אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רמי לוי על המפעילים הווירטואלים: "נתמקד בזול ופשוט"

במהלך ועידת המובייל של "כלכליסט" ומכון היצוא אמר לוי כי כניסתם של המפעילים תועיל לצרכן. מנכ"ל אלון סלולר: "לא נפנה לגופים קטנים, נתמקד בעלויות של לקוחות קטנים"

27.10.2011, 15:03 | אסף גילעם

הפאנל האחרון של ועידת המובייל של "כלכליסט" ומכון היצוא עסק בכניסת המפעילים הווירטואלים לשוק הסלולר וריכז עניין רב.

דנה פורטר, סגנית נשיא לשיווק בינלאומי באמדוקס, אמרה בפאנל כי נושא המפעילים הווירטואלים אינו חדש בעולם. "אנחנו רואים התעוררות עם 600 מפעילים וירטואלים בעולם וגידול בקצב של 70 מפעילים חדשים בשנה". על התנאים להצלחה אמרה: באירופה זה תלוי ברגולטור, כמה הוא פותח את השוק לתחרות. בשוק הדני הרגולטור היה מאוד פתוח, בצרפת הוא דווקא זהיר. אבל ברגע שנפתחת הדלת, קמים ארגונים שדוחפים את המפעילים קדימה".

לדבריה, "גובה המחירים הוא מרכיב חשוב, כך גם רמת התחרות ורמת הרוויה בשוק.  מה שמשפיע על הצלחת כל אחד מהמפעילים תלוי ראשית בקשר עם ספק השירות של המפעיל. שנית, חשוב לעשות 'הפרדה אתנית' של המשתמשים, לדוגמא מפעיל שמתרכז בשוק המהגרים הסינים המתקשרים הביתה, ולהתאים את כל השירות רק להם. שלישית, יש שימוש במותג חזק, כמו וירג'ין באנגליה".

פורטר הוסיפה כי "ההתחלה לא תהיה קלה למפעילים ולחברות הסלולר".

מימין: ליאור בנאי, דנה פורטר, יחיאל בן-שושן, רמי לוי, אריאל שרייבר, צילום: עמית שעל מימין: ליאור בנאי, דנה פורטר, יחיאל בן-שושן, רמי לוי, אריאל שרייבר | צילום: עמית שעל מימין: ליאור בנאי, דנה פורטר, יחיאל בן-שושן, רמי לוי, אריאל שרייבר, צילום: עמית שעל

"בלי אותיות קטנות"

בהמשך דיברו נציגי המפעילים הווירטואלים והדגישו את הייחודיות שלהם. ליאור בנאי מ-FREE דיבר על השוני בין המפעילים. בנאי הדגיש כי הם מתחייבים "שלא יהיו אותיות קטנות, בלי התחייבויות שכובלות את הצרכנים". בנאי אמר עוד כי לחברה יש את מרבית התשתית הסלולרית הנחוצה וכי תוכל לייצר את מרבית השירותים בעצמה, והיא מקווה כי העלויות בסופו של דבר יאפשרו לה להתחרות במחירים.

יחיאל בן שושן, מנכ"ל סלראן-איתוראן, הדגיש כי החברה היא חברת תקשורת. "עבדנו בשקט, יש לנו צוות מעולה של יותר מעשרים עובדים, הצלחנו כבר להוציא שיחות, ואנחנו מקווים שנהיה באוויר בקרוב. אני חושב שהמחיר זה לא הסיפור. כבר לפני שנה חברות הסלולר נלחצו והורידו את המחירים, וכרגע נראה לי שכל לקוח יכול לעמוד ברמת הנוכחית. ברור שנצטרך להציג מחיר זול, אבל אנחנו נתחרה באיכות השירות".

רמי לוי, הבעלים והמנכ"ל של שיווק שקמה, איחל בהצלחה לכל המפעילים באומרו כי ככל שיהיו יותר מתחרים – כך הצרכן נהנה יותר. "אנחנו מתחרים בשיווק ומכירות בלבד", אמר. לדברי לוי ההתמקדות תהיה "זול ופשוט, בלי חשבוניות מורכבות ועלויות גדולות".

אריאל שרייבר, מנכ"ל אלון סלולר, הסביר כי אלון לא תפנה לגופים הגדולים. "אנחנו רוצים להביא שינוי בעלויות של הצרכנים הקטנים, להביא בשורה במזון, דלק וסלולר. יש לנו 800 נקודות פריסה בארץ – יותר מכל מפעילים אחרים".

על התלכדות של מספר שירותים אמר שרייבר "עוד לא ראינו בשורה אמיתית בתחום הזה".

רמי לוי: "בדרך כלל זה רק גורם לאנשים לצרוך שירותים שהם לא רוצים ולא צריכים. אנחנו בגישה פשוטה – צרכת שילמת".

בן שושן התנגד לעמדתם של לוי ושרייבר: "זה דווקא מקל את החיים גם מהניסיון האישי שלי. אבל לא כל אחד צריך את זה.  אני לא מודאג, כי זה לא המגזר שאליו אנו פונים. אני לא צריך 30% מהשוק, אלא רק לתת את השירות הטוב ביותר ל-2% שאליהם אני פונה.

בנאי אמר כי החבילות לרוב מורכבות ומסובכות "והרבה צרכנים לא מבינים על מה הם משלמים בדיוק".

כשנשאלו על עתידו של השוק לאחר כניסת המפעילים החדשים, הסכימו כל המפעיליםכי כמה שיותר מפעילים בשוק ככה יועילו לשוק ולמפעילים עצמם. בן שושן הוסיף כי "בסופו של דבר, כמו שלא פשוט לעלות לאוויר, כך לא פשוט להישאר, ובסוף ישארו 3 מפעילים וירטואלים מובילים".

בנאי אמר כי חברות הסלולר לא ישקט על השמרים,"הן יגיבו ויגיבו בחוזקה". הוא הוסיף כי המחאה הציבורית תתרום למפעילים נגד הרווחים העצומים כיום של חברות הסלולר. "גם ההערכות שלנו מדברות על 3 שחקנים שישארו בתום שנה -שנתיים מכניסתם".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
יתכן מאוד נפילה של פרטנר סלקום או פלאפון, דווקא
אני צופה כי המחיר יתייצב על 100 ש"ח לטלפון לאדם בחודש, זה שוק עתידי של 3-4 מילאד ש"ח לשנה, החשבון הפשוט מורה כי שלושת החברות היוםיאבדו נתח שוק משמעותי כיוון שיאלצו לרדת לעלויות של המפעילים החדשים. כמו כן לאחר שנים רבות של תיאום מחירים ואיסור על פעולת של התחייבות, ניכור כי תהיה תנועה רבה וירידת מחיר משמעותית. שלושת הוותיקים יוכלו לנצל את גודלם דווקא ע"י שיווק מכשירים מתקדמים במחירים שלא יהיו להם תחרות (מפאת הגודל) וכן למרות שירותי תיקשורת באותה רמת מחיר כמו המפעילים החדשים. לעומת זאת המפעילים החדשים יהיו חייבים לפתח ייחוד כך שלא יפלו ברמה הטכנולוגית ועם זאת יהיו זולים במידה ניכרת, כפי שאני רואה זאת למפעילים החדשים ייטב לשווק סמארטפונים זולים מבוססי אדרואיד ולהתמקד במכירת חבילות תקשורת אטרקטיביות. השיחות יתבססו על סקייפ או voip אחר.
משה בארי , גבעתיים  |  28.10.11
לכל התגובות