אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתח השוק של תנובה חזר לנתונים טרום החרם צילום: דורון גולן

נתח השוק של תנובה חזר לנתונים טרום החרם

נתוני נילסן מראים כי אף שהחרם נמשך, נתח השוק של החברה ממשיך לטפס

01.11.2011, 08:27 | גיל קליאן

נתונים חדשים של חברת המחקר נילסן מראים כי תנובה ממשיכה במגמת ההתאוששות במקרר החלב מאז שהכריזו הסטודנטים על חרם הצרכנים נגדה באמצע ספטמבר.

לפי הנתונים, החברה המשיכה להתחזק בחלקה היחסי גם בשבוע השני של סוכות שהחל ב־16 באוקטובר, ונתח השוק שלה בשבוע זה הסתכם ב־53.7% מתוך מכירות של כ־149.6 מיליון שקל. מדובר בהתאוששות מרשימה מהשפל שרשמה החברה בשבוע הראשון לחרם, שהחל ב־11 בספטמבר, ושבו הסתכם נתח השוק שלה ב־51.4% מתוך מכירות של 158.2 מיליון שקל.

לפי נתוני נילסן, נתח השוק של תנובה המשיך לעלות גם בתום המבצעים האגרסיביים שנקטה במהלך חג הסוכות, והוא אף גבוה מנתח השוק בשבוע שלפני ראשית החרם (53.1%).

מתחרותיה של תנובה במקרר החלב, בעיקר טרה ושטראוס, שרשמו שיאי נתח שוק של 17.5% ו־9.2% בהתאמה בתחילת החרם, לא הצליחו לשחזר את ההצלחה. בשבוע של שמחת תורה הידרדרה שטראוס לנתח שוק של 16.1%, ואילו טרה הסתפקה בנתח שוק של 7.6%.

נתונים אלה צריכים להטריד את ראשי שטראוס, שהחברה בניהולם נמצאת תחת איומי חרם צרכנים מצד הסטודנטים. אלה פנו בדרישה להורדת מחירים לשטראוס, אסם, ותלמה־יוניליוור, ושטראוס היא היחידה שטרם הודיעה על הורדת מחירים. עם זאת, נתוני נילסן מראים כי הצרכנים מתקשים להתמיד בחרם על תנובה, שלפי ארגוני המחאה עדיין נמצא בעיצומו ולכן לא ברור עד כמה הכרזה על חרם נגד שטראוס־עלית אכן תהיה אפקטיבית.

תגיות