אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקלה שמעוררת הדים: מאות התלוננו על השימוש באוזניות באייפון 4S צילום: בלומברג

תקלה שמעוררת הדים: מאות התלוננו על השימוש באוזניות באייפון 4S

לצד המחאות על זמן הסוללה הקצר של המכשיר, לקוחות רבים כתבו בפורומי אפל ששיחות באמצעות אוזניות מלוות בהדים וברעשי רקע. הערכות: עדכון למערכת ההפעלה בסוף החודש יפתור חלק מהבעיות

02.11.2011, 15:04 | הראל עילם

אפל ממשיכה להתמודד עם בעיות בהשקת האייפון 4S: אחרי שלקוחות רבים התלוננו על זמן סוללה קצר מהמובטח, וכן על "הצהבת" המסך, נראה שהסמארטפון המדובר סובל מבאג גם במערכת השמע. מאות לקוחות הגישו בשבוע האחרון תלונות בנושא בפורומים הרשמיים של אפל: לדברי הצרכנים, בעת ביצוע שיחה ארוכה דרך אוזניות חוטיות הם סובלים מהדים, רעשי רקע וירידה משמעותית באיכות השיחה.

לעתים ההד אינו מתחיל מיד עם תחילת השיחה אלא במהלכה, ולעיתים הוא מופיע ונעלם כמה פעמים במהלך שיחות ארוכות. לפי האתר BGR, התקלה מופיעה בממוצע לאחר 4-1 דקות שיחה. פתרונות זמניים הם הפעלת וכיבוי מצב הרמקול בכל פעם מנת "לאפס" את ההד או ניתוק וחיבור האוזנייה מחדש.

התלונות הגיעו ממגוון רחב של לקוחות במספר מדינות, המשתמשים בספקיות סלולר שונות. הבעיה קיימת בדגמי 4S השונים, הנבדלים זה מזה בשטח האחסון שלהם, והופיעה גם בזמן שימוש באוזניות חוטיות של יצרניות צד-שלישי, ולא רק באוזניות שמגיעות עם האייפון.

זוהי אינה הפעם הראשונה שאפל סובלת מתקלות בעת השקת דגם חדש של האייפון: כשיצא האייפון 4 לשוק, בשנה שעברה, התלוננו לקוחות רבים על בעיות קליטה, בפרשה שזכתה לכינוי "אנטנה-גייט". אימייל לאחד הלקוחות המתלוננים שבו כתב מנכ"ל החברה דאז, סטיב ג'ובס, שהוא מחזיק את המכשיר "לא נכון" רק הגביר את הביקורת כלפי החברה. גם באייפון 4, בדומה לדגם הנוכחי, דיווחו מקצת הלקוחות על תופעת ה"מסך הצהוב".

