אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איטלקייה בהישג יד

איטלקייה בהישג יד

מותג הריהוט לבית B&B Italia פותח בת"א חנות ראשונה, ומבטיח מחירים זהים לאיטליה. בראיון לכלכליסט מסביר נשיא החברה, ג'ורג'ו בוסינאלי, למה רכש בחזרה את השליטה בחברה המשפחתית ביותר מ־60 מיליון יורו

31.10.2011, 11:23 | ניצן דבי

מותג הריהוט B&B Italia יפתח היום לראשונה חנות דגל בישראל, בנמל תל אביב. עד לאחרונה ניתן היה לרכוש את קולקציות העבר בחנויות טולמנ'ס אולם עם פתיחת החנות החדשה ניתן יהיה לרכוש את הקולקציות רק בחנות החדשה.

את החנות, ה־76 בעולם של המותג הבינלאומי, מביאה קבוצת בולטהאופ ישראל, ועל עיצובה חתום האדריכל פיצו קדם, שעמל עליו במשך שנה וחצי. הפריטים שיימכרו בחנות היו עד היום רק בהישג ידם של מי שנסעו ליריד העיצוב במילאנו. המטרה של החנות החדשה היא להוות אלטרנטיבה לקניית ריהוט במילאנו, ובכלל באיטליה, והמחירים מובטחים להיות זהים לעלויות באיטליה.

לקראת פתיחת חלל התצוגה - שיתפרש על 1,000 מ"ר וייפתח בהשקעה של 10 מיליון שקל - תגיע משלחת איטלקית שתכלול את ג'ורג'ו בוסינאלי (53), נשיא החברה, ושני המעצבים אנטוניו צ'יטריו ופטריסיה אורקיולה. החברה, שהחלה את דרכה בתחום הרהיטים המרופדים, מתמחה היום גם בריהוט חוץ, במלונות, במבני משרדים ובאוניות המציעות הפלגות נופש. הקשר עם ישראל החל לפני 30 שנה, בעיצוב מלון קרלטון התל־אביבי, ולאחריו עוצבו עוד 14 מלונות באילת ובתל אביב.

ג ג'ורג'ו בוסינאלי ג

ב־2003 נמכרו 51.4% מהון המניות של החברה ל־Opera Fund, ולמעשה אבדה למשפחה השליטה בחברה, ובוסינאלי הגדיר זאת כחוסר הבנה במפת השוק. רק לאחרונה נרכשה השליטה המשפחתית בחזרה: "המהלך עלה לנו יותר מ־60 מיליון יורו. אבל עכשיו אנחנו חופשיים, אף אחד לא מחזיק אותנו".

בוסינאלי הבן, בנו של מייסד החברה, פיירו אמברוג'ו בוסינאלי, הצטרף לחברה בשנת 1973 ופילס דרכו לצמרת. ל"כלכליסט" סיפר על הקשיים והיתרונות בחברה משפחתית: "שיתוף פעולה עם אבי במשך יותר מ־35 שנה וריבים גדולים איתו כשהייתי יותר צעיר, הביאו אותנו בסופו של דבר לחשוב לרוב באותה צורה. לקחתי ממנו את התשוקה לעיצוב, את הרצון להיות שונה מאחרים, את ההתעקשות על האיכות ועל הפרטים, את הסקרנות".

לא רק צורה יפה

 

כמצופה ממעצב איטלקי, בוסינאלי מרבה לדבר על אסתטיקה, אך עם זאת מדגיש כל הזמן את החשיבות שיש היום לנוחות ולשימושיות המוצר. "בשנות השבעים יכולנו למכור פריטים יפים אך פחות נוחים," מספר בוסינאלי. "היום, אין שום סיכוי למכור מוצרים שאינם נוחים. עיצוב אינו רק צורה או יצירה שעשויה יפה, אלא חייב לעמוד בדרישות ובמטרות שלמענן נוצר."

"עיצוב טוב מתייחס לסגנון של החברה שלמענה עוצב", הוא ממשיך, "לכל חברה יש את הפילוסופיה שלה, ועל המעצב להתאים את העיצוב לאופי של החברה שבשבילה הוא מעצב".

החברה משתפת פעולה עם מעצבים מובילים בעולם כמו אנטוניו צ'יטריו, פטריסיה אורקיולה, נאוטו פוקאסווהוזאהה חדיד. האם חשבת פעם לשתף פעולה עם מעצב ישראלי?

"לפני שלושים שנה עיצבנו שולחן מיוחד לבורסה עם מעצב הפנים עזרא עטייה. אין לנו התנגדות לשתף פעולה, רק צריך את הרעיון הנכון".

החלל החדש של B&B Italia. אלטרנטיבה לרכישה בשבוע העיצוב במילאנו החלל החדש של B&B Italia. אלטרנטיבה לרכישה בשבוע העיצוב במילאנו החלל החדש של B&B Italia. אלטרנטיבה לרכישה בשבוע העיצוב במילאנו

 

למה החלטתם דווקא עכשיו להחזיר את הבעלות של החברה למשפחה?

"הבנו שאם לא נקנה עכשיו, החברה יכולה להיות בידי כל אחד - טוב או לא. הרגשתי כמו קפטן שהספינה שלו הולכת לים הגדול והסוער. החברה חשובה לנו מאוד, אנחנו מרגישים שנבגוד בכל האנשים שעוזרים לנו לגדול אם לא נשתלט על הספינה בחזרה".

ת"ז

הוקמה: 1966, על ידי פיירו אמברוג'ו בוסינאלי

היקף מכירות שנתי ב־2010: יותר מ־156 מיליון יורו

סניפים ברחבי העולם: 750

חנויות דגל מתוכם: 76

מספר עובדים: יותר מ־500

טווח מחירים לרהיטים בחנות החדשה: 3,700 שקל לשולחן קפה ועד 28 אלף שקל לכורסה

תגיות