אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירקטוריון הרכבת אישר את תוכנית הארגון מחדש צילום: אוראל כהן

דירקטוריון הרכבת אישר את תוכנית הארגון מחדש

התוכנית כוללת הקמת שתי חברות בת למטענים ולמסחר וכן הגדלה של חברת החשמול. ועד העובדים: "השינוי עלול לפגוע בזכויותינו"

03.11.2011, 16:06 | ליאור גוטמן

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אתמול בערב (ד') את תוכנית הארגון מחדש במטה החברה. כפי שפורסם ב"כלכליסט", התכנית כוללת הקמת שתי חברות בת (חברה למטענים וחברה למסחר) שאמורות להגדיל את תנועת המטענים ולדאוג להגדלת הכנסות החברה על ידי פיתוח מסחרי של רציפי ומבני החברה. בנוסף הוחלט להגדיל את חברת החשמול החדשה  שאמורה לקלוט בשנים הקרובות את מערך הקרונות והקטרים שפועלים בכוח חשמל ולא מכוח דיזל, כך שברבות הימים היא תטמיע את חברת הרכבת הנוכחית לתוכה.

בתוך כך, דירקטוריון הרכבת אישר יציאה למכרז על הענקת שירותי אינטרנט חינם בקרונות ובתחנות החברה. המכרז יצא לדרכו עד אמצע נובמבר, כאשר בכוונת החברה לחתום על חוזה ולהתחיל בפיילוט בתחנות אוניברסיטת ת"א וארלוזרוב כבר במרץ 2012.

 

השלב הבא: הצגת התוכנית לוועד העובדים

ברכבת ישראל מסבירים שלאחר האישור יוזמנו נציגי העובדים לפגישות ותוסבר להם מהות השינוי. יצוין שוועד העובדים מתנגד לתוכנית, ושעות לפני ישיבת הדירקטוריון אתמול בערב הוא שלח מכתב שבו הוא מזהיר כי התוכנית מכילה "פרטים רבים, ובהם ההשלכות על העובדים, באופן פרטני, ועל העבודה המאורגנת בכללה, שלא הובהרו כלל או שדורשים הבהרה נוספת". לטענתה של יו"ר הוועד, גילה אדרעי, "עלול השינוי להוות פגיעה קשה ובלתי מידתית בזכויות העובדים ובזכויות ואינטרסים של נציגות העובדים, ואף פגיעה בזכות ההתארגנות".

גורמים בענף התחבורה מעריכים שסכסוך העבודה בין הצדדים הוא בלתי נמנע, ולאחריו עלולות לחזור השביתות החלקיות ועיצומי העבודה. מרכבת ישראל טענו אתמול שהטענות המפורטות במכתבה של יו"ר ועד העובדים מופרכות לחלוטין.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
מי שנסע ברכבת יודע
שירות מזעזע תנאים מחפירים איחורים וביטולים אין סופיים. אותי הם שברו אני משלם עוד 1000 ש"ח לחודש ונוסע ברכב אך יש אלפים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם. צדק חברתי זה קודם כל תחבורה ציבורית איכותית וזולה. מסכנים תושבי הפריפריה עלות הרכבת גבוהה ב 50 אחוז מנסיעה באוטובוס וכל יומיים סוגרים להם את הקו.
נוסע לשעבר  |  06.11.11
11.
זו מחאה חברתית אמתית! למה תמיד עומדים ברכבת?
הרכבת מיועדת בדיוק לאותם אנשים שצריכים: אלו שעובדים, חיילים ואנשי מילואים! זה המקום הנכון להשקיע. מאוד מוזר שבכל דוחות המחאה (טרכטנברג והוודעה השני) לא הוזכרו שינויים מרחיקי לכת ברכבת!!!! אנא הפיצו, בואו ביחד ננסה להביא לשינוי אמתי ברכבת. בתכלס לא אכפת לי שהקוטג עולה לי עוד שקל וחצי, אבל אם תהיה רכבת טובה אני ובת זוגתי נוכל לגור מחוץ לת"א-ר"ג-גבעתיים. כעת אנחנו נ א ל צ י ם לגור בגבעתיים ולשלם שכר דירה מופרז, אם תהיה רכבת טובה לא תהיה לנו בעיה לגור בלוד/ רחובות/יבנה - בהן שכר הדירה נמוך בעשרות אחוזים!
איש היי-טק , IT  |  04.11.11
לכל התגובות