אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
5 כלי הרכב המיוחדים בישראל

5 כלי הרכב המיוחדים בישראל

זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש בשלוש שניות, מערכת סטריאו בעשרות אלפי שקלים או 530 כ"ס - משהו בדגמי הרכב האלה מספק חוויה חדשה ושונה. "כלכליסט" מציג את הדגמים הכי מרגשים על הכביש

26.10.2011, 10:17 | תומר הדר

אולי תופתעו לשמוע, אבל גם בישראל אפשר לרכוש לא מעט גרסאות של כלי רכב מהחלומות, במחיר שעשוי להגיע למיליוני שקלים. "כלכליסט" מספק הצצה לחיי האלפיון העליון, ומביא את רשימת כלי הרכב הכי שווים שנמכרים כאן - החל מאופנוע במחיר צנוע של 269 אלף שקל, ועד רכב שטח שעולה יותר ממיליון שקל.

אופנוע - דוקאטי דיאבל AMG

דוקאטי האיטלקית נחשבת ליצרנית שמתמחה באופנועים מעוצבים עם נשמה. סדנת AMG הגרמנית, ששייכת לחברת מרצדס, מתמחה בהפך הגמור: שימוש בהיגיון קר וחסר אמוציות והקפדה על פרטים קטנים כדי לחלץ כוחות סוס רבים ממנועי מרצדס. אך לשתי החברות יש מכנה משותף: שתיהן מסורות ליצירת כלים מהירים. אולי לפיכך שתיהן חברו יחד כדי ליצור את הדוקאטי דיאבל (שטן) בגרסת AMG, אופנוע בייצור מוגבל שכל יחידה ממנו זוכה למספר סדרתי ולערך אספני ברגע שגלגלי הסגסוגת שלו נוגעים באספלט.

מה מייחד את הדיאבל AMG מדיאבל רגיל, אופנוע אקזוטי בעצמו? מערכת פליטה מיוחדת, חיפוי סיבי פחמן, וכמובן חריטה על צד המנוע של שם המכונאי שכיוון אותו, למקרה שבעלי האופנוע רוצה להגיע למפעל ולהודות לו באופן אישי. מחיר: 269 אלף שקל.

דוקאטי דיאבל AMG דוקאטי דיאבל AMG דוקאטי דיאבל AMG

 

מכונית ספורט - ניסאן GTR

חובבי רכב שרופים מתעקשים לכנות את מכונית הספורט הבכירה ביותר של ניסאן בשם "סקייליין", שם שדבק בדורות הקודמים של המכונית, אך אנשי ניסאן ממהרים לתקנם ולהסביר שהדגם החדש נקרא GTR. מדוע GTR ולא סקייליין? בניסאן מסבירים שהדגם החדש הרבה יותר בוגר ופחות פראי. נראה שהם לא ממש התעמקו במפרט הטכני של ה־GTR, שבהחלט טוען אחרת: ה־GTR מצוידת במנוע בנפח 3.8 ליטרים שבצדדיו מותקנים שני מגדשי טורבו. התוצאה, 530 כוחות סוס וזינוק מ־0 ל־100 קמ"ש בשלוש שניות בלבד, רחוקה מלהיות בוגרת ומיושבת. למקרה שבעליה הבוגר והמיושב של ה־GTR ייתקל בסיבוב, עומדת לרשותו מערכת הנעה כפולה מן המתוחכמות בעולם, שמנטרת בכל שנייה את העומסים המופעלים על כלי הרכב ומעבירה את כוחו של המנוע בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים כדי להגביר את האחיזה. מחיר: 795 אלף שקל.