דובר אפל לא הגיב לידיעה על התקלה הנוכחית, אבל לפי ההערכות iOS 5.0.1, הצפויה לצאת בסוף החודש, תתקן חלק מבעיית השמע והסוללה.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מר דרום לבנון, מספיק.
אתה כל הזמן ממשיך מצטט את הנתונים האלו על שיעורי ההחזרה לכאורה על סמסונג. אני רואה את זה בהרבה תגובות שלך. כמה דברים. 1. אתה מבסס את דברייך על דיווח אחד, ישן, ולא נכון, על אחוז ההחזרות בגלקסי טאב הראשון. דיווח זה, דרך אגב, נדחה על ידי סמסונג, למרות הצהרה אחת של בכיר שהוצאה מהקשרה. לגלקסי טאב לא היו בסוף אחוזי החזרות גבוהים, וכל 2 מיליון היחידות נמכרו בפועל. למען האמת, לאף מכשיר של סמסונג אין אחוזי החזרות גבוהים, או אחוזי תקלות גבוהים. כמו כן, רוב ספקי החברות מדווחים לעיתים קרובות שכל המלאי אזל. אז לא, אין בעיות משמעותיות של שיעור החזרות או מכירות. 2. מספר רב של חברות המספקות אחריות צד-שלישי ושירותי תיקון תמיד מגדירות את הטלפונים של אפל כיותר פגיעים, שבירים ופגומים מרוב המוצרים המתחרים בשוק. בהתחשב בכך, ניתן להניח שאחוזי ההחזרות של אפל גבוהים יותר משל סמסונג, לא נמוכים יותר. 3. הפתעה! גם אפל מדווחת על "מסירה". ההבדל היחידי בין המספרים של אפל ושל סמסונג הוא שאפל קוראת לזה "מכירה", כאשר בפועל מדובר במכירה לספקים. סמסונג קוראת לזה מסירה. אין שום הבדל, אבל, בין הערכים האלו. לאפל אין יכולת לדעת מה מספרי המכירות המדויקים שלה. לאף חברה בעולם אין את המידע המדויק הזה, ולוקח להן כמה שבועות עד שהן אוספות אותו. אין לה דרך לאסוף את כל המכירות מכל הספקיות, מפיצות והחנויות השונות, במיוחד במדינות זרות ובשווקים רחוקים. לאף יצרנית חומרה אין את האפשרות הזאת. במקום זאת, אפל מדווחת על מכירות מכשירים לספקים/יצרניות, שזה, דרך אגב, בדיוק אותו מספר כמו "מסירת" מכשירים לספקיות. אז יש הבדל בין סמסונג לאפל. אפל משקרת, או לפחות ממתגת מחדש את דבריה.
נו באמת  |  03.11.11
9.
כשמוכרים מכשיר בכמה מיליונים תמיד יהיו כמה מאות שיתלוננו. אולי אפילו אלפים:
אתם יודעים מה: אולי אפילו כמה עשרות אלפים. ואתם יודעים מה? יכול להיות שהם צוקים ובאמת יש בעיה באוזניות. עכשיו תראו (זותומרת תקראו) : האי-פון 4S נמכר כבר בכמה מיליונים - אולי אפילו עשרה מיליון חתיכות. סביר מאוד שבאחוז מסוים של מכשירים יש תקלה או בעיות. אחוז אחד מעשרה מיליון יוצא מאה אלף. שני אחוזים זה מאתיים אלף וכן הלאה. אין חברה מושלמת - תראו את סמסונג: בממוצע, יש לסמסונג בין שניים לחמישה אחוזים של החזרות מתוך מה שהם מכרו (לא מתוך מה שהם "מסרו"). לעיתים הם מגיעים לאחוזים גבוהים בהרבה - כעשרה אחוז מגלקסי טאב הראשון, כשרובם עקב תקלות. עכשיו, עשרה אחוז החזרות זה אוי ואבוי. חמישה אחוזים זה הרבה. שני אחוזים - תלוי בחברה. אצל סמסונג זה סביר. אצל אפל לא. אני לא אתפלא אם מתוך כל האיפון 4 שנמכרו עד היום, יש כבר כמה עשרות אלפי מכשירים פגומים - בין חצי אחוז לאחוז. אני מאוד אתפלא אם אחוז הבעיות יעבור אי-פעם את האחוז הבודד. ואם זו באמת בעייית תוכנה שתפתר באמצעות עידכון (חינמי, כמובן) - אז בכלל אין על מה לדבר.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  02.11.11
8.
תחום בעייתי
כדי לקיים שיחה איכותית במכשיר סלולרי צריך לחסל רעשים והדים בתהליך ש"לומד" את השיחה כל הזמן. הכי קשה לחסל הד אקוסטי שחוזר למדבר תוך כדי דיבור של הצד השני. זהו תהליך מורכב ובעייתי שמחייב בדיקות אישור מחמירות. כנראה לא עשו אותן במכשיר סופי שבו המעבד מועסק בתפקידים כבדים נוספים, כנראה שאז עיבוד הקול מתבדר במקום להיתאפס על המטרה ומכאן הצורך "לאפס" את העיבוד מדי זמן. תנו לי לנחש שהתיקון יבוא על חשבון ירידה בביצוען של אפליקציות אחרות, לפחות בזמן הדיבור. לאנשים שמרגישים את הבעיה הייתי ממליץ לבדוק אם התופעה פוחתת כאשר הם לא מפעילים אפליקציות נוספות באותו הזמן ו/או כאשר הם עוברים לשיחה "נימוסית" בה בכל רגע נתון רק צד אחד מדבר.
לעבור לאס אם אסים..  |  02.11.11
לכל התגובות