אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתגו את עצמכם כטאלנט צילום: shutterstock

מתגו את עצמכם כטאלנט

מגייסי כח אדם, מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש פועלים כדי לאתר וליצור קשר עם טאלנטים, מה שמחייב עובדים בתחומים רבים למתג את עצמם ככאלה. איך עושים את זה?

30.10.2011, 11:56 | תומר פורת

כשעולם חיפוש העבודה הופך יותר ויותר תחרותי, השגת בולטות ויתרון בקרב המגייסים והמעסיקים דורשת תשומת לב, הקפדה, וחשיבה מסוג חדש, כמו למשל העובדה שבשיח הנוגע לחיפוש עבודה וגיוס רווחים, נשמעים היום מונחים כמו טאלנט ומיתוג. נשמע לכם כמו שפה זרה מעולם אחר? כדאי להתעורר: זה העולם שלכם

מותו של סטיב ג'ובס לא הותיר אף אחד אדיש: "גאון יחיד בדורו", קראו כותרות העיתונים. "ממציא ומשנה מציאות", הכריזה הטלוויזיה. פטירתו של מייסד אפל האגדי הפכה לשיחת היום שלה היו שותפים כולם: גם כאלה שאינם צרכנים אדוקים של מוצרי אפל, ואפילו כאלה שמעולם לא היו חסידים של ג'ובס בחייו.

מרביתנו לא הכרנו את ג'ובס באופן אישי, ובכל זאת – יש לנו רעיון מאוד ברור בראש מיהו, וזה לא רק מה התפקיד המקצועי שלו – ה"טייטל" שלו – אלא גם הרעיונות, התפיסות והערכים שג'ובס מזוהה איתן בעינינו. אנחנו מזהים את ג'ובס עם חדשנות ועדכנות, כושר המצאה וגאונות. אנחנו מקשרים בין ג'ובס לבין המוצרים פורצי הדרך שפיתח, אנחנו מכירים את ההקפדה הבלתי מתפשרת על עיצוב, הפשטות הכובשת של המוצרים שלו – וזה בעינינו מי שהוא. הוא אפילו מזוהה בעינינו עם מראה מסויים ולבוש "סטיב ג'ובסי" ייחודי – ג'ינס וחולצת גולף שחורה.

מיתוג עצמי והדרך להיות טאלנט

 

סטיב ג'ובס הוא דוגמה מצוינת למיתוג אישי מוקפד ושלם. מיתוג הוא תהליך שבמסגרתו הופך ה"מוצר" – במקרה הזה – אתם – למותג. משהפכתם למותג, אתם כבר לא רק עצמכם כפי שאתם מכירים את עצמכם. המותג שלכם הוא בעצם אוסף של רעיונות שהסביבה קושרת עם זהותכם. מי זו הסביבה? חברים, מכרים וכמובן – קולגות מקצועיות במקום העבודה או מחוצה לו.

אתם בטח אומרים לעצמכם, "נו, חוכמה גדולה, סטיב ג'ובס. יש רק אחד כזה בדורו. איך זה קשור אלי?" זה בהחלט קשור אליכם, בעיקר בעולם המקצועי ובעולם חיפוש העבודה. המחקרים מלמדים שמגייסי כח אדם, מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש פועלים כדי לאתר וליצור קשר עם טאלנטים, מה שמחייב עובדים בתחומים רבים למתג את עצמם כטאלנטים. בני דור ה-y, שנכנסו לשוק העבודה בתחילת שנות ה-2000, מחליפים עבודות ותפקידים בתדירות של אחת לשנתיים בממוצע. המעברים התכופים יוצרים אצלם צורך ביצירת מותג עצמי שלהם כאנשי מקצוע חיוניים, כדי שיתקבלו בברכה בארגונים שונים בתפקידים שונים. אלה יצרו את התפיסה – שרלוונטית לכולנו – לפיה אני המותג. אל תתבלבלו: זה לא רלוונטי רק לילידי דור הדיגיטל, כאלה שקיבלו במתנה לברית אייפון וחשבון פתוח ב-iTunes. זוהי ההווייה של התקופה, ולכן התפיסה חלה על כולנו.

איך בונים מותג אישי? איך הופכים לטאלנט?

1. מאתרים את הדבר הזה שעושה אתכם שונים, אחרים, מבודלים. צריך למצוא את זה: משהו שאתם יודעים לעשות ואחרים לא יודעים, ערך מסוים, שילוב תכונות ייחודי. שימו לב שמדובר בתכונה, ערך, כשרון, ולא תפקיד ספציפי.

 2. אתם לא בהכרח צריכים להמציא את הגלגל. הלבוש של סטיב ג'ובס הוא דוגמא מצויינת: ג'ינס וגולף שחורה זה לא בדיוק אמירה אופנתית מקורית וייחודית. ובכל זאת הוא הצליח להבדל בין היתר גם בלבוש הפשוט הזה. אחרי שאבחנתם את חתימת ידכם הייחודית והשונה, האמינו בעצמכם ובייחודכם.

3: היו אותנטיים. המיתוג שלכם הוא אתם. גלן לסנטו, העיתונאי הבריטי הידוע, אומר "האישיות והמעשים שלכם שווים למיתוג שלכם". והוא ממשיך ומציין את הדוגמא של המומחה למדיות חברתיות שלא צייץ בטוויטר מ-2009 או המומחה ל- SEO שלא ניתן למצוא בגוגל. מותג שמזוהה עם ערכים שאין להם זכר בעולם האמיתי פשוט לא ישרוד. אל תגידו, תעשו.

4: היו עקביים. טאלנט הוא טאלנט הוא טאלנט, לא משנה היכן הוא נמצא. המיתוג שלכם הוא בלתי נפרד מזהותכם, ולא יכול להשתנות מתפקיד לתפקיד, מחברה אחת לרעותה. אם אתה חדשני ומעודכן – אתה תהיה כזה בכל תפקיד, בכל חברה. אם אתה חיה חברתית ומרכז העניינים – זה הערך שלך בלכ מקום בו תעבוד, בכל תעשיה, בכל מקצוע.

בעולם בו מעסיקים מחפשים טאלנטים - כדאי להבין למה ואיך להפוך לכזה. יאיר ניצני, יחלוק את הטיפים שלו בכנס AllJobs השנתי שיתקיים ב-7-8 בנובמבר בתל אביב. להרשמה לחצו כאן.

תומר פורת הוא סמנכ"ל לקוחות פרטיים ומומחה לניהול קריירה ב-AllJobs דרושים

תגיות