אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: אמון הצרכנים צנח לרמתו הנמוכה ביותר מ-2009 צילום: בלומברג

ארה"ב: אמון הצרכנים צנח לרמתו הנמוכה ביותר מ-2009

המדד נפל באוקטובר ל-39.8 נקודות, לעומת 46.4 בספטמבר - הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז שיא המיתון של הכלכלה האמריקאית

25.10.2011, 16:18 | סוכנויות הידיעות
מדד אמון הצרכנים בארצות הברית צנח באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מאז מרץ 2009, אז הכלכלה האמריקאית הייתה בשיאו של המיתון.

המדד של חברת המחקר מניו יורק קונפרנס בוארד נפל החודש לרמה של 39.8 נקודות, לעומת 46.4 נקודות בספטמבר. הנתונים היו נמוכים בהרבה מהתחזיות, שציפו לקריאה של 46 נקודות.

זמינות נמוכה של מקומות עבודה, ירידת מחירי הבתים והאיום של חדלות פירעון אירופית הם בין הגורמים אשר נמנו כפוגעים באמון. הירידה באופטימיות עוזרת להסביר חששות בקרב חברות כמו לוי שטראוס לקיפאון בהוצאות במהלך תקופת החגים האמריקאית.

"שווקי עבודה ודיור לא מתפקדים והסערה באירופה משפיעים לשלילה על האמון", מסביר רוברט דיי, כלכלן ראשי בקומריקה. "הצרכנים נותרים מרוסנים, והצריכה הפרטית לא תוביל את הכלכלה קדימה".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות