספורט (ספונסרשיפ) הוא ענף הפרסום הצומח ביותר ביבשת הלטינית – עם קצב גידול הכפול מזה שבאמצעי התקשורת הגדולים. לדברי עורכי הדו"ח, החזר ההשקעה על הסכמים אלה כמעט מובטח וכל חברה ששוקלת להשיק פעילות שיווק אפקטיבית לא יכולה בלי נוכחות באירועי ספורט.

עם זאת, אחד מעורכי הדו"ח, אנריקה קלמנטה, ציין כי "במדינות אחרות באזור, דוגמת צ'ילה ופרו, תחום הספונסרשיפ עדיין לא מפותח." קלמנטה הוסיף כי מה שמייחד את ארגנטינה הוא ריבוי ענפי ואירועי הספורט שנהנים מחסויות: לצד הכדורגל שמוביל את הרשימה, זוכים גם ענפים אחרים לפופולאריות רבה ובהם מירוצי מכוניות, ראגבי, הוקי, כדורסל וכדורעף. בברזיל לעומת זאת, סך ההסכמים גדול יותר, אבל מרוכז כמעט כולו סביב ענף אחד, הכדורגל כמובן. "כיום", ציין קלמנטה, "האתגר של החברות המסחריות הוא איך לעשות רציונליזציה מהתשוקה של האנשים לספורט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות