אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרופון לא לבד: הקופונים מסין בדרך לנאסד"ק

גרופון לא לבד: הקופונים מסין בדרך לנאסד"ק

אתר הדילים הסיני Lashou מתכוון לגייס 100 מיליון דולר במסגרת הנפקה, אף על פי שהפסיד עשרות מיליונים במחצית הראשונה של השנה

01.11.2011, 12:51 | עומר כביר
המירוץ ל-100 מיליון: אתר קופונים סיני דמוי-גרופון בשם Lashou Group מתכוון לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק - כך מדווחת היום (ג') סוכנות הידיעות רויטרס.

Lashou, שהושק לפני כשנה וחצי, מציע עסקאות יומיות ביותר מ-500 ערים בסין, ומבוסס על אותו מודל עסקי שמאפיין את כל אתרי הקופונים המוכרים. בשנה האחרונה נרשמה צמיחה משמעותית בפעילותם של אתרים אלו בכל העולם, ובמיוחד בסין - שם ניתן למצוא יותר מאלף אתרי קופונים. עם זאת, בתקופה האחרונה מורגשת האטה גלובלית בתחום, וגרופון סובלת משורה של בעיות קשות בדרך להנפקה, שבה היא מקווה לגייס כחצי מיליארד דולר.

"המסחר האלקטרוני בסין הוא סופר-תחרותי, הרבה יותר מאשר בארה"ב", אמר לרויטרס מנהל חברת הייעוץ הסינית RedTech Advisors, מייקל קלנדנין. "תחום אתרי הקופונים הוא בעל הסיכונים הגבוהים ביותר והתשואה הנמוכה ביותר".

ו-Lashou דווקא לא נראה על פניו כאחד המצליחים שבאתרים אלו: בחצי הראשון של 2011 הוא רשם הפסדים בסך 60.6 מיליון דולר, כאשר הוצאות השיווק והמכירות שלו זינקו ל-50.1 מיליון דולר לעומת 6.2 מיליון. "החברה עוד לא בת שנתיים, והיא כבר שורפת מזומנים בגלל הוצאות שיווק גבוהות. יש לה גם מתחרים עם אורך נשימה לטווח ארוך", אמר קלנדנין.

גם הפעילות המקומית של גרופון בסין - Gaopeng, מיזם משותף עם חברה סינית – אינה רושמת הצלחה מסחררת: לאחרונה נאלץ האתר לפטר עובדים ולסגור משרדים, במסגרת מה שהוגדר כארגון מחדש ושינוי באסטרטגיה.

תגיות