ניסאן GTR ניסאן GTR ניסאן GTR

 

רכב שטח - ריינג' רובר ווג סופרצ'ארג'

רכבי שטח גבוהים ומצוידים במערכת ארבע על ארבע אינם חסרים בישראל. אך רכבי שטח שבאמת מסוגלים לרדת לשטח קשה, כבר כמעט שאין בנמצא. אם מצמצמים את החיפוש ודורשים מכלי הרכב שיהיה בעל יכולת לחצות דיונות וגם בעל רמת אבזור של מכונית פאר, הבחירה נופלת רק על כלי רכב אחד - ריינג' רובר. אך לא סתם ריינג' רובר, אלא ריינג' רובר SC. מה מסמל צמד האותיות? התשובה היא "מגדש־על", התקן שדוחס אוויר אל תוך מנועו הענק של הריינג' רובר, בנפח של חמישה ליטרים, ומפיק ממנו 510 כוחות סוס. הביצועים, כצפוי, יכולים לבייש מכוניות ספורט, עם זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.2 שניות, אך הדגש הוא על הפאר בפנים, שכולל כמובן זוטות כגון מושבי עור ומערכת סטריאו בשווי של עשרות אלפי שקלים. ובל נשכח את יכולת השטח. מחיר: מיליון ו־70 אלף שקל.

ריינג ריינג' רובר ווג סופרצ'ארג' ריינג

 

סופרמיני - אבארט 695 טריבוטו פרארי

מכוניות פאר בעלות מנועי ענק ונוכחות מנקרת עיניים עלולות, בסיטואציות מסוימות כמו נסיעה לקניות בסופרמרקט, להיראות מעט לא נחוצות. מסיבה זו כדאי להחזיק לצדן בבית מכונית סופר מיני לאירועים מיוחדים. אך אם כבר לרכוש סופר מיני, למה לא לרכוש אחת שתבהיר שלבעליה יש כסף בבנק? הדוגמה הכי טובה היא אבארט 695 פרארי, הספורטיבית שמבוססת על מכלוליה של פיאט 500. האבארט 695 פותחה בשיתוף מהנדסי פרארי, שהתקינו במנוע ה־1.4 ליטרים שלה מגדש טורבו מוגדל שמאפשר לו להפיק 180 כוחות סוס, שמטיסים את האבארט הזעירה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.9 שניות. גם מערכת המתלים והבלימה שודרגו. כדי להבדיל בין הטריבוטו פרארי ל"סתם" 500 אבארט, מצוידת הרקטה האיטלקית בין היתר בפגושים ובגלגלים שונים. מחיר: 380 אלף שקל.

אבארט 695 טריבוטו פרארי אבארט 695 טריבוטו פרארי אבארט 695 טריבוטו פרארי

 

מכונית סטיישן - אופל אינסיניה OPC

הקניות בכיכר המדינה לא נכנסות לתא המטען והכלב מלכלך את המושבים שמאחור? למה שלא תנסו מכונית סטיישן. אבל לא סתם מכונית סטיישן, אלא אחת שטסה ל־100 קמ"ש תוך 6.6 שניות, ומגיעה למהירות של 250 קמ"ש. אופל אינסיניה OPC סטיישן שייכת לזן של מכוניות שנהנה מפופולריות גבוהה בייחוד באירופה - מכוניות סטיישן ספורטיביות שמשלבות בהצלחה בין שימושיות גבוהה ובין ביצועים. האינסיניה OPC סטיישן מצוידת במנוע בעל שש בוכנות, בנפח 2.8 ליטרים שמפיק 325 כוחות סוס, במערכת הנעה כפולה וגם בתא מטען אדיר ממדים בנפח של כ־1,500 ליטרים (לשם השוואה, למאזדה 3 המשפחתית יש תא מטען בנפח של כ־430 ליטרים). מחיר: 375 אלף שקל.

אופל אינסיניה OPC אופל אינסיניה OPC אופל אינסיניה OPC

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
העיקר לרדוף אחרי ״משפרי המכוניות״
לא אשכח את ה״זעקה לתיקשורת״ של שר התחבורה דיבר כך : ״ הם משפרים את הספק המכוניות ומגיעים למהירויות המסכנות את כל הנהגים, מהירויות מעל ל- 200קמ״ש וייותר...חייבים לשים סוף להתפרעויות ולזילזול בחיי אדם!!״ ומצד שני זה בסדר שיש רכב שמגיע למעלה מ500 כוח סוס ומאיץ למהירויות מטורפות...מ0 ל100 מתחת ל4 שניות ! זה מותר בגלל אך ורק ליקוק לבעלי ההון (יש כסף קבל העלמת עין...אין כסף אתה עבריין תנועה)! אחלה מדינה צבועים ולקקנים רודפי בצע לעשירים בלבד!
04.01.14
לכל התגובות