אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאזדה צנחה למקום השמיני במסירות הרכב באוקטובר

מאזדה צנחה למקום השמיני במסירות הרכב באוקטובר

בחודש שעבר נמסרו 784 מכוניות מאזדה בלבד. צניחה כללית נרשמה בענף באוקטובר, עם 14.7 אלף רכבים לעומת 16.2 אלף בספטמבר

02.11.2011, 14:40 | תומר הדר

חודש חלש למאזדה: החברה צנחה מהמקום השני למקום השמיני בטבלת מסירות הרכב בחודש אוקטובר, עם 784 מסירות בלבד. כך על פי נתוני המסירות שמפרסם היום (ד') איגוד יבואני הרכב.

מהנתונים עולים מספר שינויים חשובים: יונדאי, שהובילה את שוק הרכב במשך השנה, נמצאת במקום הראשון, עם 1,869 מסירות באוקטובר, אך במקום השני נמצאת פורד, מותג שדשדש זמן רב במקומות הנמוכים בטבלה, עם 1,407 מסירות.

הסיבה לכך היא הגעתם של משלוחים של פורד פוקוס החדשה, שהושקה בישראל לאחרונה, כמו גם העובדה שמאזדה המיובאת אף היא בידי דלק מוטורס סובלת בימים אלה משער יין גבוה, שאינו מאפשר את מכירתה בהנחות לציי רכב, פער שאותו מילאה דלק מוטורס באמצעות מכוניות פורד.

במקום השלישי בטבלת המסירות בחודש אוקטובר נמצאת קיה, עם 1,209 מסירות ואחריה טויוטה עם 1,068 מסירות, שברולט עם 886 מסירות, סוזוקי עם 877 מסירות וסקודה עם 829 מסירות. 

צניחה כללית באוקטובר

המחצית השנייה של שנת 2011 הולכת ומתבררת, מבחינתו של ענף הרכב, כמחצית חלשה במיוחד, כאשר מסירות הרכב החדש מתמעטות מדי חודש. על פי הנתונים, בחודש אוקטובר נמסרו 14,741 מכוניות חדשות.

לשם השוואה, בחודש ספטמבר נמסרו 16,270 מכוניות חדשות ואילו באוגוסט נמסרו 19,675 מכוניות. עם זאת, הירידה במסירות עשויה לנבוע גם מסיבות עונתיות ובראשן העובדה שהשנה חלו חגים רבים בחודש אוקטובר, שהשביתו את מרכזי המסירה ואולמות התצוגה של יבואני הרכב.

למרות הירידה במסירות שחלה בחודשים האחרונים צפויה שנת 2011 להסתמן כשנה טובה יותר מקודמתה. מבחינת נתוני טבלת המסירות עולה שמתחילת השנה ועד תום חודש אוקטובר נמסרו בישראל 193,314 מכוניות. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד נמסרו 176,684 מכוניות. מדובר בעלייה של תשעה אחוזים. במקום הראשון בטבלת המכירות, עם 27,843 מכוניות נמצאת יונדאי. אחריה, במקום השני נמצאת מאזדה, עם 19,124 ואחריהן טויוטה (16,647 מסירות), קיה (13,294 מסירות) ושברולט (12,224 מסירות).

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
על מה כל ההתלהבות הזו?
בסה"כ אלו מכוניות עממיות, ושכאלה, הפקטור היחידי שמעניין כאן היא מחיר וסחירות, הפשרה כאן ברורה בעניין ביצועים, נוחות, הנאה, פונקציונליות, וכ"ד. (טוב, אוקטביה 1.8 TSI בבצועים טובה..) בשורה התחתונה, זהו כפר גלובלי קטן בו החלף מיוצר בתאילנד, הגיר בצ'כיה, ההרכבה בטורקיה\קוריאה\יפן, ותכנון האוטו באיזה סטודיו איטלקי. בקיצר, הכל אותו השיט, או "אוטו" השיט.
רועי , נתניה  |  07.11.11
לכל התגובות