אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כנפיים אחזקות פרשה ממכרז רכישת נמל אילת צילום: ג'ו קוט

כנפיים אחזקות פרשה ממכרז רכישת נמל אילת

לפי ההערכות הסיבה לפרישת החברה, בשליטת משפחת בורוביץ', היא היעדר יתרון יתרון יחסי מול מתמודדות אחרות. רשות החברות תזמן את החברות שנותרו להפקיד ערבויות

30.10.2011, 07:03 | ליאור גוטמן

כנפיים אחזקות שבשליטת משפחת בורוביץ' פרשה מההתמודדות על נמל אילת, כך נודע ל"כלכליסט".

מקורבים לחברה העריכו כי הסיבה לפרישה מהמכרז היא היעדר יתרון יחסי מול מתמודדות כגון החברה לישראל (שמתמודדת באמצעות מפעלי תובלה), גדות, ממן מסופי מטען או גולד בונד (מבעלי מספנות ישראל) - רובן ככולן מנוסות בהפעלת מסופים ימיים.

תיאורטית, כנפיים אחזקות עדיין תוכל להחזיק בפעילות נמל אילת, כיוון שאל על שבבעלותה מחזיקה בכ־11.25% מחברת ממן מסופי מטען, אחת המתמודדות במכרז.

מכירת פעילות נמל אילת היא חלק ראשון במהלך שמובילה המדינה להפרטת הפעילות בשלושת נמלי ישראל (אילת, חיפה ואשדוד). המכרז להפעלת הנמל הוא ל־15 שנה, עם אופציה להארכה של עשר שנים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", עלותו נאמדת ב־150 מיליון שקל.

בשבוע הבא תזמין רשות החברות הממשלתיות את המתמודדים להפקיד ערבות של כ־3 מיליון שקל ולהגיש תוכנית עסקית מלאה. במקביל, הרשות מסיימת להשיב על השגות המתמודדים במכרז.

מכירת פעילות נמל אילת היא חלק ראשון במהלך שמובילה המדינה להפרטת הפעילות בשלושת נמלי ישראל (אשדוד, חיפה ואילת), כאשר השלב הראשון יהיה מכירת 100% מהפעילות של נמל אילת למשקיע בודד או לקבוצת משקיעים. הגוף שיזכה במכרז יקבל משר התחבורה זיכיון להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנה, עם אופציה להארכה נוספת של תקופת הזיכיון ב־10. המכרז אינו כולל חכירה של שטחי הנמל או הבניינים שבו. כפי שנחשף ב"כלכליסט", עלות המכרז נאמדת ב-150 מיליון שקל. נמל אילת משנע כ-6% מהיקף הסחר הימי בישראל. עיקר התמחותו הוא בייבוא ואכסון של כלי רכב מהמזרח הרחוק, ענף שמהווה כ65% מפעילות הנמל.

מכנפיים אחזקות לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגיות