אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אבי חפץ: "שוק התקשורת - אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הכלכלה" צילום: אוראל כהן

אבי חפץ: "שוק התקשורת - אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הכלכלה"

מנכ"ל מכון הייצוא בוועידת המובייל של כלכליסט: "התעשייה הישראלית נתפסת כמעצמה טכנולוגית בתחום, אבל יש לה תחרות קשה מחברות בשווקים מתפתחים עם שכר עבודה נמוך"

27.10.2011, 10:13 | אסף גילעם
"שוק התקשורת מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של הכלכלה העולמית. התעשייה הישראלית נתפשת בזירה הבינלאומית כמעצמה טכנולוגית בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיות המידע והתקשורת. החברות הישראליות מאופיינות ברמה גבוהה של מפתחים, בחדשנות טכנולוגית ובגמישות רבה ביכולת שלהן להתאים עצמן לצרכים המשתנים". כך אמר היום (ה') אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, בוועידת המובייל של כלכליסט ומכון הייצוא.

חפץ הדגיש בנאומו, כי "בעורפן של החברות הישראליות נושפות חברות מתחרות בשווקים המתפתחים, ששכר העבודה בהם נותר עדיין נמוך".

לדבריו, כדי לשמר את היתרון התחרותי נדרשות החברות הישראליות להפגין רמת חדשנות גבוהה, להבין ולהכיר היטב את שוק היעד ולפתח מוצרים הנותנים מענה לבעיות ולאתגרים עימם מתמודדים כיום המפעילים הסלולאריים. כמו כן, עליהן למקד פעילות בשווקים הצומחים בדרום מזרח אסיה ובאמריקה הלטינית. בשווקים אלו דוגמת הודו, סין וברזיל נמשך הגידול במספר משתמשים ברשתות הסלולאריות כתוצאה מהמשך העלייה בשיעורי החדירה של הטלפונים הסלולריים".

חפץ אמר כי היצוא הישראלי בתחום ציוד התקשורת הסתכם בשנת 2010 ב-4 מיליארד דולר - כחמישית מכלל יצוא ההייטק. "כשאנו בוחנים את פריסת היצוא על פי חלוקה גיאוגרפית", הוסיף ואמר חפץ, "ניתן לראות כי האיחוד האירופי מהווה כ-30% מסך יצוא התקשורת. בשנים האחרונות נעשה מאמץ, בין היתר גם על ידי מכון היצוא, להגביר את היצוא לשווקים באסיה ובמדינות מתפתחות בדרום אמריקה, וכיום היקף היצוא לאסיה הולך ומתקרב לזה של האיחוד האירופי. יחד עם זאת, למרות ההאטה הכלכלית באירופה ובארה"ב ועל אף התחזיות למיתון עמוק בשווקים אלה, אנו צופים, כי הם ימשיכו להוות שוקי יעד חשובים ליצוא הישראלי. "

תגיות