אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל העולמית: "iDigital אינה קשורה אלינו בשום הסכם" צילום: אבישי פינקלשטיין

אפל העולמית: "iDigital אינה קשורה אלינו בשום הסכם"

החברה העולמית מסרה זאת במסגרת הליך משפטי, ואף טוענת כי "אפל לא העניקה לשום גוף בישראל בלעדיות כלשהי בקשר למוצריה"

26.10.2011, 08:58 | מארק שון

חברת iDigital אינה חתומה על הסכם עם אפל, היא אינה נציגה של החברה ואין שום קשר משפטי בין השתיים - כך טוענת חברת אפל (Apple) העולמית במסגרת הליך שמתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת. החברה העולמית אף טוענת כי "אפל לא העניקה לשום גוף בישראל בלעדיות כלשהי בקשר למוצריה".

ההליך הוא בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה, וביום ראשון הקרוב יתקיים דיון הנוגע בין השאר ליכולת לתבוע בישראל את אפל העולמית, אם באמצעות iDigital ואם ישירות. בתביעה שהוגשה במאי האחרון על ידי עלא אבו דריס, באמצעות עורך דינו האני טנוס, נטען כי אפל מפרה את הפרטיות של המשתמשים במוצריה. זאת על בסיס מחקר שפורסם בנובמבר האחרון ולפיו מכשירי האייפון והאייפד עוקבים אחר תנועותיו של המשתמש.

בתביעה המקורית נכתב בפשטות כי אפל רשומה בארה"ב ו"תהיה מיוצגת על ידי חברת iDigital שהנה נציגתה בישראל". תגובת החברה העולמית לא איחרה להגיע, והיא דרשה הורדת הכיתוב מאתר iDigital כי היא הנציגה הרשמית של מוצריה בישראל, שנעשה ללא אישורה של החברה העולמית. "iDigital אינה נציגה של אפל בישראל, היא אינה מנהלת את עסקיה ואינה מוסמכת לקבל בשמה תביעות", נכתב בתגובת החברה לבית המשפט.

המעמד של iDigital בכל הקשור לייצוגה של אפל אינו ברור, אף שהיא מקפידה להציג את עצמה בהודעות רשמיות כנציגת אפל בישראל. מקורבים לחברה מודים כי הם נאלצו להוריד את הביטוי "הנציגה בישראל" מאתר האינטרנט, בשל סיבוכים משפטיים שיצרו התביעות נגד אפל העולמית.

"במדינות רבות בעולם, כולל ישראל, אין לאפל סניפים, משרדים או חברות קשורות, ואין לה במדינות אלה כל פעילות עצמאית", נכתב בתגובת אפל. "מוצרי החברה נמכרים במדינות אלה על ידי חנויות שאינן קשורות לקבוצת אפל". 

מ-iDigital נמסר: "מבלי להתייחס לסוגיות המשפטיות הנדונות, ברצוננו להבהיר מעל לכל ספק כי iCon Group, המחזיקה ב-iDigital, היא המפיצה של מוצרי אפל בישראל (Apple value added distributer in Israel)".

תגיות

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
שרות -ז
שמחתי מאוד לקרוא את הכתבה כי רק עכשיו אני מבינה שהלא שרות באידיגיטל רק מבטא אותם ולא את אפל. אני מרגישה שבפניות שלי לשרות של אותה חברה הם לא רק צוחקים לי בפרצוף אלא נותנים לי אצבע משלושת בפרצוף בלא כוונה להתאמץ מעבר לשניה שעושים את האצבע. רק דרך מיקרו ג'וק כאן בצפון אפשר לעבוד עם אפל. הם נותנים שרות נאמן, מהיר, איכותי ונעים כבר שנים רבות מאוד. אגב, גם מכתבי תלונה לדרג הגבוה של החברה המרמה בארץ לא הובילו לאף תגובה, כך שאם מחשב מתקלקל, מבחינתם שתזרוק אותו לפח כי אין בכוונתם לתקן. אני רק מחכה לכתבה טובה בעיתונות על החברה ועל הלא שרות. x
x , צפון  |  04.11.11
54.
בתור טכנאי אפל בדימוס
עבדתי אצל VAR של אפל בלוס אנג'לס, אפשר לחדש את ההסמכה כל שנה אבל לא טרחתי. 23 הכי מדויק, לא כ"כ קשה לקבל אישור לפתוח נציגות. חברות גדולות יכולות אפילו לקבל אישור להיות מרכזי שירות של עצמן (אבל למי בארץ יש 100+ מקים...) נציגים מקבלים סחורה ישירות מאפל או דרך מפיצים בינ"ל (חברות ענק כמו Tech Data), בכ-10% פחות ממחיר השוק. נציגים גדולים מקבלים קצת יותר הנחה אבל המוניטין הקשוח של אפל זה לא המצאה. מקבלים לוגין לרשת השירות העולמית של אפל, דרכה מקבלים חלפים בחינם עבור מוצרים באחריות. המחשבים עדיין טובים אבל לא מה שהיה פעם... רוב הרכיבים הם מחברות אחרות כמובן, אפל מצטיינת בתוכנה ובחיבור בין תוכנה וחומרה.
דרור , לוס אנחלס  |  01.11.11
לכל התגובות