היועץ של ועדת זליכה זכה במינוי ללא מכרז
לפי מסמך של משרד התחבורה, מינויו של דוד בועז התקבל על סמך "יחסי אמון מיוחדים". עבור שירותיו יזכה לשכר של מעל 300 אלף שקל עבור תקופה של ארבעה חודשים. משרד התחבורה: "עבודה בתחום ייעוץ וביצוע מחקר אינה מחייבת מכרז"
מינויו של דוד בועז, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, בעל חברת "ייזום וייעוץ עסקי בע"מ, בוצע ללא מכרז, אלא על סמך "יחסי אמון מיוחדים". כך עולה ממסמך שפרסם משרד התחבורה.
המסמך מפרט גם את השכר שיקבל בועז בתמורה לשירותיו - סכום של עד 304,569 שקל, עבור שירותים שינתנו למשך תקופה של ארבעה חודשים, מ-23/10/2012 ועד ה-23/2/2012. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט".
ועדת זליכה שכרה את שירותיו של בועז לפני כחודש עקב התמחותה של החברה בין היתר בחסמי סחר בינלאומי. בעבר עמד בועז בראש מספר פרויקטים בעלי השפעה מכרעת על המשק הישראלי. הוא ביצע פרויקט עבור הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל במטרה לבחון האם יעדי פעולות העסקים הקטנים עולות בקנה אחד עם היעדים המקרו כלכליים של המשק וכיצד ניתן לשפר את ההתאמה בין השניים.
כמו כן חיבר את "דו"ח בועז בתחום התקינה", שהוכן בהזמנת משרד האוצר. דו"ח זה ניתח את פעילות התקינה בישראל, תוך השוואה לפעילות תקינה במקומות אחרים בעולם. הדו"ח בחן את ההשלכות הכלכליות של מערכת התקינה בישראל ושל הערכת התואמות על הסחר הבין-לאומי של מדינת ישראל.
בועז שימש בעבר כיועץ לאיגוד המוסכים וכתב עבורו דו"ח אשר ניתח את השפעות חברות הליסינג על ענף הרכב הישראלי וקבע בין היתר שאלה הביאו לשימוש בחלקי רכב מאיכות נמוכה. כמו כן, ריכז ב-1998-1995 את הליווי הכלכלי של פרוייקט הסעת המונים וניתוח ההצדקה כלכלית שלו עבור מנהלת ההסעה ההמונית של מטרופולין תל אביב וחברת נת"ע.
ההשקעות הכוללות בפרוייקט זה נאמדות בכ-7 מיליארד דולר וצפויה להן השלכה עצומה על שימושי הקרקע, פריסת האוכלוסייה ומפת התחבורה בגוש דן. בנוסף חיבר בועז חוות דעת עבור הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין הכרזת מונופולין. חוות דעת עבור הממונה על ההגבלים העסקיים שמהותה הכרעה בסוגיית המונופולין של חברה שהוכרזה כמונופול. הבחינה הכלכלית שהוגשה לבית הדין להגבלים עסקיים התמקדה בהגדרת השוק הרלבנטי לפעילות החברה, בהתבסס על תיאוריה ומדדים מקובלים על הרשות להגבלים עסקיים.
ממשרד התחבורה נמסר: ההתקשרות עם משרדו של דוד בועז, אושרה על ידי הגורמים המוסמכים לכך במשרד התחבורה ובהתאם לתקנות חובת המכרזים הקובעות כי התקשרות עם בעל מקצוע מומחה, לביצוע עבודה הדורשת יחסי אמון מיוחדים, בתחום של ייעוץ וביצוע מחקר, אינה מחייבת מכרז.
יצוין, כי ההתקשרות אושרה בין היתר על בסיס ניסיונו המקצועי המוכח של דוד בועז בליווי ועדות בדיקה ציבוריות בדגש על תחום הגברת התחרות (לרבות בתחומי התחבורה הציבורית, פתיחת ענף התקשורת לתחרות, פתיחת תחום תשתיות אנרגיה לתחרות והרפורמה בתחום כרטיסי האשראי), כממונה על התקציבים במשרד האוצר (בשנים 1987-1991) ועוד".
11 תגובות לכתיבת תגובה