אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מנכ"ל סלקום עמוס שפירא פורש לאחר שש שנים צילום: סיון פראג'

בלעדי ל"כלכליסט": מנכ"ל סלקום עמוס שפירא פורש לאחר שש שנים

המועמד להחלפת שפירא הוא ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן. שפירא עוזב את סלקום בשנה שבה היא נערכת להתמודדות עם לחצי הרגולציה וכניסת המפעילים הווירטואליים, כשברקע ירידת רווחים

26.10.2011, 06:55 | גולן חזני

עמוס שפירא צפוי לפרוש בימים הקרובים מניהול חברת סלקום. ל"כלכליסט" נודע כי מי שמועמד להחליפו הוא ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן. המהלך צפוי להתבצע בימים הקרובים, כך נודע ל"כלכליסט".

שפירא הודיע לבעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, על רצונו לפרוש לאחר שש שנים אינטנסיביות בתפקיד. שפירא נחשב למנכ"ל ריכוזי שמבקש להיות מעורה בפרטים הקטנים ביותר, ולדמות צבעונית בעולם העסקים. שפירא הוביל את הנפקת סלקום בנאסד"ק, ובשש שנותיו בחברה השתכר כ־43 מיליון שקל. שפירא פורש מסלקום בתקופה קריטית, שבה החברה נערכת למלחמה במפעילים הווירטואליים הצפויים להיכנס לשוק בקרוב ולהתמודדות עם לחצי הרגולציה המתגברים. כמו כן, במחצית הראשונה של 2011 ירד הרווח הנקי של סלקום ב־14% לעומת המחצית הראשונה של 2010.

שטרן מונה לתפקיד מנכ"ל נטוויז'ן במרץ 2010. קודם לכן כיהן כמשנה למנכ"ל פלאפון, והיה שותף למהלכים המרכזיים בחברה, ובהם השקת רשת הדור השלישי החדשה. לפני שהצטרף לפלאפון שימש שטרן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של ברק, לפני איחודה עם נטוויז'ן. לאחרונה הוביל שטרן עם שפירא את המיזוג בין סלקום לנטוויז'ן.

שפירא, אב לשלושה וסב לשישה, ייזכר כמי שהפך את סלקום ממספר 2 למספר 1 בשוק הסלולאר. הוא החל את דרכו העסקית כאיש מכירות בסנו. במשך 27 שנה עבד בחוגלה, היה סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה וכיהן במשך 11 שנה כמנכ"ל שלה. בתקופתו החברה ביססה את ההובלה של חוגלה עם מותגים כמו קלינקס, האגיס, לילי. זכה בפרסים על מהלכים שיווקים בעיקרם מהלך ההשקה של האגיס והפיכתו למותג החיתולים המוביל בשוק הישראלי. ב־2002 עבר לנהל את אל על, שאותה העביר מהפסד לרווח. עם רכישת החברה על יד משפחת בורוביץ', עזב את אל על והצטרף לאי.די.בי, עוד לפני שדנקנר השלים את רכישת השליטה בסלקום. ב-2005 מונה למנכ"ל סלקום. במקביל הוא מכהן כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב ויו"ר הפורום העסקי אקדמי של האוניברסיטה . בתקופתו גדל המועדון העסקי האקדמי מ-40 חברות ל-170 חברות. הוביל בשנה האחרונה את יוזמת המעסיקים למיצוי ההון האנושי.

סלקום היא חברת הסלולר הגדולה בישראל, המשרתת יותר מ־3 מיליון לקוחות. בשנים האחרונות החלה החברה לפעול בתחום שיחות הטלפון הפנים־ארציות באמצעות פריסת תשתית עצמאית והסתמכות על תשתית בזק.

נטוויז'ן מספקת שירותי קישוריות אינטרנט (ISP), שיחות בינלאומיות, שיחות פנים־ארציות ושירותי תקשורת לעסקים.

לכתבה באנגלית לחץ כאן

תגיות

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
הטבות גדולות על חשבון ציבור הלקוחות
אין לי ולא חצי דבר נגד המנכ"ל הפורש אבל זה שוד לאור יום כי חברת סלקום על מנת לשלם משכורות עתק ותנאים כה מפליגים למנהליה - מחייבת את ציבור לקוחותיה בסכומי עתק של השימוש בסלולרי - אין כל פרופורציה ואחר כך מתפלאים מדוע אנשים כועסים או הולכים להפגנות. גם אם החברה פרטית - אין לה סמכות לתת כאלה סכומי עתק כי היא לוקחת הלוואות מהבנקים לרוב לא ממש מחזירה ושוב קורה שהציבור מממן את כל האבסורד הזה
רוזי , מרכז  |  27.10.11
לכל התגובות