אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקדימה תרופה למכה: גוגל הכפילה ההוצאות על לובינג בארה"ב צילום: בלומברג

מקדימה תרופה למכה: גוגל הכפילה ההוצאות על לובינג בארה"ב

גוגל, הנמצאת תחת חקירה של הוועדה הפדרלית למסחר בארה"ב, הולכת בעקבות מיקרוסופט ומגבירה את מאמצי הלובינג שלה

21.10.2011, 22:38 | סוכנויות הידיעות
גוגל, הנמצאת תחת חקירה של הוועדה הפדרלית למסחר בארה"ב, הולכת בעקבות מיקרוסופט ומגבירה את מאמצי הלובינג שלה. ענקית האינטרנט הוציאה 5.9 מיליון דולר בין 1 בינואר ל-30 בספטמבר, עלייה של 51% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מדו"חות שהוגשו אתמול לקונגרס.

גוגל הכפילה את הוצאות הלובינג שלה בשנתיים האחרונות, והשנה החלה אף להרחיב את וועדת הפעילות הפוליטית שלה, שמחלקת תרומות למועמדים. שתי ההתפתחויות הללו מגיעות בעוד הבעלים של מנוע החיפוש הפופולרי בעולם עומדים בפני חקירות של הרגולטורים הפדרליים והמחוקקים האמריקאים.

פעולות דומות נקטה יריבתה הגדולה של גוגל, מיקרוסופט, לאחר שהוגשה נגדה תביעה בגין הפרת ההגבלים העסקיים והיא נאלצה לעבור שימוע בקונגרס בשנות ה-90.

"כשהחקירות התגברו, מיקרוסופט בחרה לעלות את נוכחות הלובינג שלה ולאפשר למקצוענים להתמודד עם הבעיות", מסביר רוגן קרש מאוניברסיטת ניו יורק. "גוגל מיישמת בהצלחה את הנוסחה הזו".

דוברת גוגל אומרת כי ההוצאות הן חלק מהמאמץ להעביר לקונגרס ולממשל אובמה את נקודת המבט של החברה על שורה של נושאים: "אנחנו רוצים לעזור לקובעי המדיניות להבין את העסק שלנו ואת העבודה שאנחנו מבצעים כדי לשמור את האינטרנט פתוח, לעודד חדשנות וליצור הזדמנויות כלכליות. לובינג זה חלק מהתהליך".

עם זאת, נוכחות מוגברות של אנשי לובינג לא תשפיע על החקירה בוועדת המסחר הפדרלית, שהחקירות שלה עמידות בפני לחץ פוליטי, מבטיח וויליאם בלומנטל, לשעבר המזכיר הכללי של הסוכנות. "רק לעתים נדירות יש להתערבות פוליטית השפעה משמעותית על תוצאה של חקירה", אמר. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות