אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת דן מוכרת 20% מפרויקט המטרונית בחיפה ל-SNCF הצרפתית

חברת דן מוכרת 20% מפרויקט המטרונית בחיפה ל-SNCF הצרפתית

שווי העסקה עם חברת הרכבות הממשלתית הצרפתית נאמד בכ-20 מיליון שקל. עם השלמת העסקה תחזיק דן ב-60% מהפרויקט

29.10.2011, 14:33 | ליאור גוטמן

חברת התחבורה דן מכרה בסופ"ש 20% מפרויקט המטרונית בחיפה לחברת התחבורה הצרפתית SNCF. מדובר בחברת הרכבות הממשלתית שמפעילה בין השאר את מערך הרכבות בצרפת ובבעלותה חברות תחבורה נוספות.

עבור חברת דן מדובר במכירה שנייה בתוך מספר שבועות כאשר לפני כחודש נמכרו 20% מהפרויקט לקרן נוי תשתיות. עם השלמת העסקה תחזיק דן ב-60% מהפרויקט התחבורתי. שווי העסקה עם SNCF נאמד בכ-20 מיליון שקל.

חברת דן זכתה במכרז להפעלת המטרונית באוגוסט 2010. מדבור בפרויקט התחבורתי הגדול ביותר באזור חיפה, במסגרתו יופעלו כ-100 אוטובוסים מסילתיים רבי קיבולת במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנים.

עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל. על פי התכנון המקורי, בקווי המטרונית יפעלו קרונות דיזל וקרונות היברידיים. מערכת הסעת ההמונים תכלול שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר.

הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה. הפרויקט אמור לצאת לדרכו בתוך כשנה מהיום.

לדברי דן, ההשקעה של SNCF בפרויקט היא הראשונה מסוגה בישראל עבור החברה הצרפתית. המימון לרכישה התבצע בעזרת בנק ההשקעות הצרפתי CFL המנוהל על ידי אריה פלק ומיוצג בארץ על-ידי ירום אריאב. את הרכישה מצד דן סיכמו יו"ר החברה מיכאל נגר, מנכ"ל החברה שמואל רפאלי וסמנכ"ל הכספים אופיר קרני.

מיכאל נגר, יו"ר דן, סיכם שהשקעתה של SNCF בישראל ובחברת דן הינה סנונית ראשונה של השקעות עתידיות בארץ, והיא מהווה הבעת אמון במשק הישראלי בכלל ובתחום התחבורה בפרט.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למגיב מס 6
נו באמת...מה מטרתה של sncf שמעוניינת בדריסת רגל בשוק הישראלי.המטרונית בחיפה היא הפרויקט הקרוב והרווחי ביותר שקיים בארץ בשוק התחבורה הציבורית. אין ספק שפרויקט זה יצליח, ולאחר ניתוח, החברה הגיעה למסקנה שהצעד כדאי. לעת עתה לא נראה פרויקט נוסף שהחברה תכנס אליו בארץ.
מזרח תיכון חדש  |  02.11.11
6.
מגיב מספר שלוש, אין לך מושג
הרעיון הוא להפריד את התנועה מהתחבורה הרגילה, ולתת קדימות ברמזורים לתחבורה הציבורית. בצורה הזו ניתן לקדם תחבורה מהירה יותר לאיזורים מבוקשים, ולעודד הגירת נהגים פרטיים לתחבורה הציבורית. התחבורה הציבורית בישראל ברמה ז', ולכן אף אחד כאן לא לוקח את זה בצורה כה ברורה, אבל בכל מדינה מתוקנת כיום רוב רובם של האנשים ויתר על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית ברמה גבוהה. צריך לעודד את הניסיונות לשפר את התחבורה כאן, גם אם בהתחלה הם קצת מקרטעים.
משה  |  30.10.11
לכל התגובות